Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:zwelgje27 schreef:*komt weer even om het hoekje kijken*
Ik heb die van mij met hevige regen zoals afgelopen dagen wel een regendeken om (ze is wat ouder en krijgt het koud als ze nat is)Maar gisterenochtend trof ik haar aan in de wei met haar achterhoef door haar buikriem..Iets waar ik dus altijd al wel een beetje bang voor ben geweest, maar gelukkig nog nooit gebeurt is.. Nu dus wel..
![]()
Gelukkig stond ze heel rustig te wachten tot ik haar hoef uit de riem haalde.., maar durf hem er nu niet meer op te leggen..
heb ik vorig jaar ook gehad,was ap ook met een been door de buikriem gegaan met rollen.
oplossing is buikriemen strakker zetten dan gebeurd dat niet meer.
hij had toen wel een flinke plek op zijn been er aan over gehouden
een eczeemdeken houd de aanmaak van wintervacht niet tegen hoor, ap word elk jaar weer een beertje!
sde vliegjes zijn pas weg als het OVERDAG onder de 10 graden blijft en dat is het nog lange niet,dus niet te snel de dekens er af halen.
haha elk jaar weer komen er in dit topic de vragen....wanneer kan de deken er af?
ellepel schreef:ap staat sinds vandaag ook onder de regendeken, en zonder hals.
ben heel benieuwd hoe dat bij hem gaat.
de andere eczemer op stal staat dus bloot, en tot nog toe gaat dat heel goed.
maar dat mag ook wel met al die regen![]()
Breghje,fijn dat je paard geen IR heeft.
heb je al een idee hoe de behandeling nu verder gaat?
wat ga je doen?
Breghje schreef:Ik had voor heel veel bloed laten prikken (een lijstje gemaakt vanuit het Ir topic) en nog niet alle uitslagen heb ik binnen, sterker nog dit was tot nu toe de enige. Dus ik wacht gewoon even af wat er nog komt.
opisop_shop schreef:met Wisse gaat het perfect
Net weer bij de africhtingsstal geweest en hij ziet er echt super uit.
Schuurt ook helemaal niet, vandaag twee weken geleden dat ik de Derfen even heb gesmeerd omdat hij zo kriebelig was.
Loopt daar overdag een paar uur buiten en verder staat hij op stal. Blijkbaar gaat dat bij hem zo goed dat we amper nog iets nodig hebben.
Maar goed, bij ons komt ie volgend zomer wel weer 24/7 buiten dus zal wel iets vaker Derfen moeten smeren denk ik, maar dat geeft niet.
Titsia volgens mij kan dat helemaal niet gebeuren, kan immers ook niet met een gewone deken en dit is gewoon een deken met hals
De oortjes zullen er wel uitflippen met rollen maar dan blijft de hals wel gewoon zitten hoor!
Titsia schreef:Komt hier even binnenvallen
Wie heeft er hier een Rambo sweet itch? Hoe blijft deze liggen? Wil deze graag voor mijn paard kopen, maar schrik dat als ze gaat rollen het zo van der oren afglijdt, de nek begint te draaien en dan hopen dat je paard niet flipt op dat moment? Paard heeft een nog erg iele hals zonder bespiering vandaar mijn angst...
ireika schreef:Dus vraag ik me af hoe jullie dit oplossen? Is er een anti-vliegenspray die wel goed werkt hierbij? De meeste sprays die ik geprobeerd heb helpen niet genoeg, of maar heel kort.