Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rosiewozie schreef:Hoi hoi ik kom hier even binnenvallen.
Is een terugval/aanval na verdoving (tandarts) iets wat jullie herkennen? Past dat binnen de symptomen van een pssm paard?
Krijg het niet echt goed gevonden maar kan me met een stofwisselings ziekte zomaar voorstellen. Ook omdat ik lees dat sommigen heel gevoelig reageren op entingen kan ik het me zomaar voorstellen.
Mac schreef:Rosiewozie schreef:Hoi hoi ik kom hier even binnenvallen.
Is een terugval/aanval na verdoving (tandarts) iets wat jullie herkennen? Past dat binnen de symptomen van een pssm paard?
Krijg het niet echt goed gevonden maar kan me met een stofwisselings ziekte zomaar voorstellen. Ook omdat ik lees dat sommigen heel gevoelig reageren op entingen kan ik het me zomaar voorstellen.
Ik weet niet precies wat je aan je paard ziet, maar de druk op de kaakspieren van de klem is wat bij PSSMers ook voor problemen kan zorgen.
Toen mijn tandarts spierverslappers bij is gaan spuiten heb ik nooit meer problemen gehad na tandartsbehandelingen.
MyChoice schreef:Ja, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar bij m’n andere paard had ik sterk het gevoel dat zij P3 zou hebben, en dat kwam er ook uit. En bij meerdere paarden waar ik vooraf een gevoel had over welke die zou hebben kwam dat ook uit de test. Voor mijzelf wil ik het gewoon getest hebben. Ik geloof namelijk wel in die test.
pluisje88 schreef:Precies dat is dus waarom ik het nog niet gedaan heb zegmaar.. ik heb er door de jaren heen zoveel over geleerd qua management dat ik echt wel weet waar ik het over heb in het dagelijkse leven. Maar tegelijk nemen mensen je niet serieus omdat je geen bewijs hebt. Maar hoe valide is het? Niet.. en toch geloven mensen liever een niet valide test dan geen testresultaten zegmaar..
Loesjexo schreef:Hi zijn er mensen met PSSM2 bij een koudbloed? Waren de symptomen vooral een stijve achterhand met periodes waarin het soms lijkt alsof je paard net wel net niet een onregelmatige stap maakt, maar niet kreupel loopt. En is dit weggegaan na een gericht dieet? PSSM2 test is in ieder geval besteld met de korting
Loesjexo schreef:Hi zijn er mensen met PSSM2 bij een koudbloed? Waren de symptomen vooral een stijve achterhand met periodes waarin het soms lijkt alsof je paard net wel net niet een onregelmatige stap maakt, maar niet kreupel loopt. En is dit weggegaan na een gericht dieet? PSSM2 test is in ieder geval besteld met de korting