Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jientis schreef:hoi,
die van mij doet het ook al jaren. Heb hem iets voor zijn maag gegeven maar maakt het luchtzuigen niet minder. Op de wei doet hij het veel minder maar als hij dan op stal komt doet hij het precies dubbel zo veel het eerste uur.
Hij eet ook krachtvoer, gaat zuigen, terug een hap, terug zuigen.
Na een wortel-> luchtzuigen...
maar na een tijdje stopt hij ook vanzelf. Dus enkel rond zijn eten, als hij pas op stal komt en tijdens het poetsen...
Maar zelfs met meer hooi en dus iets voor zijn maag blijft hij het doen dus ik denk dat hij het ooit gedaan heeft, uit maagproblemen maar het nadien is blijven doen omdat het leuk is...
Ik vind het niet leuk maar kan er voor de rest weinig aan doen denk ik?
Jientis schreef:ja, maar heb al ander krachtvoer en muesli enzo geprobeerd maar hij doet het sowieso. Zelfs als hij een mini snoepje krijgt, doet hij het.
Ik denk dat hij zichzelf doorheen de jaren geconditioneerd heeft dat hij na het eten, moet luchtzuigen...
Laulitz schreef:Jientis schreef:ja, maar heb al ander krachtvoer en muesli enzo geprobeerd maar hij doet het sowieso. Zelfs als hij een mini snoepje krijgt, doet hij het.
Ik denk dat hij zichzelf doorheen de jaren geconditioneerd heeft dat hij na het eten, moet luchtzuigen...
Mijn deed dat ook. Nu doet ze het niet meer na een appeltje, stuk brood... Ze had gewoon een gevoelige maag door het krachtvoer, ik merk nu ook met bv. aansingelen dat ze daar ook geen last meer van heeft. Helemaal zonder (dus alleen hooi/gras) is zeker geen optie?
jody99 schreef:Paarden die luchtzuigen kunnen toch ook koliek krijgen?
_Ananas_ schreef:Wat is er mis met Speedybeet dan? Ik heb het gevoerd aan m'n gevoelige maag paard en was er echt heel tevreden over!
SmartBH schreef:ik heb zelf vernomen dat sommige ruiters de voorkeur hebben voor luchtzuigen de paarden, omdat dit paarden zijn die altijd bezig zijn met denken en dus vaak werkwillige paarden. Ook eens leuk om te horen.
AmoorM schreef:Hallo.
Ik heb een paard dat luchtzuigt. Deed ze al toen we d'r een jaar geleden kochten. Toen heeft ze een check up gehad, er is niet specifiek naar het luchtzuigen gekeken. Maar nu wil ik het wel eens laten onderzoeken of het schade veroorzaakt. (ik merk dat mijn paard met het rijden erg hijgt) hebben mensen dit wel eens gedaan?