Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Is de scopie uitgevoerd voor of na beweging? Bij mijn pony was er voor beweging niks te zien, maar na een paar rondjes draf en galop (en hoesten) werd in de scopie duidelijk dat er wel degelijk heel veel slijm zat.
Ik heb ook langere tijd cortico's gegeven en dat zou ik zo weer doen. Dat is het enige wat echt gewerkt heeft en de doorbraak gegeven heeft.
Daarnaast nog eens heel kritisch naar je huisvesting kijken of daar nog iets te verbeteren valt. Bodembedekking is er zo een inderdaad. Sterkte ermee!
fluffyfox schreef:LinSa schreef:Is de scopie uitgevoerd voor of na beweging? Bij mijn pony was er voor beweging niks te zien, maar na een paar rondjes draf en galop (en hoesten) werd in de scopie duidelijk dat er wel degelijk heel veel slijm zat.
Ik heb ook langere tijd cortico's gegeven en dat zou ik zo weer doen. Dat is het enige wat echt gewerkt heeft en de doorbraak gegeven heeft.
Daarnaast nog eens heel kritisch naar je huisvesting kijken of daar nog iets te verbeteren valt. Bodembedekking is er zo een inderdaad. Sterkte ermee!
Voor Beweging. Hij komt op het moment amper vooruit namelijk. Hij is zo benauwd dat stappen na 10 meter al een opgave word. Dus denk dat scopen na bewegen echt nog heftiger zou zijn.
Ja “helaas” voldoe ik al aan alle juiste voorwaarden. 24/7 buiten in een groep met hooi. Al is dat laatste mogelijk een trigger. Dus er word gekeken om over te stappen naar een voor droog variant (al ben ik daar eigenlijk tegen. Maar gelukkig hebben we heel goed voor droog op stal)
Ben heel benieuwd hoe hij zn eerste sessie in de damp box ervaart vandaag. Mag er straks weer heen
Lootje1991 schreef:superpony schreef:Je kan ook nog voor een longfunctie onderzoek gaan.
Kan je daar iets meer over vertellen superpony?
Tancreda4 schreef:Als ik het over kon doen zou ik eerst een flexineb willen huren, voor ik zou gaan kopen. Ik weet niet of dat kan. Maar geloof dat er wel plekken zijn. Mijn merrie accepteert hem niet goed (en m'n shet ook niet echt) en uitproberen had mij veel geld bespaard. Ik begrijp uit verhalen dat mijne uitzonderingen zijn maar toch.
Tancreda4 schreef:Oh fijn dat je er een kan proberen idd. Mijne ademde door de stress niet voldoende diep en heeft het ook niet super veel zin waarschijnlijk... Ik heb hem nog wel liggen als ze slechter wordt zodat we een nieuwe poging kunnen doen. Misschien wordt ze over de jaren wat ouder en wijzer (en dover)
fluffyfox schreef:Voor Beweging. Hij komt op het moment amper vooruit namelijk. Hij is zo benauwd dat stappen na 10 meter al een opgave word. Dus denk dat scopen na bewegen echt nog heftiger zou zijn.
Ja “helaas” voldoe ik al aan alle juiste voorwaarden. 24/7 buiten in een groep met hooi. Al is dat laatste mogelijk een trigger. Dus er word gekeken om over te stappen naar een voor droog variant (al ben ik daar eigenlijk tegen. Maar gelukkig hebben we heel goed voor droog op stal)
Ben heel benieuwd hoe hij zn eerste sessie in de damp box ervaart vandaag. Mag er straks weer heen
fluffyfox schreef:Tancreda4 schreef:Oh fijn dat je er een kan proberen idd. Mijne ademde door de stress niet voldoende diep en heeft het ook niet super veel zin waarschijnlijk... Ik heb hem nog wel liggen als ze slechter wordt zodat we een nieuwe poging kunnen doen. Misschien wordt ze over de jaren wat ouder en wijzer (en dover)
Ja vind jij het veel herrie maken?
Misschien moet ik eens een filmpje opzoeken eerst ook haha
fluffyfox schreef:Baasje doet het zo braaf allemaal.
De dampbox gaat dus prima en op stal heeft hij zich neer gelegd bij z’n huidige lot gelukkig.
Als ik bij hem ben tutten we een beetje. (Gelukkig heeft hij mega lange manen haha dus genoeg te doen)
En ze zijn hier echt heel lief met de paarden. Dat is wel een opluchting. De rust bedoel ik. Geen geschreeuw ofzo.