[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:55

Tja, onze welsh had van veulen af aan al jeukklachten, konden er steeds niet tegen vinden en niets hielp.
Tot op 3jarige leeftijd eczeem werd vastgesteld; heb toen al het voorgaande altijd als voorbode gezien.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:23

Ellepel: hij krijgt een regulier bloedonderzoek, vandaag is bloed getapt en morgen krijg ik al (deels) uitslag. Ben benieuwd, vind het toch wel spannend :=. Paard liet het zich allemaal super doen, VA vindt hij volgens mij wel leuk. Hij kwam al aanlopen :+. Ga hem zo wel zijn deken weer opdoen (stond onder regendeken). Ben het liever voor :=.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:42

Nou ik heb een boett deken gekocht met hoofdmasker.
Masker heb ik al binnen en past perfect.
Afbeelding
Boett deken ga ik morgen ophalen bij het paketjes bedrijf.
Ze waren vandaag geweest maar ik was helaas werken.
Dus ben benieuwd hoop dat de deken ook zo goed past als dat het masker doet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:45

@koetjeboe: heb jij de everline nu? Waarom ben je overgegaan op de boett?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:52

Ik heb gisteren snel de deken van Ulvy gewassen. En ze heeft dus de hele dag bloot gestaan en niet geschuurd :D Ze ging ook lekker uit haar stekker. Volgens mij vond ze het wel fijn zo even zonder dat ding.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:53

hallo,
ik meld mij ook even.
ik heb een fjord gekocht die ook exzeem heeft,
ik heb nu een deken erop met hals,
moet zeggen dat hij wel helpt,
alleen met dit vieze weer laat ik hem eraf,
hij staat 24/7 op wei.
in een groep,ik heb alleen zijn manen eraf gehaald omdat op de manenkam korsten zaten,nu komt er lucht aan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:53

chipieke schreef:
@koetjeboe: heb jij de everline nu? Waarom ben je overgegaan op de boett?

Mijn everline is bijna overleden, hij schuurt is te groot.
En ik heb geen goed hoofd masker daarbij, heb nu een aangepast pagony.
Maar ze word door de vliegjes nog steeds rond de ogen gestoken.
Waardoor het nu kaal is om de ogen, dus ik hoop dat ik dat met dat gaas voor de ogen kan voor komen.
Daarbij heb ik dan mijn everline weer als reserve voor als ik er 1 uit moet wassen.
Want ik had mijn oude reserve pagony, kapot geknipt om er een uier lap van te maken.

Ik heb trouwens nog een compliment over de service van Atorka.
Die is echt super.
Ik had bij het bestellen van de deken, gevraagt om een stuk boett stof zodat ik een mooie bij passende uierlap kon maken.
Nou blijkt boett dus bezig te zijn met het maken van uierlappen en broekspijpen, ze zitten nog niet in het assortiment, maar Atorka mag er wat mee geven aan klanten zo nodig.
Dus toen ik over die lap stof begon zei ze dus dat ze gratis een uierlap er bij kan doen, moet ze alleen op de hoogte houden of het werkt en of er nog verbeter punten aan de flap zitten.
_/-\o_ Atorka bedankt voor jullie service, boett natuurlijk ook bedankt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:55

Die van mij gaat altijd uit haar stekker, met of zonder deken :') Ze vind de deken zo te zien echt niet erg.

@koetjeboe: hoe lang heb jij ongeveer met de everline gedaan? Heb nu zo'n deken en probeer zo'n beetje uit te vinden wat ik kan verwachten :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:07

chipieke schreef:
Die van mij gaat altijd uit haar stekker, met of zonder deken :') Ze vind de deken zo te zien echt niet erg.

@koetjeboe: hoe lang heb jij ongeveer met de everline gedaan? Heb nu zo'n deken en probeer zo'n beetje uit te vinden wat ik kan verwachten :D

Ik heb hem als goede tweedehandse gekregen.
Toen zag hij er goed uit, had wat naadjes los wat ik netjes heb gemaakt.
Maar wat mij vooral opvalt is dat er allemaal haakjes in komen wat dan weer gaatjes worden.
En het elasiek van de buikflap is bij mij behoorlijk gaan lubberen.
Ik heb hem nu pas dit seizoen op gedaan.
Hoeveel hij hier voor is gedragen weer ik niet.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:29

koetjeboe schreef:
Nou ik heb een boett deken gekocht met hoofdmasker.
Masker heb ik al binnen en past perfect.
Afbeelding
Boett deken ga ik morgen ophalen bij het paketjes bedrijf.
Ze waren vandaag geweest maar ik was helaas werken.
Dus ben benieuwd hoop dat de deken ook zo goed past als dat het masker doet.

ziet er goed uit ik heb hem in het bruin ik vind de kleur zand niet erg mooi:$ maar dat is smaak..
mijn hoofdkap is een maat groter dan eigenlijk voor mijn pony moet, zo zit hij bij haar veel beter meer ruimte bij de ogen etc.. en rondom de neus heb ik hem opgekrult anders kan ze niet eten hihi dan is de flap langer als haar neus

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:33

MSophie:

Ik wilde eerst een witte kopen, ik dacht dat is minder warm.
Uit eindelijk heb ik deze kleur gedaan omdat dat het meeste in de buurt komt van haar eigenvacht.
Ik moet zeggen dat ik hem nu bij mij heel mooi bij de ogen vindt zitten, het gaas komt niet in de buurt van de ogen.
Ik vindt het wel super fijne stof lekker stevig, en heel glad van binnen, ik hoop dat ze nu minder last heeft van schuur plekken op de borst.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:50

Hier regent het de hele dag al aan 1 stuk door.
Toch heb ik hem opgelaten. Vanmorgen vroeg is ze naar buiten gegaan in de regen, vanmiddag toen ik er was regens het nog steeds, en deken was eigenlijk alleen bij de bips iets nat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:52

hier heeft het vanochtend wat geregend, en nu afentoe een héél lllig miezerbuitje :)
ik ben benieuwd, het waait vrij hard dus ik weet niet of er ook beestjes zouden zitten vandaag :)

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:43

koetjeboe schreef:
MSophie:

Uit eindelijk heb ik deze kleur gedaan omdat dat het meeste in de buurt komt van haar eigenvacht.
Ik moet zeggen dat ik hem nu bij mij heel mooi bij de ogen vindt zitten, het gaas komt niet in de buurt van de ogen.
Ik vindt het wel super fijne stof lekker stevig, en heel glad van binnen, ik hoop dat ze nu minder last heeft van schuur plekken op de borst.

hihi grappig ik heb ook een vos maar wou juist niet de kleur van haar eigen vacht HAHA..
met de nieuwe deken zal ze in begin wat schuurplekken krijgen, omdat hij dan wat strakker zit hij gaat uiteindelijk wel wat losser zitten, dat had ik in begin ook nu zit hij veel losser.. heb nu ook weer een nieuwe daar zal ik dat ook wel bij krijgen..
ik vind de stof van een boett wel steviger dan een everline vind jij dat ook ?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:44

Mijn pony beest had het heel koud gekregen door de regen:'( ze stond helemaal te trillen net de deken was vanmorgen door mijn weidegenoot al afgedaan maar nog niet warm gekregen, :( ze loopt nu met fleece deken en regendeken op dan maar even zonder eczeem deken..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:46

Mijn DA kwam vandaag enten en ik heb hem meteen laten kijken naar de jeukplekken en verteld hoe alles begon e.d. DA denkt toch echt sterk aan zomereczeem ;( Hij kon het niet aantonen, maar ik mocht er vanuit gaan dat het eczeem was. Ik kreeg er meteen een hele uitleg bij over voeding en wanneer ik hem zeker niet zonder deken buiten moet hebben.
Hij vond ook dat ik een hoofdkap moest kopen omdat hij dacht dat daar ook plekjes zitten. Ik weet het niet zeker, ik dacht dat het gewoon minder behaarde delen waren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:59

Hier even een foto van de manen van Storm, met dus die nieuwe kale plek :(

Aan de buitenkant zo op het oog niets aan de hand:
Afbeelding

Maar als je de manen de andere kant op slaat krijg je dit te zien (is nat van de olie):
Afbeelding

Wisse heeft trouwens tussen zijn manen in van dat gele spul. Dat had de moeder van Storm (een vrij hevige eczemer) ook altijd.
Wat is dat en wat moet je ermee/tegen doen?
Afbeelding

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:01

MSophie schreef:
koetjeboe schreef:
MSophie:

hihi grappig ik heb ook een vos maar wou juist niet de kleur van haar eigen vacht HAHA..
met de nieuwe deken zal ze in begin wat schuurplekken krijgen, omdat hij dan wat strakker zit hij gaat uiteindelijk wel wat losser zitten, dat had ik in begin ook nu zit hij veel losser.. heb nu ook weer een nieuwe daar zal ik dat ook wel bij krijgen..
ik vind de stof van een boett wel steviger dan een everline vind jij dat ook ?

Ik heb een zwarte pony (zit wel tegen het bruine aan) en daar had ik een witte hoofdkap bij op gedaan. Doordat dit niet haar natuurlijke kleur was werd ze aangevallen, met een bruine deken word ze niet aangevallen.
Als je pony dus opeens een andere kleur krijgt, is dit nieuw voor de andere paarden. Hier moet je dus wel een beetje mee uit kijken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:12

Dat heb ik idd ook gmerkt bij mijn paard.
Met de witte deken op was de kudde precies hetzelfde als anders. Mijn paard zit tegen het wit aan namelijk.
Maar nu met de blauwe eczeemdeken op heeft hij het toch wel twee dagen weer moeilijk gehad. Net of ze niet doorhadden wie hij was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:15

HanneRonja schreef:
Maar die manenkam.... Zou het van het gras komen? Ze staat nu ongeveer 1,5 week op een nieuwe wei met lang gras. Ik bouw het langzaam op en over een paar dagen blijft ze daar 24/7. De deken was wel nat van de regen, zou dat gaan kriebelen?

hoe lang staat ze in het gras en wanneer?
smorgens of smiddags?

nathalie:
ben heel benieuwd naar de uitslag van het bloedonderzoek :j

opisopshop:
dat gele is inderdaad typisch voor eczeem, ik dacht dat het kwam als reactie van de huid op licht schuren.
daar goed insmeren met eczeemzalf/creme,dan verbeterd het vaak al een hoop...

nou met ap gaat prima eigenlijk!
afgelopen nacht op stal heeft hij niet erg geschuurd want de deken en hijzelf waren nog heel :D
hij heeft wel kriebel op zijn hals als ik daar kriebel,maar heb al vernomen dat dit een drama jaar voor eczemers gaat worden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:53

Zo goed als het ging zo slecht is het nu.

Hij heeft ineens een plek van iets van 4cm kaalgeschuurd in zijn manen tot bijna bloedens toe. |( Staart ook flink geschuurd.
Weer gewassen met cojosol en daarna ingesmeerd. Vandaag weer 2 x flink ingesmeerd met cojosol. (zit ook tea tree in)

Heb de rambo afgelopen weekend al betaald en hoop hem dus nu binnenkort wel te ontvangen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:11

MSophie:

Nou ja de everline is inderdaad ook een stuk uitgerekt zins ik hem heb.
Maar de stof van de boett is veeeeeel degelijker.
Heb er nu al geen spijt van, morgen zal ik ook een foto van een deken er op zetten als hij past.

opisop_shop:

Dat gele tussen de manen dat viel mij vandaag ook al op, vroeg mij ook al af wat dat nou was.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:36

hoi!

Ik ben een beetje zoekende naar voer voor mijn eczemende ijslander.. Hij heeft opeens een giga uitbraak terwijl het zo goed ging. Hij had reinigingskuur gehad en zit aan de omega olie, en dat leek wel afdoende, maar ineens zat hij helemaal onder exzeem, echt in een dag, en toen deken op, dag later opengeknauwd door weidegenootje.... ;(

Ik wil stoppen met biks, hij kreeg pavo liga.

voert een van jullie zemelen? ik kreeg een zak haverzemelen aangeboden (manlief werkt als molenaar in korenmolen, handig) maar ik kan nergens vinden of dat wel goed is...

Ik wil zowiezo weer met de probiotica beginnen om de darmfunctie weer op te krikken ivm afvoeren afvalstoffen. Pavo vitaminen brokjes wil ik geven ipv biks, maar wat kan het peerd nou het beste eten als vervanging van krachtvoer vooral na het rijden?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:38

Past de Boett hoofdkap ook bij een Rambo Sweet itch Hoody? Het deken zit nooit om de oren omdat ze een te breed hoofd heeft waardoor de oorgaten niet passen. En kan de hoofdkap dag en nacht op? De pensionhouder gaat dat ding denk ik niet iedere keer op en af doen.
Senna heeft heel erg jeuk aan haar hoofd en voorpluk, dus ben nu op zoek naar een oplossing. Ze had vandaag niet gescheurd en haar manenkam leek wat minder hard, misschien werkt de magnesium al wel.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:42

Heb nu een week het halsstuk van Ivanhoe in gebruik en ik ben echt supertevreden!!
Elke ochtend voordat ze naar buitengaat doe ik hem om en als ze weer op stal gaat 's avonds doe ik hem weer af.
Spray nog wel 2x daags met een mengsel van essentiële oliën om de muggen te weren, bij de maantop en wat op het halsstuk en verder op de rug en op de staartwortel. Dit doe ik 's morgens en 's avonds.
Is natuurlijk nog afwachten hoe het verder gaat, maar voor nu gaat het super dus.