[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:32

Ah sterkte met je merrie Gimme!

Hier nu bezig met het testen met de Washbar van Lepeltje. 2 benen zijn nu onder controle, dus dat is heel fijn! Het lijkt dus toch wel wat te doen, ook haar achterbenen (hier is de mok het ergste) wordt rustiger dus we blijven er nog even mee door gaan :).

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:52

Hier ook hele goede ervaring met de zeep van lepeltje :j
Je ziet de roodheid met de dag vertrekken

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:45

Wat is de zeep van lepeltje??

Hier nu na een dag inpakken weer een heel stuk beter!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:29

Kliniek is begonnen met de mokbestrijding. Joy bleek naast haar twee achterbenen ook mok te hebben aan een voorbeen. Em die is zwart, dus kun je nagaan >;)

Foto's van rechts achter, dit been is het ergst.

Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben gewassen met betadine shampoo en Vetramil gesmeerd. Korstjes zijn ook al enigzins verwijdert.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:54

Zou het scheren...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:00

PanamaD schreef:
Zou het scheren...

Ik doe helemaal niks :D Dat is echt aan de kliniek.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:31

De zeep van lepeltje is een zeep bestaande uit natuurlijke ingrediënten die speciaal gericht is op huidproblemen . De zeep komt uit nieuw zeeland en ben hem aan het testen bij mijn paard die al sinds augustus ernstige mok had ..
Nu is het na 2x wassen echt bizar verbeterd ..
Heel zacht voor de huid en hij ruikt ook nig eens heerlijk ..en nee ik heb geen aandelen maar ben 1 van de 4 testers die het mochten proberen bij ons paard ..

Wellicht kan/wil lepeltje er zelf wat meer over vertellen ?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 06:46

N4N4 schreef:
De zeep van lepeltje is een zeep bestaande uit natuurlijke ingrediënten die speciaal gericht is op huidproblemen . De zeep komt uit nieuw zeeland en ben hem aan het testen bij mijn paard die al sinds augustus ernstige mok had ..
Nu is het na 2x wassen echt bizar verbeterd ..
Heel zacht voor de huid en hij ruikt ook nig eens heerlijk ..en nee ik heb geen aandelen maar ben 1 van de 4 testers die het mochten proberen bij ons paard ..

Wellicht kan/wil lepeltje er zelf wat meer over vertellen ?

Interessant!!

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:15

Hoi!
Helaas is mijn paard ook getroffen met mok.. het zit aan de zijkant van haar voorbeen dus rijden/longeren is niet meer mogelijk. Telkens als ze beweegt (draf en galop) barst de huid open en gaat het bloeden... Het wordt nu behandeld met penicilinne. Ook geef ik haar de drainage compostium van groene os, heeft iemand hier ervaringen mee?
Afbeelding

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:19

Hey, wat fijn om te horen dat er positieve resultaten zijn!
De zeep heb ik zelf niet gemaakt, hij is van Washbar :P (http://www.washbar.nz) en je kan hem kopen bij ons in de webshop: https://metiso.nl/product/washbar-hond-paard/ .

Hij wordt inderdaad gemaakt van alleen maar natuurlijke ingedienten, in deze bar zit bijvoorbeeld Neem, Manuka, Kanuka en Citroenmirte. Op het moment is het vooral populair in Nieuw-Zeeland natuurlijk, in Zweden, Noorwegen en Japan. We zijn de eersten die het in Nederland probeerden en ik ben zelf ook behoorlijk verbaasd over de zeep.
Het grote voordeel is dat het effectief is tegen veel soorten schimmels, bacterien, ontstekingen en insecten. De Manuka en Kanuka zijn heel fijn voor het kalmeren van de huid.

In alle andere landen worden alle varianten van de zeep vooral gebruikt voor honden, maar in ons land zijn paarden natuurlijk talrijk en door het natte klimaat helaas ook huidproblemen. Daarom heb ik maar weinig feedback kunnen vinden uit andere landen wbt paarden. Heel sporadisch kwam ik ze tegen.
Vandaar dat ik een paar bars opgeofferd heb om te kijken of ze daadwerkelijk nut kunnen hebben voor de Nederlandse paarden huidproblemen. :P

Dit is een foto van een paard uit Nieuw-Zeeland, na 3 keer wassen:
Afbeelding

En een hotspot bij een hond na 1 x wassen + groene leem:

Afbeelding

Overigens is het sowieso een hele fijne zeep om te gebruiken voor het wassen van je paard, niet alleen als ze problemen hebben. Het reinigt super goed en is alles behalve schadelijk voor de huid.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:53

O is dat de zeep die je mij aan raadde bij die rare, niet hotspot maar toch wel weer achtige plekjes bij mijn hond?

Die plekjes zijn nu zo goed als weg maar als het terug komt ga ik die zeep zeker proberen...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:11

Lepeltje schreef:
Hey, wat fijn om te horen dat er positieve resultaten zijn!
De zeep heb ik zelf niet gemaakt, hij is van Washbar :P (http://www.washbar.nz) en je kan hem kopen bij ons in de webshop: https://metiso.nl/product/washbar-hond-paard/ .

Hij wordt inderdaad gemaakt van alleen maar natuurlijke ingedienten, in deze bar zit bijvoorbeeld Neem, Manuka, Kanuka en Citroenmirte. Op het moment is het vooral populair in Nieuw-Zeeland natuurlijk, in Zweden, Noorwegen en Japan. We zijn de eersten die het in Nederland probeerden en ik ben zelf ook behoorlijk verbaasd over de zeep.
Het grote voordeel is dat het effectief is tegen veel soorten schimmels, bacterien, ontstekingen en insecten. De Manuka en Kanuka zijn heel fijn voor het kalmeren van de huid.

In alle andere landen worden alle varianten van de zeep vooral gebruikt voor honden, maar in ons land zijn paarden natuurlijk talrijk en door het natte klimaat helaas ook huidproblemen. Daarom heb ik maar weinig feedback kunnen vinden uit andere landen wbt paarden. Heel sporadisch kwam ik ze tegen.
Vandaar dat ik een paar bars opgeofferd heb om te kijken of ze daadwerkelijk nut kunnen hebben voor de Nederlandse paarden huidproblemen. :P

Dit is een foto van een paard uit Nieuw-Zeeland, na 3 keer wassen:
[ [url=m/ir2wR6.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een hotspot bij een hond na 1 x wassen + groene leem:

[ Afbeelding ]

Overigens is het sowieso een hele fijne zeep om te gebruiken voor het wassen van je paard, niet alleen als ze problemen hebben. Het reinigt super goed en is alles behalve schadelijk voor de huid.

Maar dan was je er de mokplekken mee en smeer je er niks op naderhand?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:25

Inderdaad, maar je kan uiteraard combineren met een zalf of groene leem bijvoorbeeld, zoals bij de hond.
Als dat de genezing versnelt zou ik dat zeker doen maar daar zal je een beetje mee moeten experimenteren.

De meeste testers gebruiken tot nu toe alleen de zeepbar, en dat lijkt al goed te werken.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:28

Ik ben heel benieuwd naar de washbar maar ik ben inderdaad ook benieuwd of ik daarna nog met iets moet behandelen. Mijn paard heeft mok aan haar achterbenen, er zitten vervelende dikke korsten. Ik krijg ze er ook niet zomaar af, laatst ook geprobeerd los te weken en met betadine shampoo. Moet ik dan nog beter proberen los te weken of afwachten en zo nu en dan blijven weken en wassen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:39

Linda_Fleur schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de washbar maar ik ben inderdaad ook benieuwd of ik daarna nog met iets moet behandelen. Mijn paard heeft mok aan haar achterbenen, er zitten vervelende dikke korsten. Ik krijg ze er ook niet zomaar af, laatst ook geprobeerd los te weken en met betadine shampoo. Moet ik dan nog beter proberen los te weken of afwachten en zo nu en dan blijven weken en wassen?

Smeer eens eens een nacht echt een hele dikke laag sudocreme op. Wel zo dik dat het de volgende ochtend nog op zit. Dan is het erg zacht en kan je de korsten eraf halen door rondjes bewegingen erop te maken. Niet alles valt in 1 keer eraf maar vaak wel een deel. Of die nacht inpakken, werkt nog beter.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:44

PanamaD schreef:
Linda_Fleur schreef:

Smeer eens eens een nacht echt een hele dikke laag sudocreme op. Wel zo dik dat het de volgende ochtend nog op zit. Dan is het erg zacht en kan je de korsten eraf halen door rondjes bewegingen erop te maken. Niet alles valt in 1 keer eraf maar vaak wel een deel. Of die nacht inpakken, werkt nog beter.

Waar pak jij het mee in?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:19

Witte watten op de mok/creme. Onderlap erover en dan een bandage. Zowel onderlap als bandage de hoefbal mee nemen. Je kan ook gamgee gebruiken maar dat vond ik te duur

JRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:24

Hoi allemaal,

Ik kom net kijken in het topic en ben erg benieuwd of iemand van jullie de MudDoc van Cavalor wel eens heeft gebruikt en wat de ervaringen hiermee zijn?

De Muddoc is vernieuwd, meer info lees je hier: http://jrsport.nl/cavalor-muddoc/ ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:26

Ik pak t ook in..anders krijgt ze een opgelopen been vd mok!!
Ik heb de chevadonyll mokthee besteld..daar hoor ik ook goede dingen over!!
Maar ben ook geïnteresseerd in de zeep!

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:24

Ik gebruik ook de washbar. Voor zo'n beetje de hele pony inmiddels :Y) Haar manen worden er weer mooi wit van en zijn daarna super makkelijk te kammen.

Op de mok smeer ik wel nog een beetje zinkzalf maar voornamelijk om al die modder een beetje bij haar weg te houden. Na een week zijn de plekjes bijna weg. Wat er nog van over is oogt rustig, is niet meer rood en ze lijkt er helemaal geen last meer van te hebben. Ze liet zich trouwens ook heel gemakkelijk behandelen met de zeep

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:33

PanamaD schreef:
Witte watten op de mok/creme. Onderlap erover en dan een bandage. Zowel onderlap als bandage de hoefbal mee nemen. Je kan ook gamgee gebruiken maar dat vond ik te duur

Kan ik daarvoor sudocreme gebruiken bijv?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:58

Dankjewel voor de tip PanamaD! Ik ga het morgen met de sudocrem proberen :) Mijn paard staat nog dag/nacht in een zompig weiland dus ik ben bang dat een bandage met onderlap een minder succes is. Die optie zou ik wel kunnen proberen als ze straks echt het land af gaan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:39

Tja waar ik vanmorgen nog dacht wat een drama zag het er nu net mooi uit.. maar weer schoon ingepakt en gezalfd!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:34

petravdmeerx schreef:
PanamaD schreef:

Kan ik daarvoor sudocreme gebruiken bijv?

Ja hoor! Heb enkel maar goede ervaring met sudo.. werkt hier en op de sport stal toch wel het beste

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:11