weet me geen raad meer... wie helpt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Re: weet me geen raad meer... wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:42

@ marigold: Hoogstwaarschijnlijk heeft ie ergens jkk binnengrkregen, maar door aantal stallingswisselingen is het niet te achterhalen waar... want zoiets kan heel lang duren voordat er naar voren komt dat ze het hebben gehad..

met de biopsie zou exact te achterhalen zijn wat de oorzaak is etc, maar is niet zonder risico, erg prijzig en veranderd niks aan de behandeling (die dus niet bestaat)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:43

jeetje wat een beroerd nieuws Verdrietig Sterkte.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:43

ellepel schreef:
wat voor soort homeopatische middelen zit je aan te denken?
om de lever te ondersteunen?

ja zoiets... moet alleen ff uitzoeken hoe en wat, want ben er absoluut niet mee bekend, weet alleen dat "baat het niet, het schaadt ook niet" (of zoiets Knipoog )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:56

Ik heb je al eerder tips gegeven over mogelijke homeopatische middelen, ze helpen bij Irish goed en ik zie vrij snel resultaat. Het is echt iets dat altijd terug blijft komen, vandaar dat ik nu verder ga zoeken en een consult laat doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:44

Is het misschien een idee om Eric Laarakker eens in te schakelen? Die doet hele goede dingen met paarden waar een regulier DA geen oplossing meer voor heeft. Hij is regulier DA en daarnaast weet hij een heleboel op het gebied van alternatieve geneeswijzen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:12

Ik krijg heel veel tips over mensen die heel goed zouden zijn voor Kashmir, ik zal eens een lijst maken en kijken wat voor ons het beste is (ook afstand en budget uiteraard)

dus als mensen tips hebben over da's of andere geneeskundigen, graag de info (tel nummer/email) hiervan per pm sturen!

homeopathie en tips welkom in het topic! (ervaringen misschien? zelfde gevallen als Kashmir?)

Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:46

Gadver Ans, zag aan je msn titel dat het niet oke was, maar durfde het niet te vragen Bloos Heb Marijke gevraagd en die verwees me oa hiereen.
Ik hoop voor je dat het beter met hem wil en dat er iets is wat hem kan helpen, weet verder ook niet veel te zeggen,leef in ieder geval met je mee....

Liefs Daniëlle

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:57

maikeltje schreef:
Is het misschien een idee om Eric Laarakker eens in te schakelen? Die doet hele goede dingen met paarden waar een regulier DA geen oplossing meer voor heeft. Hij is regulier DA en daarnaast weet hij een heleboel op het gebied van alternatieve geneeswijzen.

Erik Laarakker is zeker aan te bevelen.
Daarbij is hij dus gewoon dierenarts en daar zit je beter bij dan de kwakzalvers die zich aan jou opdringen.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:31

Hoi Ans,

ik weet niet of je er in dit stadium nog wat aan hebt (omdat de beschading al aangetoond is) maar misschien als ondersteuning..
Ik heb mijn paard laten behandelen dmv een accupressure behandeling. Ze wilde niet eten en viel ook af. We hadden het gebit al behandeld maar waren verder nog niet aan het dokteren. We wilden een second opinion van een andere tandarts en deze deed ook aan accupressure en constateerde een disbalans in bepaalde organen en kon die verhelpen (wij wisten niet dat hij dat kon, maar nadat hij haar gebit nog wat beter gefatsoeneerd had, kwam hij met deze oplossing, en het werkte). Uiteraard kan hij geen schade aan organen herstellen, maar misschien dat het kan helpen als ondersteuning? Als je meer wil weten hoor ik het wel!

In ieder geval heel veel sterkte!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:58

bedankt allemaal!
daniëlle ook bedankt!! je had me gewoon aan kunnen spreken op msn hoor Haha! no problem!

Kamy: Kashmir eet juist wel erg goed... maar door de grote leverbeschadiging heeft het geen effect en komt hij niet aan..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:01

Eten is idd het probleem niet, de mijne staat nu op 3 kilo bix wat vroeger een kwartje was!
Het heeft alleen geen effect Verdrietig

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 09:52

Morgenochtend gaat ie weer even naar Garijp om sowieso even gewogen te worden!
Ik ben erg benieuwd wat de dierenarts ervan zegt nog!
Wil wel graag weten wat zijn kansen zijn en of zoiets heel snel minder kan worden of dat hij (zonder pijn, vind ik het belangrijkste!!) nog jaren meekan en of hij nog gereden mag worden of zijn oude dagje moet slijten.
In het laatste geval moet ik dan toch gaan zoeken naar een goedkoper plekje waar hij zijn oude dag (hopelijk jaren) mag slijten.

moeilijk moeilijk...

we horen het morgen wel!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:22

Ans,
Misschien kun je ervaringen uitwisselen met de TS van onderstaand topic.
Zij is dacht ik met haar shetje naar dierenhospitaal Visdonk geweest.
Dat is een erg goede kliniek.
Wellicht heeft zij ervaringen.
Nogmaals veel succes en vooral beterschap met je paard.
viewtopic.php?f=3&t=733061&hilit=

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 10:51

hallo,

Veel strekte met je paard. Ik heb het laatste half jaar 3 ponys verloren aan een jkk vergiftinging die ze waarschijnlijk afgelopen zomer hebben opgelopen. Bij de laatste hebben we 2 biopties laten doen. Ze kunnen dan iedergeval zien hoe erg het is. Ze kunnen overigens niet zien of het van het jkk komt. ik heb nu ook mijn grote paard nog thuis staan. Houd hem iedere dag meerdere keren in de gaten. Hij is getest in december en had toen geen verhoogde waardes. Maar ben er zelf nog niet gerust op. Via een homeopaat is mij toen aangeraden mariadistelkruid gemalen 1 theelepeltje per dag door het voer te doen. dit doe ik ook bij mijn grote paard. Al is het alleen maar preventief. Dit kruid zou meehelpen de lever wat tot rust te brengen. hoop dat je daar wat aan hebt.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:27

Nou Ans dat is lekker zeg dat je paardje weer achteruit gaat , denk je dat hij weer op knapt en dan krijg je weer dit .

Ik vindt het wel opvallen dat er de laatste tijd wel heel veel paarden zijn die een lever probleem hebben , hoe zou dat toch komen dat is de grote vraag want vroeger hoorde je er nooit iets van.
Ik denk dat er genoeg slechte dingen in het hooi zitten (jjk enzo) dus zal dat ook wel een oorzaak zijn maarja daar kom je toch niet zo snel achter

Ik hoop voor jou en je paardje dat er toch nog iets is wat hem kan helpen
Veel sterkte

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:26

superdymp schreef:
Nou Ans dat is lekker zeg dat je paardje weer achteruit gaat , denk je dat hij weer op knapt en dan krijg je weer dit .

Ik vindt het wel opvallen dat er de laatste tijd wel heel veel paarden zijn die een lever probleem hebben , hoe zou dat toch komen dat is de grote vraag want vroeger hoorde je er nooit iets van.
Ik denk dat er genoeg slechte dingen in het hooi zitten (jjk enzo) dus zal dat ook wel een oorzaak zijn maarja daar kom je toch niet zo snel achter

Ik hoop voor jou en je paardje dat er toch nog iets is wat hem kan helpen
Veel sterkte

Alle gifstoffen worden in de lever opgeslagen dus ook bijv. uitlaatgassen. Tegenwoordig wordt er grif bemest en kunstmest gestrooid op weilanden waar paarden grazen om zo onkruid in bedwang te houden. Dit zijn allemaal dingen waar een paard niets mee kan in z'n lichaam en wordt automatisch opgeslagen in o.a. de lever. Wormenkuren, inentingen, antibiotica e.o. andere medicijnen zijn vaak boosdoeners.
In de alternatieve geneeskunde wordt er vooral gekeken naar de werking van lever, nieren, milt e.d., de zuiveringsorganen. Als deze hun werk niet goed doen krijg je allerlei kwalen.
In de reguliere geneeskunde in een afwijking van bijv. de lever alleen via een bloedtest te controleren. Maar daar wordt pas wat gevonden als de lever al dusdanig aan het aftakelen is. Een holistisch arts/ therapeut kan dit al veel eerder opsporen en ingrijpen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:42

He wat naar dat hij weer hervalt... Ik dacht echt dat dit paard gewoon beter was.. Ik hoop dat je toch nog wat kunt doen en hem nog een fijn leven kunt geven.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:47

Update

Ben vanmorgen rond 09.30 bij de praktijk in garijp geweest...
Bad bad news..

Allereerst moest hij gewogen worden, resultaat veeeeeeeel te licht, 600 kilo, terwijl hij minimaal wel 700 kilo mag wegen. (1.80m hoog)

Later heeft de DA Kashmir bekeken en licht onderzoek gedaan.
Hieruit is duidelijk gebleken dat hij een flinke terugval heeft.

Volgende is eruit gekomen:

* souffle (bijgeluid) hartkleppen (dermate zo erg dat het echt zorgelijk is...)
* stuwing buikvaten
* stuwing lever
* beschadigde levercellen
* echo lever (vorige keer) geen abces of leverbot, wel te echoarm beeld, mogelijk stuwing of ontsteking.

Dus zijn lever is dermate zo ernstig beschadigd dat hij er met medicatie niet meet bovenop te krijgen is, de terugvallen komen steeds sneller.
De lekkende hartkleppen zijn zorgwekkend, dit in een tijdsbestek van +/- 6 weken ontstaan.

Nu wilde hij nog weten of de nieren nog wel optimaal werken en dus moet ik vanmiddag urinemonster nemen en moet hem gedurende een week temperaturen.

conclusie:
Kashmir zal alleen maar aftakelen en dmv zijn eten/gedrag/temperatuur in de gaten te houden dat hij niet erg ziek wordt, want wil hem ook niet laten lijden.
De da gaf em nog een half jaar tot een jaar Huilen
Zolang hij zich verder nog lekker voelt blijft hij lekker en gaan we leuke dingen doen als wandelen, buitenritje (rustig aan) maken...
Kortom het is allemaal afwachten hoe het gaat verlopen, ik ga nog kontakt opnemen met Erik van de Laarakker en iemand die met hem heeft samengewerkt hier dichter in de buurt.
Maar dit zijn gewoon eenmaal dingen die niet meer te herstellen zijn, misschien te stabiliseren, al zag mijn da dat niet zitten.
ik geef hem nu op homeopathische basis 3x daags druppels om het lever te stabiliseren (al zag de da dit ook niet zitten omdat hij te ver heen is, maar ja baat het niet, het schaadt ook niet.)

Dit was het dan even.. ik zal alles even laten bezinken en lekker genieten van mijn paardje.

Groetjes Ans
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 09-03-07 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:53

Bloedonderzoek wees het volgende nog uit:

Zijn gamma GT (lever) wat normaal gesproken onder de 40 moet zijn was voor de behandeling 163 en uit bloedonderzoek van vorige week bleek het nu 200 te zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:54

Verdrietig Dat is beroerd nieuws zeg Ach gut Sterkte met dit door laten dringen

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:00

Ach Ans! Wat zal jij verdrietig zijn! Ik leef met je mee!!! Ach gut

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:02

meis toch... Verdrietig

super veel sterkte hiermee...
wat een tegenvaller, wat erg man.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:06

O wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop voor je dat hij nog te stabiliseren is....
Heel veel sterkte Ans Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:10

Verdrietig

arme kas.....

arme ans....he bah....
echt rotnieuws... Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:13

Afschuwelijk nieuws Ans. Je hebt er iig álles aan gedaan. Hoop dat je nog een waardevolle tijd met hem krijgt. Ach gut