Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
irisje2 schreef:Vorige week heb ik een bloedonderzoek laten doen op D'amour, omdat ik dacht dat het misschien insulineresistentie zou kunnen zijn. Ik heb haar hierop laten testen, PPID en allergieën.
Gisteren de uitslag gehad van de PPID en insulineresistentie en het is negatief.
Aan de ene kant ben ik blij met de uitslag, maar aan de andere kant een raadsel wat het kan zijn, misschien meerdere bij elkaar of iets specifieks.
Dus nu is het kijken of er wat uit de allergieën naar voren komt en daar wordt dan ook verder in gezocht als het een plant is, gras of bijvoorbeeld een insect.
Fabster schreef:Waren er nog 'need to know'tjes bij de lezing? Ik had er graag bij geweest.
Fabster schreef:Nou, dat is toch echt frapant! En inderdaad! Mijn merrie is 'raar' rechtsachter. Rechtergalop is lastig, haar blindedarm was inderdaad niet ok (heeft de cranio dame al eens aangepakt) en in draf gooit ze mij (als ik lichtrijd op linksvoor) de hele tijd naar links. Waarvan ik zelf ook dacht dat dat uit rechtsachter kwam.
Mijn kleine ruintje heeft ook problemen met de rechtergalop. Dat houdt hij maar even vol en dan springt hij achter over en zit hij dus overkruisd.
Ik heb dit nooit gelinkt aan het IR zijn, maar jij begint over lichamelijke ongemakken en ineens valt bij mij het kwartje over dat. Had het niet gekoppeld aan de blindedarm trouwens.
Heeft hij nog gezegd wat je kan doen voor die blindedarm?
superpony schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de detox van phytonics?
Mijn ir ruin is van kuil naar hooi en valt mooi af, krijgt ook meer ''model'' zonder meer te bewegen. Op kuil gaven we hem 3x daags beweging, ondanks dat hij 24/7 kon bewegen. Hij was enorm opgeblazen en dat was direct met hooi wel over.
Nu opgebouwd op gras. Begonnen met wat hapjes, naar 5 minuutjes, naar 2x daags 5 minuutjes, 1x daags 10 en 1x 5 en daarna 1x 15. Heb nu 3 weken opgebouwd en laat hem 20min staan. Zet er 2 op, dan nog 2 erbij en gaat hij er weer af met 1 van de eerste.
Hij heeft alleen een harde en flinke manenkam. Dat heeft hij als eerste en verdwijnt nooit helemaal. Maar nu zette hij iets meer op en de koker weer iets.
Hij tootn verder fit en loopt ook goed.
Sjorsie12 schreef:Mijn trekpaardje is ook Insulineresistent en ik geef hem ook glucobalance...en cavalor strucomix sensitive,van Pavo ben ik ook geen fan...op voervergelijk.nl kan je de verschillende voersoorten vergelijken met de suiker/zetmeel verhoudingen.Verder krijgt hij weinig kuil wel onbeperkt onbemest hooi,weidegang alleen in de ochtend,want smiddags is het fructose gehalte hoger in het gras,in kort gras is dat ook veel hoger als in lang gras.Pas op met een te arm rantsoen,dan kunnen ze mineralen tekort krijgen!met name magnesium...maar het gaat nou heel goed met hem,halsvliegendeken op en schuurt niet meer!!Jippie!!!