Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:30

Heb je verhaal nog eens gelezen. Wat betreft het nathouden van zijn huid omdat deze anders zo strak staat, lijkt mij geen goed idee. Je kunt de huid beter vet houden met bv uierzalf. Water doet de huid alleen maar sneller drogen, en dus scheuren.
Misschien is dit al getipt, kan het me niet meer herinneren. Anders sorry.

Sterkte verder. Hoop dat het paard er door komt en dan een paardwaardig bestaan kan leven.
Eerst maar eens afwachten tot de zwellingen en ontstekingen weggetrokken zijn, en dan verder kijken.

Hopenlijk weet je na de echo van zijn hoofd meer.

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:43

Even snel een berichtje, moet dan eerst nog voeren en paarden naar binnen halen.
Ik kan niet iedereen persoonlijk antwoord geven, dan blijf ik quoten. Mijn excuses hiervoor.
Wel zal ik proberen zo veel mogelijk vragen die beantwoord kunnen worden te beantwoorden.

De Kliniek en DA reduceren absoluut de kosten, en zien het eigenlijk wel als een uitdaging. Maar ook hun blijven wel reeel.
Aan de hand van de echo hopen we te kunnen zien in hoeverre de boel vergroeid is (indien dit inderdaad het geval is). Dan zal ook bekeken moeten worden of hij geopereerd moet worden.

Hij is nu pas weer goed bij van de sedatie, daar hij niet echt stil wilde staan bij de foto's maken. Alles doet hem zeer aan het hoofd, dus vastpakken was erg moeilijk.

Dat senioren voer gaan we ook zeker doen, maar er is mij geadviseerd nog heel even mee te wachten.

Zijn snoet ziet er nu helemaal niet meer uit, daar het vel nu helemaal verdwenen is. Dit maakt het voeren niet makkelijker omdat ik toch zijn hoofd omhoog moet houden om het ver achter in zijn keel te spuiten. Toch staat hij het allemaal maar toe.
Ik heb hem net nog brinta gegeven, en kreeg er nu zelfs 2 grote mokken in. Hij had flink trek dus.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor alle steun, dat doet me wel heel erg goed! Super van jullie! Dank je wel.

Zodra het mogelijk is zullen er foto's vrijgegeven worden. De foto's worden door verschillende mensen geupload. Ik wil deze dan ook bedanken hiervoor!

Helaas kan ik hem nu geen slobber meer voor zijn neus zetten omdat de wonden helemaal openliggen, en dat alleen maar tot ontstekingen zou lijden.
Ook heb ik gemerkt dat als ik het maar ver genoeg achter in zijn keel spuit hij het wel doorslikt.

Tot vanavond.

illi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:46

tot vanavond, haast je niet,
Je moet ook je andere paardjes kunnen verzorgen.

Jasia

Fijn dat hij iig iets binnenkrijgt Ja En ook een goed teken dat hij het doorslikt en toe laat!

En probeer ondanks alles ook een beetje aan jezelf te denken!

slimmerik

Denk ook aan je zelf kanjer....zonder jouw is Canjer verloren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:47

Nogmaals mijn complimenten voor alle moeite die je voor hem doet. Goed teken dat hij weer honger heeft! Ja

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:47

Meid je bent een kanjer!!
Maar wil je mijn vraag in elk geval beantwoorden...is de vorige eigenaar op het matje geroepen voor dierenmishandeling? Die moet gewoon een flinke boete krijgen..klaar uit!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:48

Wat een verhaal........
Het is echt geweldig wat je aan het doen bent!!
Ik hoop van ganse harte dat jullie het gaan redden

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:49

Eenmalig, mijn diep respect!!!!

Maakt niet uit wie je bent, waar Canjer wegkomt, en wat het verhaal erachter is.......... Het enige dat telt is het nu en de toekomst, en dat hij het super heeft getroffen met jou!!!

Fijn dat ie toestaat dat je de brinta erin werkt, en dat ie nu trek begint te krijgen!!!

Hier blijven de duimen draaien voor jou en Canjer!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:50

Om even wat duidelijkheid te scheppen, ik ben het niet. Knipoog

Verder lees en leef ik alleen maar mee met de TS en wens haar en Canjer alle kracht toe. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:51

Jeetje...echt de tranen springen in mn ogen...alleen al door je beschrijving van hoe ie er aan toe is... Vreselijk! Hoe kunnen mensen dit zo'n dier aan doen???

Ik vind t super wat je allemaal voor hem doet! Echt top! Mocht je nu of in de toekomst mijn hulp kunnen gebruiken...mn aanbod staat. Ja Top!!!

Voor zn wonden misschien een idee: propoliszalf, Propolis is t stofje dat bijen aanmaken om de ruimtes waar de poppen in verblijven schoon en baterievrij te houden. Het is heel fijn zacht spul en puur natuur! Het is bacteriedodend, voorkomt wild vlees, maar werkt ook weerstandverhogend en heeft een sterke wondgenezende kracht. Mijn ervaring ermee is heel goed! Al kan ik me voorstellen dat t bij de een beter werkt dan bij de ander. Ik heb het zelf gebruikt voor mijn ruin toen ie door t draad was gevallen en flinke schrammen en sneeën had... Binnen week zat alles toen dicht en er zijn geen littekens achter gebleven. Misschien is t een idee dat te gebruiken? Als je t wil hebben, wil ik wel even voor je rondbellen waar t te krijgen is, scheelt jou weer tijd, die kun je dan weer aan hem besteden! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jessica op 11-07-08 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:52

Alles gelezen, diep respect. Ik hoop dat al je liefde en inzet worden beloont en dat Canjer mag uitgroeien tot een echte KANJER!! Succes met alles meid!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:54

Vulcetan-gel wil ook wel eens helpen. Gaat ook de vorming van wildvlees tegen.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:59

skippy1 schreef:
Jeetje...echt de tranen springen in mn ogen...alleen al door je beschrijving van hoe ie er aan toe is... Vreselijk! Hoe kunnen mensen dit zo'n dier aan doen???

Ik vind t super wat je allemaal voor hem doet! Echt top! Mocht je nu of in de toekomst mijn hulp kunnen gebruiken...mn aanbod staat. Ja Top!!!

Voor zn wonden misschien een idee: propoliszalf, Propolis is t stofje dat bijen aanmaken om de ruimtes waar de poppen in verblijven schoon en baterievrij te houden. Het is heel fijn zacht spul en puur natuur! Het is bacteriedodend, voorkomt wild vlees, maar werkt ook weerstandverhogend en heeft een sterke wondgenezende kracht. Mijn ervaring ermee is heel goed! Al kan ik me voorstellen dat t bij de een beter werkt dan bij de ander. Ik heb het zelf gebruikt voor mijn ruin toen ie door t draad was gevallen en flinke schrammen en sneeën had... Binnen week zat alles toen dicht en er zijn geen littekens achter gebleven. Misschien is t een idee dat te gebruiken? Als je t wil hebben, wil ik wel even voor je rondbellen waar t te krijgen is, scheelt jou weer tijd, die kun je dan weer aan hem besteden! Knipoog

Ja, dat klopt, dat spul werkt als een tierelier! Ik smeer het nu op de wondjes van mijn dochter die zichzelf openkrabt en dat geneest ook duidelijk beter! Ja
Ik heb overigens de propolis tinctuur, met zo'n pipetje.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:04

m'n hart maakte een sprongetje,dit dier krijgt nog een serieuze kans!! Go jij! Go jij!
ik vind het fantastisch wat je doet,maar dat had ik al gezegd. Afgod
heel veel succes en sterkte gewenst met het op peil krijgen van zijn gewicht,en dat de echo positief uitvalt.
ben benieuwd naar de vervolg foto's,en natuurlijk naar de rest van het verhaal.
mocht dit dier het overleven en dalijk gezond en fit zijn,dan kun je wel een boek gaan schrijven zeg.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:10

wauw, wat een goede actie!
ik blijf het volgen, en ben benieuwd naar nieuwe fotos!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:14

Ik heb alles even bijgelezen en mijn mond valt echt open van verbazing
Hoe kan iets zo ver komen ?
En ik heb echt bewondering voor de TS dat ze zoiets durft aan te gaan.
Hopen dat hij het haalt maar we moeten toch realistisch blijven..

Sterkte !

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:14

eenmalig nogmaals diepe respect voor jou Knipoog succes

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:15

Pas je trouwens ook op met het eten geven voor een slokdarmverstopping??

Hoe houd je de wonden schoon? Met schoonspoelen?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:18

Ik zal niet meteen beginnen met zeggen hoe super, fantastisch, geweldig je bent Knipoog

Wat goed dat je al twee mokken Brinta naar binnen hebt gekregen. Ik denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om hem te sederen ondanks het risico. Zo'n arm dier moet je als je kan nog meer leed en stres vermijden. Maar het blijft toch een moeilijke keuze.

We duimen heel hard voor jouw en Canjer (supernaam trouwens) Laten we hopen dat we over een aantal jaar een geweldige mooie kerel aan het werk mogen zien bij HAW.

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:23

wat ben ik opgelucht te lezen dat hij er nog steeds is, dat het foto's maken goed is gegaan en hij zelfs een sedatie heeft aangekund.. gelukkig is het nu (nog) geen verloren zaak en eerst echo afwachten..
super overigens dat je er brinta in kunt krijgen!!

vind het echt fantastisch wat je doet voor hem TS!!!

stel dat de kosten niet verhaald kunnen worden op weet ik het wie en ze mochten op jouw bordje komen, ben ik wel in voor een inzamelingsactie hoor..

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:24

ik heb het topic ook geheel gelezen
en ik heb er geen woorden voor Boos! Huilen
ik hoop voor jou en canjer dat het allemaal goed gaat komen (dat het niet helemaal voor niets is geweest)
verder heb ik heel veel respect voor je Haha! Knipoog Haha! Knipoog
heel veel sterkte en hou ons op de hoogte

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:24

Nou nou Eenmalig, wat een verhaal zeg, ik lees het nu pas.

Ik weet niet of ik een situatie als dit wel had aangekund hoor. Al helemaal niet financieel gesproken. Ik vind het echt top van je dat je dit doet voor zon beessie die anders naar de slacht zou gaan. Ik blijf je advontuur volgen en wens je veel succes met deze lange reis! Maar volgens mij gaat het de aardig goede kant op zeg!

Liefs uit de Achterhoek

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:30

Heel veel succes en sterkte met Canjer!En ik hoop dat het allemaal goed voor hem gaat uitpakken in de toekomst.
Ik zal in elk geval heel hard gaan duimen

rode_tomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:30

Wauw,
Wat jij een kans dit diertje nog geeft,
super! Veel mensen zouden dit niet gedaan hebben.
Echt respect voor je!

Heel veel succes en sterkte,