Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Idifix schreef:Sorry dat ik weer kom binnen vallen maar ik ben ten einde raad. Pony is een tijd geleden met de prascend gestart na 2 A3 weken kreeg hij plots hevige tot af en toe minder hevige diarree.
Met antibiotica gestart omdat dierenarts dacht een infectie. Maar dat was niets. Uiteindelijk bloed getrokken daar kwam ook totaal niets uit.
Volgens de dierenarts kan hij geen diarree hebben door de prascend maar gek genoeg heeft hij dit nog nooit voor gehad kan ik de dosis eventueel verlagen momenteel om te kijken wat dit geeft ?
Hij krijgt momenteel al drie dagen ook psyllium en equi digest.
Ggraag hulp want ik maak me zorgen dit duurt al veel te lang.
Dennis schreef:Roos lijkt echt wat beter te gaan, scharrelt wat rond. Gister de hele dag gestaan buiten. Op stal wel lekker gelegen. En vanmorgen buiten ook nog niet gelegen. Hooi had ze niet helemaal op dus dat wel even in de gaten houden. Met een berg buut rommel iedere dag moet ze wel blijven eten.
Idifix schreef:Ik heb vandaag 1/4de gegeven. Hoop echt dat het dat maar is en we van die ellendige diarree af zijn binnenkort. Zijn benen waren droog vanavond maar toen ik hem Ag mesten was het letterlijk nog vliegende ...
Kcinarual schreef:Hoe snel bouwen jullie de dosering eigenlijk op?
simongek schreef:Idifix schreef:Sorry dat ik weer kom binnen vallen maar ik ben ten einde raad. Pony is een tijd geleden met de prascend gestart na 2 A3 weken kreeg hij plots hevige tot af en toe minder hevige diarree.
Met antibiotica gestart omdat dierenarts dacht een infectie. Maar dat was niets. Uiteindelijk bloed getrokken daar kwam ook totaal niets uit.
Volgens de dierenarts kan hij geen diarree hebben door de prascend maar gek genoeg heeft hij dit nog nooit voor gehad kan ik de dosis eventueel verlagen momenteel om te kijken wat dit geeft ?
Hij krijgt momenteel al drie dagen ook psyllium en equi digest.
Ggraag hulp want ik maak me zorgen dit duurt al veel te lang.
Hier helaas ervaring mee. Kon niet door prascend komen zei de dierenarts.
Na 2 dagen geen medicijnen was het over![]()
Ik heb nog lage dosering geprobeerd maar maakte niets uit.
Nu krijgt hij geen medicatie meer.
wendyh schreef:superlotje schreef:Ben je gelijk met de halve tablet begonnen of heb je opgebouwd?
De mijne is opvallend knuffeliger geworden door de medicatie, maar was ook wel echt een heks voor soortgenoten.
We zijn meteen met een halve begonnen op aanraden van de dierenarts.
Dit moeten we 4 weken doen en dan overleggen we of ze op deze dosering blijft of dat deze aangepast gaat worden.
superlotje schreef:@Idifix: prascend heeft een lage halfwaardetijd, dus je zou binnen een paar dagen wel verschil moeten zien. Ik hoop dat het met ander ruwvoer beter gaat.
Wanneer is het gebit voor het laatst gecontroleerd? Krijgt hij het hooi wel weg?
cynthiar schreef:2 jaar geleden is wel lang. En ppiders hebben sneller last van hun gebit.
Je kunt pas na een week of 4 tot 6 concluderen of de medicatie helpt. Soms kan je na een half jaar nog verbeteringen zien. Dus je zult veel meer geduld moeten hebben. Je bouwt wel de medicatie op?