Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie w schreef:Iemand ervaring met Shaker Gard van Equine America ?
Ir111 schreef:Dit weekend een doorbraakje gehad, ik ben gaan rijden in de bak. Zodra ik opstapte begon het schudden. Normaal ben ik al blij als het niet erger wordt tijdens het rijden. Als een vriendin van mij hem rijdt dan wordt zelf beter, maar zij rijdt een stuk beter dan ik. Maarrrrr.... afgelopen zaterdag heb ik zelf gereden en werd het schudden tijdens het rijden minder! Hoezee!! Ben helemaal blij.
Antheman schreef:Andor schudde helemaal NIET gisteren, zelfs niet met stappen. Ik wist niet wat ik meemaakte!
Anya schreef:Antheman wat zijn dat voor druppels?
Paard van een vriendin heeft pollenallergie. Die shaked vooral in het voorjaar.
Antheman schreef:Ik geef wel de Pollinosan druppeltjes, omdat Andor ook echt een bewezen pollenallergie heeft.
Ir111 schreef:Ik ga dus ook zonder middeltjes de zomer in. Ik heb nog steeds echt geen idee waar het vandaan komt. Het lijkt rijtechnisch te zijn. Aan de andere kant, zijn zusje heeft precies hetzelfde maar dan alleen in het zomerseizoen. Dus dat lijkt dan wel weer op een allergie. Het is zo vaag allemaal. Ik ga het gewoon proberen en zie wel waar het schip strand...
Ir111 schreef:Ik weet dat Oliv gereden is met een net-relief (zo'n netje voor haar neus) en dat werkte geloof ik we (iig het eerste jaar)l. Verder heeft ze druppels gehad die heel goed werkte. Weet even niet meer waar die vandaan komen maar daar is wel achter te komen als je het wilt weten. Dat scheelt je een hoop experimenteren.
Ir111 schreef:Omdat Oliv in het voorjaar begint (laatste 2 jaar tenminste) denk je in eerste instantie aan een allergie, ik tenminste wel. Maar als je zegt dat ze na een les in januari ook ineens gaat schudden kun je idd aan spierpijn denken. Of aan een rijtechnisch probleem. In dat geval kan ik je de methode van Antoine de Bodt aanraden. (www.hoefkatrol.com en www.paardenrecht.org). Bij jou in de buurt wordt regelmatig les gegeven door hem en er zit ook iemand die heel goed is en les geeft.
Antheman schreef:Rij jij op Livi Menollyke? Het vroegere verzorgpaard van Pantarhei?
De zoektocht naar wat er nu aan de hand is, kan eindeloos duren, ja. Het is zo vreselijk complex dat geschudt.
Overigens betaal ik 11,25 voor een flesje Pollinosan. En ik ga maar 1 keer per dag, dus direct als ik aan kom en wanneer ik wegga, geef ik de druppels.