[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:29

Iemand ervaring met Shaker Gard van Equine America ?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:33

Nathalie w schreef:
Iemand ervaring met Shaker Gard van Equine America ?

Was dat???

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:06

Is een supplement tegen Head Shaken maar weet niet of dit ook werkt bij seizoen schudders. Zie site www.cortaflex.nl bij produkten

ellepel

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:30

heb al even gekeken,maar kan er geen prijs van vinden?
ben wel benieuwd omdat de mijne ook een seizoensschudder is

Nathalie w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:30

De prijs is 87 euro voor 2 maanden en de eerste pot doe je ongeveer 1 maand mee want je moet de eerste 30 dg een hogere start dosis geven. Ik kan alleen maar weinig ervaringen van mensen vinden.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:54

Ir111 schreef:
Dit weekend een doorbraakje gehad, ik ben gaan rijden in de bak. Zodra ik opstapte begon het schudden. Normaal ben ik al blij als het niet erger wordt tijdens het rijden. Als een vriendin van mij hem rijdt dan wordt zelf beter, maar zij rijdt een stuk beter dan ik. Maarrrrr.... afgelopen zaterdag heb ik zelf gereden en werd het schudden tijdens het rijden minder! Hoezee!! Ben helemaal blij.

Dit schreef ik 2 weken geleden. Het gaat steeds beter. Tijdens het poetsen schudt hij al minder. Op weg naar de bak (5 minuten stappen) heeft hij ook al 3 dagen achter elkaar niet meer geschud. En tijdens het rijden wordt het ook steeds minder. Soms schudt hij in het begin maar na een kwartier is het zo goed als weg. Gister heb ik zelfs 2 rondjes uitgestapt terwijl ik erop zat en hij schudde bijna niet!!

Ik ben zo BLIJBLIJBLIJ!!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:22

Superfijn Ir!!!!!!!

Gebruik jij eigenlijk ook nog een middeltje, of alleen een rijmethode?

Andor schudde helemaal NIET gisteren, zelfs niet met stappen. Ik wist niet wat ik meemaakte!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:19

Antheman schreef:
Andor schudde helemaal NIET gisteren, zelfs niet met stappen. Ik wist niet wat ik meemaakte!

Hahaha!! Goed zeg. Maf hè, voor duizenden mensen is dat allemaal heel normaal, zij denken er niet eens over na als ze opstappen. En wij zijn zo blij als een kind hiermee!

Ik gebruik alleen de rijmethode. Ik heb wel een aantal middeltjes geprobeerd maar niets werkte. Ik denk echt dat het schudden (bij mijn paard in ieder geval) stress gerelateerd is. Het is natuurlijk schandalig dat ik mijn eigen paard in al mijn onwetendheid zo verreden heb dat hij al begint met schudden zodra ik de zadelkast open doe (en dan overdrijf ik dus niet!). Gelukkig lijk ik nu na maanden tobben op het juiste spoor te zitten om mijn paard weer blij te maken!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:23

Ach, ik tob pas 3 jaar

Ik geef wel de Pollinosan druppeltjes, omdat Andor ook echt een bewezen pollenallergie heeft.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:32

Antheman wat zijn dat voor druppels?
Paard van een vriendin heeft pollenallergie. Die shaked vooral in het voorjaar.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:34

Anya schreef:
Antheman wat zijn dat voor druppels?
Paard van een vriendin heeft pollenallergie. Die shaked vooral in het voorjaar.

Druppels van Vogel, bij elke drogist te krijgen

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 10:35

Thanks. Ik ga het haar doorgeven.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:23

Antheman schreef:
Ik geef wel de Pollinosan druppeltjes, omdat Andor ook echt een bewezen pollenallergie heeft.

@ Antheman: Eric Laarakkers en iemand wiens naam ik niet meer weet maar die door Eric opgeleid is hebben ook geconstateerd dat Rhody een pollenalergie heeft. Jammer genoeg schudt Rhod in de winter net zo heftig als zomers. Merk jij dat Andor in de zomer meer gaat schudden zonder die druppels?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 11:45

Moeilijk te zeggen Ir.
Ik heb zoveel geprobeerd ,dat je eigenlijk niet meer weet wat nu wel en niet helpt.
Ik wilde proberen als dit flesje op is, het zonder te doen.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:06

Ik ga dus ook zonder middeltjes de zomer in. Ik heb nog steeds echt geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt rijtechnisch te zijn. Aan de andere kant, zijn zusje heeft precies hetzelfde maar dan alleen in het zomerseizoen. Dus dat lijkt dan wel weer op een allergie. Het is zo vaag allemaal. Ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strand...

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:40

Mensen, hij is in de lucht: de officiele site van PaardEnRecht een vereniging die de ideeen van Antoine de Bodt uitdraagt. Nog niet perfect functionerend maar hou hem in de gaten: www.paardenrrecht.org

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:20

Mmm, kan mijn vorige bericht niet meer corrigeren maar de juiste naam van de site is: www.paardenrecht.org (dus met 1 R).

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:45

Ik lees dit topic nu al een tijdje mee omdat ik sinds een tijd ook op een headshaker rij. Maar omdat ik een hoop mee lees, heb ik dus al het idee dat ik jullie en jullie paarden al een beetje ken.

Ir111 schreef:
Ik ga dus ook zonder middeltjes de zomer in. Ik heb nog steeds echt geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt rijtechnisch te zijn. Aan de andere kant, zijn zusje heeft precies hetzelfde maar dan alleen in het zomerseizoen. Dus dat lijkt dan wel weer op een allergie. Het is zo vaag allemaal. Ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strand...

Ik rij dus op het zusje van Rhody. Ik merk dat Olivia nu wel de neiging heeft om te gaan schudden. In de tijd dat ik haar reed heb twee keer gehad dat ze echt onrustig was met haar hoofd en echt schudde. Dit was tweemaal na een intensieve les. (les heb ik daarna dus ook direct afgezegd) Ik heb dus het idee dat het een beetje gerelateerd is bij haar aan 'spier'pijn. Ik probeer nu meer haar stemmingen te lezen en pas daarop mijn ideeën aan.

Ik doe het nu rustig aan, ga veel naar buiten, veel wandelen. Zowel zondag als maandag schudde ze een aantal keer (1 of 2 keer) in rust. Vandaag tijdens het longeren echter niet. Ik wil dus ook nog niet met middeltjes gaan werken, want weet dus nog niet echt zeker of ze nu gaat headshaken.

Mocht ze nu daadwerkelijk echt gaan schudden tijdens het werk, dan ga ik misschien wat mdideltjes uit proberen. Ik heb al een aantal dingen gelezen in dit topic. Zijn die spullen eigenlijk duur? Moet je weten voor welke pollen het paard allergies voor is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:20

de pollinosan die ik gebruik en antheman ook ,die kost geloof ik 5 euro bij de drogist..dus dat valt weer mee.

3x per dag 25 druppels op een broodje en klaar, ik had vorig jaar luffanil,maar heb het idee dat appie veel beter op de pollinosan reageerd. ik heb em in elk geval zowat niet meer zien schudden.

ik heb wel een pollen test laten doen via josefien hier en daar kwamen een aantal planten en bomen uit waarvan ik ook al het vermoeden had dat appie daar allergisch voor was..

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:28

Ik weet dat Oliv gereden is met een net-relief (zo'n netje voor haar neus) en dat werkte geloof ik we (iig het eerste jaar)l. Verder heeft ze druppels gehad die heel goed werkte. Weet even niet meer waar die vandaan komen maar daar is wel achter te komen als je het wilt weten. Dat scheelt je een hoop experimenteren.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 09:45

Ir111 schreef:
Ik weet dat Oliv gereden is met een net-relief (zo'n netje voor haar neus) en dat werkte geloof ik we (iig het eerste jaar)l. Verder heeft ze druppels gehad die heel goed werkte. Weet even niet meer waar die vandaan komen maar daar is wel achter te komen als je het wilt weten. Dat scheelt je een hoop experimenteren.

Dat weet ik. Ik weet iedereen te vinden. Alleen nadeel van bijvoorbeeld druppels is dat de eigenaar het bij de vorige berijdster ook gewoon een paar keer niet gegeven heeft. En ik wil dus eigenlijk alleen iets vinden wat ikzelf geheel kan geven en ik niet afhankelijk hoef te zijn van andere. Mocht er niets anders zijn, dan is het altijd een optie.

Het net-relief hielp het eerste jaar, het tweede jaar hielp het al niet meer. Vraag me daarom ook een beetje af of het een allergie is gebleven of dat het bijvoorbeeld meer is geworden. Als het een allergie is geweest, dan had het netje toch moeten blijven werken? Het zou dan toch de pollen tegen blijven houden?

Ik wil het zolang mogelijk zonder iets doen. Ik probeer nu zoveel mogelijk mijn wensen af te stemmen op Livi. Als zij aangeeft dat ze aan het werk wil en kan, dan gaan we dat doen. (ze wil zo ontzettend graag voor je werken, maar vergeet daarbij af en toe zichzelf) Dit heeft een hoop stress bespaart en het is duidelijk te merken dat ze vrolijk is en geniet van alle aandacht. En zolang het dus zonder kan, wil ik het zonder doen.

Dit laatste vooral ook omdat als het meer is dan een allergie, uiteindelijk de middeltjes niet meer werken. En dat het meer is dan een allergie denk ik steeds meer aan, anders zou ze het bijvoorbeeld ook niet hebben gedaan in januari na een zware les. Misschien is het begonnen als allergie, of werkt het samen met een allergie.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:00

Ik denk (zoals je hebt kunnen lezen in dit topic) dat het bij Rhody geen allergie is maar een rijtechnisch/stress probleem. Bevestiging of dat echt zo is ga ik deze zomer krijgen. Dan weet ik of het schudden erger wordt.

Omdat Oliv in het voorjaar begint (laatste 2 jaar tenminste) denk je in eerste instantie aan een allergie, ik tenminste wel. Maar als je zegt dat ze na een les in januari ook ineens gaat schudden kun je idd aan spierpijn denken. Of aan een rijtechnisch probleem. In dat geval kan ik je de methode van Antoine de Bodt aanraden. (www.hoefkatrol.com en www.paardenrecht.org). Bij jou in de buurt wordt regelmatig les gegeven door hem en er zit ook iemand die heel goed is en les geeft.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:11

Ir111 schreef:
Omdat Oliv in het voorjaar begint (laatste 2 jaar tenminste) denk je in eerste instantie aan een allergie, ik tenminste wel. Maar als je zegt dat ze na een les in januari ook ineens gaat schudden kun je idd aan spierpijn denken. Of aan een rijtechnisch probleem. In dat geval kan ik je de methode van Antoine de Bodt aanraden. (www.hoefkatrol.com en www.paardenrecht.org). Bij jou in de buurt wordt regelmatig les gegeven door hem en er zit ook iemand die heel goed is en les geeft.

Ik weet dus niet of het echt alleen een allergie is. Misschien een combinatie van van alles. Eerste jaar was Livi ook prima te rijden met een net-relief en dan denk je dus inderdaad aan een allergie. Ik hoorde alleen van zowel pantarhei als splinter dat het tweede jaar ze het ook deed met net-relief om. Toen hielpen de medicijnen wel.

Alleen dan vraag ik me dus af of je niet de symptonen zit te bestrijden? Is het niet zo dat als het echt een allergie is, dat je haar altijd met net-relief kan rijden zonder dat ze gaat schudden?

Ik vind Antoine de Bodt heel interessant klinken, maar het is mij op dit moment iets te duur. Ik krijg nu les van http://www.netevenanders.nu en na de lessen bij haar heeft Livi nooit wat laten blijken. Ze loopt er ook beter door EN ze is een stuk vrolijker in deze lessen. Dus zolang dit goed gaat, blijf ik dit proberen. Mocht het opeens een stuk slechter gaan en gaat ze echt regelmatig schudden en werkt bijvoorbeeld een net-relief niet, dan ga ik denken aan Antoinne de Bodt. Waar worden eigenlijk de lessen gegeven hier in de buurt? En door wie?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:23

Rij jij op Livi Menollyke? Het vroegere verzorgpaard van Pantarhei?

De zoektocht naar wat er nu aan de hand is, kan eindeloos duren, ja. Het is zo vreselijk complex dat geschudt.

Overigens betaal ik 11,25 voor een flesje Pollinosan. En ik ga maar 1 keer per dag, dus direct als ik aan kom en wanneer ik wegga, geef ik de druppels.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:36

Antheman schreef:
Rij jij op Livi Menollyke? Het vroegere verzorgpaard van Pantarhei?

De zoektocht naar wat er nu aan de hand is, kan eindeloos duren, ja. Het is zo vreselijk complex dat geschudt.

Overigens betaal ik 11,25 voor een flesje Pollinosan. En ik ga maar 1 keer per dag, dus direct als ik aan kom en wanneer ik wegga, geef ik de druppels.

Jep, that is her. Iedereen kent elkaar maar

Ik heb in elk geval geduld. Ik heb geen echte eisen die ik wil halen binnen een bepaalde tijd. Zolang ik en zij gelukkig zijn, ben ik al tevreden. Het zou leuk zijn als ik verder zou kunnen komen in de dressuur en of springen, maar voorlopig zit dat er gewoon niet in. Ze wil te graag werken, waardoor ze zichzelf wekenlang voorbij loopt voor ze aangeeft dat het verkeerd zit. (en dit deed ze dus door een dag na de les hevig te schudden, elke keer een ruk aan die teugels) Ze stopte er trouwens na een half uur mee toen ze merkte dat ik de teugels niet meer oppakte, maar haar beneden met de neus over de grond liet lopen. (dit is bij haar toch een favoriete manier van lopen) Ik herinner me geloof ik nog een aantal reacties waar mensen zeiden dat hun paard ook ontzettend graag met de neus over de grond liep. Zij doet dit dus ook het liefste.

Ik ga volgende week weer langzaam opbouwen en zeker niet teveel van haar vragen. Mocht ze dan weer gaan schudden, weet ik in elk geval dat het niet ligt aan spierpijn. Ik weet wel dat ze op dit moment niet recht is, dus daar kan het dan ook liggen. Ik ga gewoon van alles uitproberen.