Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scum schreef:Welke deken kunnen jullie mij aanraden: moet minstens maat 215 zijn, maar als het kan liever nog 225 (alleen kan ik die nergens vinden).
En het halsstuk moet ver genoeg komen. Bij de dekens die ik nu op internet vind ligt de hals nog 5-10 cm bloot achter de oren. En daar schuurt hij nu ook elke avond. Het masker wat hij heeft komt maar tot net achter de oren.
Ik wil dus ook een masker erbij maar liefst alleen het ponyplukje bedekend. Niet over de ogen. Daar kan hij niet tegen (ik heb ze bij mijn huidige masker eruit geknipt).
En een redelijke prijs (niet 160 Euro).
ellepel schreef:sultan: logisch dat de verkoper van welkoop zegt dat zijn product werkt,je kunt het proberen,wie weet werkt het echt wel
Venetia schreef:Heb vandaag de Rambo Sweet Itch Hoody gekocht. Lijkt echt een fijne deken. Heb em met een spray waterafstotend gemaakt. Past fijn en is tenminste wit. Dan krijgen ze het niet zo heet. In een Boett zag ik niet zoveel, zit te strak (verstikken de manen) en wordt erg warm, afgezien van het feit dat ik het ook raar vind staan. Hopelijk gaat deze Rambo nog lang mee!
Dendie schreef:Mijn Everline was blauw, en nu is ie zwaar gebleekt door de zonDus nu is ie lichtblauw-wit-achtig...
Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen hoe de deken eruit ziet (al moest ik in het begin ook ff wennen), als hij maar werkt!!
Alleen aan die (sorry hoor) achterlijke aliën-hoofdkappen en maskers kan ik niet wennen hoor![]()
Raya schreef:Ik doe de haren uit elkaar en smeer dan in op die plekken... Tja zo krijg je nooit de hele staart behandelt maar wel het meeste. Met sweet itch lukt het een stuk beter. Omdat dit redelijk vloeibaar is doe ik het wel op dezelfde manier maar door goed te masseren komt het toch op alle plekken.
Nicole10 schreef:Of er meer vliegjes zijn bij fruitbomen, daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Kan natuurlijk best, maar zijn dat dan geen fruitvliegjes ?
Verafjord schreef:Op het landgoed waar mijn pony staat ligt een vrij grote boomgaard met appelbomen, bramen, pruimen etc...mensen ik zit met een dilemma en hoop eigenlijk dat jullie me een advies kunnen geven.
...
Dus wie kan mij hier meer over vertellen?
__KELLY schreef:heb een vraagje:
hoe brengen jullie die zalfjes enz aan op de staart en manenkam als je pony redelijk volle manen heeft en 1,5 handbreedte lang ?
ik vind dat nog best lastig
en moet je dat altijd aanbrengen op zomereczeemplaatsen ? ook als ze er geen wondjes hebben ?
Dendie schreef:Verafjord schreef:Op het landgoed waar mijn pony staat ligt een vrij grote boomgaard met appelbomen, bramen, pruimen etc...mensen ik zit met een dilemma en hoop eigenlijk dat jullie me een advies kunnen geven.
...
Dus wie kan mij hier meer over vertellen?Dit ligt (met een slootje en muur ertussen) naast het weiland van mijn pony en 3 andere eczeempaarden (dus in totaal 4). Ik heb niet het idee dat door de fruitbomen het de paarden meer last hebben. Als ze op een ander weiland elders op landgoed staan hebben ze net zoveel jeuk. En ze hebben ook net zoveel lastvan het eczeem wanneer ze op andere stallen ergens in de buurt staan. Ik heb dus niet het idee dat de fruitbomen invloed hebben op het eczeem. Bovendien zijn het de culicoïdes die de jeuk veroorzaken en niet fruitvliegjes... En als je paard met deken (waar je er weer meer van kan kopen door je winst
) staat zal hij hoogstwaarschijnlijk ook evenveel jeuk hebben denk ik...
Dendie schreef:Verafjord schreef:Op het landgoed waar mijn pony staat ligt een vrij grote boomgaard met appelbomen, bramen, pruimen etc...mensen ik zit met een dilemma en hoop eigenlijk dat jullie me een advies kunnen geven.
...
Dus wie kan mij hier meer over vertellen?Dit ligt (met een slootje en muur ertussen) naast het weiland van mijn pony en 3 andere eczeempaarden (dus in totaal 4). Ik heb niet het idee dat door de fruitbomen het de paarden meer last hebben. Als ze op een ander weiland elders op landgoed staan hebben ze net zoveel jeuk. En ze hebben ook net zoveel lastvan het eczeem wanneer ze op andere stallen ergens in de buurt staan. Ik heb dus niet het idee dat de fruitbomen invloed hebben op het eczeem. Bovendien zijn het de culicoïdes die de jeuk veroorzaken en niet fruitvliegjes... En als je paard met deken (waar je er weer meer van kan kopen door je winst
) staat zal hij hoogstwaarschijnlijk ook evenveel jeuk hebben denk ik...