Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:48

marsmars schreef:
Misschien moet er gewoon een slot op dit topic komen, totdat er eventueel nieuwe bevestigde gevallen bekend worden gemaakt. Alle informatie omtrent rhino is meermalen herhaald. Vragen worden honderd keer gesteld, mensen nemen niet de moeite om informatie zelf uit te zoeken. Begint een topic te worden wat per pagina in herhaling valt en niet eens meer boeiend is om te lezen.

Van mij mag het!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:49

marsmars schreef:
@dynamiek, daarom ja. Topic gaat nergens meer over :n

Ja t gaat nog om paniek zaaien. Alleen maar mensen die zeggen : OOOOH is het nu ook al bij ons in de buurt, terwijl er maar wat geroepen wordt en het 9 van de 10x om de niet om de neuro variant gaat.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:50

Idd op slot gooien, mocht er weer een nieuwe uitbraak of nieuws zijn gewoon weer het topic openen.

Nynkee94

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:51

idd sluiten dit topic

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:52

eens

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:52

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:53

sluiten zal wss niet veel helpen.
een gesloten topic is er tenslotte al voor de updates.
er komen behalve de herhalingen en roddels ook best hier en daar nuttige vragen en opmerkingen vorbij.

beter die hier bj elkaar te houden , dan straks tig paniek-geopende-topics omdat men nergens meer terecht kan toch?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:53

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:55

bicci schreef:
sluiten zal wss niet veel helpen.
een gesloten topic is er tenslotte al voor de updates.
er komen behalve de herhalingen en roddels ook best hier en daar nuttige vragen en opmerkingen vorbij.

beter die hier bj elkaar te houden , dan straks tig paniek-geopende-topics omdat men nergens meer terecht kan toch?

Ja, maar het topic kan ook geupdate worden door de mods. Als je een vermoeden hebt, gewoon een pb doen naar de nieuwsredactie. Die gaan er dan achteraan. Mits je een stal plus plaatsnaam hebt.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:55

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:57

Dit topic is inderdaad open om vragen te stellen over Rhino en alle vragen centraal te houden zodat die niet overal gesteld worden. Maar ik ga het wel nogmaals bespreken met het team.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:58

Dyonne schreef:
Dit topic is inderdaad open om vragen te stellen over Rhino en alle vragen centraal te houden zodat die niet overal gesteld worden. Maar ik ga het wel nogmaals bespreken met het team.

Maar het probleem is dat mensen geen tijd nemen om een antwoord op hun vraag zelf te zoeken. Ze zetten hier kwakkeloos elke vraag neer, terwijl die waarsch al 100x eerder gesteld is.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:58

Dyonne schreef:

Misschien dit topic sluiten en een soort FAQ over Rhino in de OP zetten?

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:59

ik las dat het virus ook in brabant is gekomen? is dit zo? en zo ja waar precies. Ik ben er nog niet erg ban voor neem hem gewoon mee naar de les. maar we vervoeren hem niet ;) volgens mij was er toch geen vervoer verbod maar negatief advies om het te doen? Ik houd er toch wel rekening mee ookal weet ik niet eens zeker of het hier is. Mijn vriendin heeft een oudje en heeft kort geleden al een paardje verloren dus neem alleen voor haar paardje voorzorgmaatregelen als ik met haar er heen ga.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:59

das bokt rowo,

bokkers zijn helaas net mensen :)
erg lui van nature :))

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:00

BonteLisa schreef:
ik las dat het virus ook in brabant is gekomen? is dit zo? en zo ja waar precies. Ik ben er nog niet erg ban voor neem hem gewoon mee naar de les. maar we vervoeren hem niet ;)

Je teleporteert hem naar de les? :+
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 05-03-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:00

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom stallen het niet melden. Het is toch geen schande als er rhino bij je is? Dat is gewoon domme pech. Het niet melden daarentegen is veel erger. Ik zou een stal die meldt dat ze rhino hebben absoluut niet scheef aankijken, ik zou het alleen maar goed van ze vinden dat ze het gewoon zeggen.

adventure5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:02

in brabant worden vermoedens genoemd maar geen officiele bevestigingen van de DA's of mensen die er verder gewoon over zwijgen.
helaas nog weinig tegen te doen tot op heden

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:04

Waarom moeten ze het eigenlijk per se melden? Zolang ze zich aan de quarantaine houden is er toch niet zoveel aan de hand?
Het zou wel slecht zijn als mensen het op stal hebben en dan toch met paarden naar een wedstrijd gaan, maar daar verandert een meldplicht waarschijnlijk weinig aan. Mensen die dat kunnen bedenken doen dat toch wel, of ze het nou gemeld hebben of niet.
Dan heb je meer aan een verplichte melding bij de KNHS of GD zodat die erop kan handhaven, maar dan hoeft die lijst toch niet openbaar? Wat wil je ermee als je dat weet?

Ik vind het ook raar dat mensen dierenartsen gaan bellen met de vraag of die bedrijven met rhino in hun werkgebied hebben. Dat is iets tussen de dierenarts en zijn klant en gaat jou toch niets aan?

Het is zo overtrokken allemaal.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:05

Sheran schreef:
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom stallen het niet melden. Het is toch geen schande als er rhino bij je is? Dat is gewoon domme pech. Het niet melden daarentegen is veel erger. Ik zou een stal die meldt dat ze rhino hebben absoluut niet scheef aankijken, ik zou het alleen maar goed van ze vinden dat ze het gewoon zeggen.

Mensen schamen zich. Je gaat snel denken dat de verzorging niet goed is. Jammer, je kan er niks aan doen. Het overkomt je gewoon.

Een meldingsplicht zou er echt moeten komen! Dus teken allemaal de petitie, zie link deze pagina!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:06

Sheran schreef:

ja inderdaad, maar er zijn mensen die thuis ook gewoon veel paarden hebben lopen en die ziek zijn maar ook niet melden.
ik vind dat die mensen dat ook moeten melden en niet alleen de pensions en de manege's.

zo hoorde ik vanmorgen bij een client dat hier in de buurt die man ook een stuk of 6 pony's ziek had.
zoiets meld je toch? of ben ik gek.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:08

Nee zoiets geldt voor iedereen natuurlijk. En het ligt toch helemaal niet aan slechte verzorging, of ben ik nou gek?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:09

Ongelooflijk! Bij ons op de manege is vanaf woensdag een groot meerdaags concours, altijd een groot evenement voor hier in de regio (Drenthe). Nu laten ze het nog gewoon doorgaan ook volgens mij!! Zojuist is de startlijst verschenen voor zaterdag.. Echt ongelooflijk!!

Echter begint het woensdag al en hiervan is nog geen startlijst te bekennen.. Dus misschien zitten ze toch in twijfel...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:10

Skygirl schreef:
BonteLisa schreef:
ik las dat het virus ook in brabant is gekomen? is dit zo? en zo ja waar precies. Ik ben er nog niet erg ban voor neem hem gewoon mee naar de les. maar we vervoeren hem niet ;)

Je teleporteert hem naar de les? :+
beam me up Scotty ;) he een grapke moet kunnen hoor tussen al de hektiek in.
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 05-03-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:10

MarisdB schreef:
Waarom moeten ze het eigenlijk per se melden? Zolang ze zich aan de quarantaine houden is er toch niet zoveel aan de hand?
Het zou wel slecht zijn als mensen het op stal hebben en dan toch met paarden naar een wedstrijd gaan, maar daar verandert een meldplicht waarschijnlijk weinig aan. Mensen die dat kunnen bedenken doen dat toch wel, of ze het nou gemeld hebben of niet.
Dan heb je meer aan een verplichte melding bij de KNHS of GD zodat die erop kan handhaven, maar dan hoeft die lijst toch niet openbaar? Wat wil je ermee als je dat weet?

Ik vind het ook raar dat mensen dierenartsen gaan bellen met de vraag of die bedrijven met rhino in hun werkgebied hebben. Dat is iets tussen de dierenarts en zijn klant en gaat jou toch niets aan?

Het is zo overtrokken allemaal.

Niks zeggen en dat de penny's van stal naar stal paardje aaien. Leuk! Zo heb je een giga probleem. Liever een bord op het erf van HIER HEERST MOGELIJK RHINO, dan dat ze hun koppen houden.

Waarom is het volgens jou zo overtrokken? Melden dat er iets heerst op jou stal is totaal niet overtrokken of overbodig. Nonchalant de andere kant opkijken is zeker normaal?