Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
odje schreef:Hey hallo...
Mijn Fjord is ook een luchtzuiger maar laatst stond ik vlak naast hem en na dat hij een hap lucht tot zich heeft genomen hoor ik het er weer uit komen.
Heeft iemand anders dit ook al gemerkt hij zijn/haar paard??
Lepeltje21 schreef:Wij hebben op de manege ook 2 paarden die lucht zuigen, zij hebben beiden een luchtzuigband met een bondje eromheen zodat ze geen wondjes o.i.d krijgen, helpt heel goed, ze zuigen niet meer.
odje schreef:Dan vraag ik me af waarom mensen denken dat paarden koliek krijgen van luchtzuigen terwijl je duidelijk merkt dat het lucht er weer uit komt.
Kaarim schreef:Lepeltje21 schreef:Wij hebben op de manege ook 2 paarden die lucht zuigen, zij hebben beiden een luchtzuigband met een bondje eromheen zodat ze geen wondjes o.i.d krijgen, helpt heel goed, ze zuigen niet meer.
bij mij op de manege ook.. helpt idd goed
Tieme schreef:odje schreef:Dan vraag ik me af waarom mensen denken dat paarden koliek krijgen van luchtzuigen terwijl je duidelijk merkt dat het lucht er weer uit komt.
de meeste luchtzuigers hebben last van hun maag. dit is vaak ook de reden dat ze zuigen. =pijnstillend.
door de maagproblemen (brandend maagzuur/maagzweren/slechte verteerbaarheid) krijgen ze koliek. dus niet door het zuigen zelf.
Tieme schreef:odje schreef:Dan vraag ik me af waarom mensen denken dat paarden koliek krijgen van luchtzuigen terwijl je duidelijk merkt dat het lucht er weer uit komt.
de meeste luchtzuigers hebben last van hun maag. dit is vaak ook de reden dat ze zuigen. =pijnstillend.
door de maagproblemen (brandend maagzuur/maagzweren/slechte verteerbaarheid) krijgen ze koliek. dus niet door het zuigen zelf.