Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vleddertje1 schreef:@ superpony..klopt hoor..is ooit begonnen als licht hoestje bij allergische reactie op pollen/ stof..heeft er helaas een flink luchtweginfect bovenop gekregen waardoor zijn longen( blaasjes) nu gewoon kapot zijn en het elk jaar alleen maar verslechterd..is ook onomkeerbaar dat weet ik..maar hoop het zo lang mogelijk comfortabel te houden voor hem..
Fangio schreef:Om echt slijmen los te maken vernevelde ik met hypertone vloeistof en dan na het vernevelen longeren. Dan kwam er altijd veel uit.
kirsten3110 schreef:De behandeling van mij gaat idd ook via de kliniek maar gezien ik zelf astma patiënt ben en dus de flixotide vergoed krijg gaven hun aan dat het wijs is om dan zo de medicatie te halen ook gezien de hoeveelheid kosten die we in 6 weken hebben gemaakt. Auw auw dag bankrekening
Voor nu maak ik eerst de pred en venti kuur af en start dan gelijk met de flixotide. Hopelijk kan ik hem dan tot de herfst hierop laten en daarna stoppen. Het is echt seizoensgerelateerd bij hem maar nu voor het eerst die aanvallen. Hopelijk dat het volgend jaar met preventie te voorkomen is
ElCid schreef:Vandaag voor onze patient de DA gebeld. ondanks pufjes, Ventipulmin en Equisolon stond hij bijna te stikken, dus Dexamethason gespoten. Vanmorgen van 07.00 tot 10.-- buiten gestaan en nu op stal ( met paddock met schaduw). Hij is, ondanks de injectie, nog steeds benauwd maar het is te doen.
Flesje gekregen voor eigen gebruik en morgen ochtend spuit ik hem zelf ( dan intra musculair ipv. intraveneus) en dat overmorgen nog een keer. Hopelijk trekt hij het dan de komende warme dagen. Tegenwoordig zie ik altijd op tegen dergelijke hittegolven omdat hij er zo slecht tegen kan.
ElCid schreef:We hopen het ook; het ging best goed maar deze warmte is echt funest.
Vanavond voelt hij zich hopelijk weer beter als de zon weg is maar het is echt een drama op deze manier. Ik kan bijna niet wachten tot het weer winter is.
Maar, wat je zegt, het is voor alles en iedereen nu moeilijker om lucht te krijgen. In zie de andere paarden ook met grotere neusgaten dan normaal.
Fangio schreef:In de dosisaerosol van flixotide heb je alleen 50 mcg (voor kinderen) of 250 mcg (voor volwassenen). Maar waar een mens vaak 2x daags 1-2 puffs neemt moest mijn paard er al 2x daags 12 hebben (van de 250 mcg dus), dus dat verschilt wel enorm. Als het bij jou slechts voor een paar weken is kan je natuurlijk wel vantevoren al wat 'sparen'
@ superpony, stethoscoop is makkelijk te kopen hoor, ik heb er zelf ook een. Altijd handig om te hebben liggen, inderdaad zowel naar ademhaling als darmen toe.
Fangio schreef:Tsja, is het niet bij alles zo dat als je het voor 5 euro op aliexpress koopt je mindere kwaliteit hebt dan bijvoorbeeld via een professionele groothandel? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken en sowieso is het ook een afweging die ieder voor zich moet maken. Ik zeg alleen dat je makkelijk zelf een stethoscoop kan kopen, ongeacht welke kwaliteit je wil.
Verder heb ik het over de dosisaerosol flixotide die geregistreerd is voor mensen, daar zijn maar 2 verschillende dosissen in, namelijk de 50 en 250. Wat ze voor honden gebruiken heb ik geen idee van, ik heb geen hond
kirsten3110 schreef:De behandeling van mij gaat idd ook via de kliniek maar gezien ik zelf astma patiënt ben en dus de flixotide vergoed krijg gaven hun aan dat het wijs is om dan zo de medicatie te halen ook gezien de hoeveelheid kosten die we in 6 weken hebben gemaakt. Auw auw dag bankrekening
Vleddertje1 schreef:@superpony...ik heb zelf toevallig een stethoscoop gekocht voor thuis..gewoon bij thuiszorgwinkel ( mediplus) gehaald voor 3 tientjes( is wel ook bloeddrukmeter)..werkt prima
Die voor 10 euro zijn voor jouw doel ook gewoon prima hoor...een echt dure is gewoon degelijker in dagelijks gebruik..
EvelienKiss schreef:kirsten3110 schreef:De behandeling van mij gaat idd ook via de kliniek maar gezien ik zelf astma patiënt ben en dus de flixotide vergoed krijg gaven hun aan dat het wijs is om dan zo de medicatie te halen ook gezien de hoeveelheid kosten die we in 6 weken hebben gemaakt. Auw auw dag bankrekening
Jeetje, ik ben verontwaardigd dat een kliniek adviseert om via de humane zorgverzekering medicatie voor jouw paard te regelen. Wat een zorgverzekering vergoedt, wordt door ons (als maatschappij) betaald. Het is geen gratis geld. Wat het jou nu op jouw bankrekening scheelt, gaat ten koste van het gemeenschappelijke.. Nouja, ik snap waarom je het zo gaat doen, maar ik wilde toch even de andere kant van de medaille noemen.