Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:07

Geweldig dat het topic weer open is.
Hoop dat het goed komt met Canjer!
Dat het lang kan duren, is geen ramp, áls het maar goed komt!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:08

Fijn dat het topic weer open is.
Jammer van de laatste update, ik duim voor 'm!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:19

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:21

timilon schreef:
@ jolliegirl: wat ik van PVD heb begrepen is dat hij wel buiten heeft gestaan...dus het jacobskruid is niet zo gek bedacht,al denk ik dat mijn bovenstaand stukje meer van toepassing is...
"als een dier zo lang niet kan eten/drinken dan stoppen zijn organen er 1 voor 1 mee,net zo lang tot de reserves op zijn en hij dood gaat."

Het is toch een leververgiftiging en niet dat de lever niet meer werkt? In mijn beleving kan dit ook mede gekomen zijn door alle medicatie die Canjer toegediend gekregen heeft. Dat is ook allemaal belasting voor de lever. Maar misschien een combinatie van beide.
Hoe dan ook, het is de vraag of dit kan herstellen. Tjee, dit kunnen Canjer en Moniek er net niet bij gebruiken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:24

uit eigen ervaring weet ik dat honing op wonden nog meer jeuk geeft.
ik denk trouwens dat met zijn leverbeschadiging antibiotica niet zo goed is?
dan krijgt de lever nog meer op zijn donder toch?

maar goed over de wonden:
ik weet niet hoe erg open het is,maar bijvoorbeeld zalf tegen eczeem geeft vaak wel veel verlichting....
er zijn verschillende soorten, even kijken welke het beste past bij zijn type verwonding.

ik heb een tijd bij iemand gewerkt die erge doorligwonden had en daar gebruikten ze een soort alg om de huid te doen hertsellen..dat stinkt heel erg dus kan me voorstellen dat canjer dan niet zo veel behoefte heeft om er aan te gaan pulken Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:25

Nadita hier heb je een héél groot punt.. als hij dit al had.. heeft de lever zichzelf vergiftigd.
laten we wel gewoon rustig afwachten over hoe en wat.. en vooral blijven hopen op een spoedig en goed herstel!!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:26

Ik heb niet bij kunnen lezen maar ik begrijp dat Canjer een leverbeschadiging heeft opgelopen??

Ik zit nu op mijn werk en kan dus niet uitgebreidt bijlezen dus als iemand me iets zou kunnen vertellen..dan kan ik vanmiddag met een gerust hart op vakantie naar het wonderschone Hoenderloo..14 dagen lang...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:28

Ik pm je even Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:29

Een holistisch dierenarts kan je waarschijlijk ook helpen, het is al een paar keer genoemd, misschien vindt je het niks maar het is wel het proberen waard, zij geven ook levercompositum om de lever te zuiveren en kijken naar het geheel. Het moet natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de behandelende arts.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:29

Het is balen om deze update te lezen, het was allemaal zo positief... Fijn dat we op de hoogte gehouden worden en ik duim voor Canjer!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:32

Jeetje, wat rot, het ging net zo goed!

Ik denk idd dat je beter iets anders dan honing erop kan doen, bijvoorbeeld wat ellepel zegt dat soort alg goed is, dat is ook niet verleidelijk om er aan te komen Knipoog

Nouja, ik hoop dat er een betere update volgt!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:37

Jolliegirl schreef:
Nadita hier heb je een héél groot punt.. als hij dit al had.. heeft de lever zichzelf vergiftigd.
laten we wel gewoon rustig afwachten over hoe en wat.. en vooral blijven hopen op een spoedig en goed herstel!!

Dat hij al een minder werkende lever had, is denkbaar. Het gebruik van veel medicatie daarbij kan het verslechterd hebben. Doch, die medicijnen zijn nodig, hoewel deze wel een aanslag op de lever zijn. Echt een dilemma, hoop dat de DA met een goed plan van aanpak komt. Het is in de situatie van Canjer natuurlijk erg moeilijk. Omdat hij in zo'n slechte conditie is, kan alles wat hij nodig heeft om te herstellen in dit geval ook averechts werken. In dit geval op de lever (en waarschijnlijk ook de nieren ivm afvoeren van afvalstoffen)
Ik vraag me af of er inmiddels bloedmonsters genomen zijn om alle waarden te bepalen. Daaruit kan je natuurlijk ook veel aflezen enn de behandeling eventueel aanpassen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:42

Jolliegirl schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte inderdaad Ja

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:42

Nadita, het lijkt mij wel dat er regelmatig bloed nagekeken is, daaruit kunnen ze zien of de leverfunctie afneemt of verbetert.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:49

Ikima schreef:
Nadita, het lijkt mij wel dat er regelmatig bloed nagekeken is, daaruit kunnen ze zien of de leverfunctie afneemt of verbetert.

Dat zou ik ook zeggen. Echter ik herinner me van het vorige topic dat bloedonderzoek in een later stadium gedaan zou worden?

Maar nu kan ik ook mis zijn hoor. Heb zoveel gelezen, dat ik het me niet meer goed herinner of zelfs wat gemist heb. Dat hoop ik dan maar. Ga er vanuit dat het wel hier gemeld wordt, als er uitslagen zijn. Waar dan ook van.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:53

dan wordt het zeker gemeld.
ik of slimmerik worden dan gebelt of gepb't

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:53

Dat is een mindere update. Maar was wel te verwachten...

Als ik vrij had ik Moniek graag willen helpen, dit is vandaag helaas niet mogelijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:00

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:01

Ikima schreef:
Een holistisch dierenarts kan je waarschijlijk ook helpen, het is al een paar keer genoemd, misschien vindt je het niks maar het is wel het proberen waard, zij geven ook levercompositum om de lever te zuiveren en kijken naar het geheel. Het moet natuurlijk wel in overeenstemming zijn met de behandelende arts.

Die levercompositum zou ik inderdaad alleen in overleg met de (al dan niet holistische) behandelaars doen, want misschien moet er naar de dosering gekeken moet worden als er daadwerkelijk sprake is van een al beschadigde lever?

Misschien is het sowieso een idee contact op te nemen met Van der Pigge/De Groene Os in Haarlem? Zij kunnen deskundig advies op maat geven, en hebben een heel scala aan producten die misschien Canjer ook kunnen ondersteunen naast de reguliere medische behandeling, maar die niet voorverpakt in het Groene Os assortiment zitten. Linkje voor de gegevens: http://www.vanderpigge.nl/index.php/Pigge/contact/
Overigens weten ze misschien ook wel een middel dat pvd kan helpen zo goed mogelijk overeind te blijven. Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:33

wat fijn dat het topic weer open is!
Helaas alleen een mindere update! Dit kwam dus uit het bloedonderzoek? Ja en als ie de benen schuurt met zijn eigen benen (volgens de post van timilion)kun je er weinig aan doen vrees ik. Het is natuurlijk wel een goed teken dat het jeukt, want dat betekent genezing, maar handig is het niet van canjer Ach gut .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:35

Leververgiftiging door bv JKK kan worden behandeld met mariadistel, maar wat ik mij herinner van dat verslag was het vrij zwaar. Ben bang dat Canjer dat nu niet aankan.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:50

Ben erg blij dat het topic nu weer open is!
Ik duim (nog steeds) voor Canjer !! Ach gut Ach gut Ach gut

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:09

Gelukkig kunnen we weer lezen hoe het met Canjer gaat, jammer van de mindere update. Blijven duimen voor Canjer en Moniek.
Hopelijk vinden jullie iemand die de merrie en het veulen op kunnen halen. Helaas woon ik in Drenthe.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:14

ook hier al heele tijd een stille meelezer.
hoop zo dat het goed komt met canjer.. maar dat moet immers wel met zulke goede zorg en inzet Lachen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:16

* ik zet hier toch even een stipje neer.. lees al een tijdje mee.. wel zo makkelijk Haha!

Heb al een pb gestuurd met info over wat ik met mijn paard ter behandeling heb gedaan met leverbeschadiging.
Leverbeschadiging in ernstige vorm kan zich juist uiten in ontstekingen in allerlei vormen.
(mijne kreeg zware oogonstekingen, ernstige mok, oedeem, mergelde helemaal uit...)

De clou is niet de ontstekingen direct te gaan bestrijden, maar juist waardoor die onstaan zijn en dat is door de leverbeschadiging.
Antibiotica etc. kan in dit geval alleen maar meer schade aanrichten (wat met mijn paard ook is gebeurd.. welke op een gegeven moment meer dood als levend was)

Heb de TS al pb gestuurd over hoe ik ben gaan behandelen.
Dit met medicijnen van de groene os na een bezoek aan holistisch DA Laarakker in Utrecht.

Petje af voor de persoon die ervoor zorgt dat deze kanjer nog op 4 benen staat en er hoop is/blijft! Afgod
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 18-07-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt