Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NickAltena schreef:Hier dan een andere Nederlands talige link van een Dierenarts waarin de nodige uitleg staat.
Een DA die ook deze cursus geeft.
Gezien het feit dat men hier al gezegd heeft dat het F&I aan de benodigde kennis ontbreekt...men hun niet vertrouwd...hier dan dus iemand die wel papiertjes heeft...
http://www.biomentor.org/paard/index.html
Isapaardje schreef:[img]
http://www.princen-it.nl/huifbed/hoef-nb.jpg[/img]
En ik dacht steeds aan deze foto:
Voor (rechterkant foto) en na behandeling.
De rechterkant lijkt erg op de onderkant van de hoef die ik hier toonde van de hackney.
En ik zag in gedachten al dat er op een cursus/opleiding een hoef van werd gemaakt zoals de linkerhelft van deze foto.
De pony waar ik het over heb, zou er vast niet mee kunnen lopen dacht ik toen.
Ik denk dus te veel kennelijk![]()
Groeten
Ingrid
Antheman schreef:NickAltena schreef:Hier dan een andere Nederlands talige link van een Dierenarts waarin de nodige uitleg staat.
Een DA die ook deze cursus geeft.
Gezien het feit dat men hier al gezegd heeft dat het F&I aan de benodigde kennis ontbreekt...men hun niet vertrouwd...hier dan dus iemand die wel papiertjes heeft...
http://www.biomentor.org/paard/index.html
Nick, eve nde site bekeken ,maar is dit die bewuste meneer die het voorwoord heeft geschreven in het boek van F&I?
Beetje vreemd dat hij nu ook cursussen aanbiedt...
Antheman schreef:Nou ,meer omdat hij DA is, en dan zichzelf op een ander terrein begeeft.
Zoeits als: schoenmaker houdt je bij de leest, ofzo
Citaat:denk dat deze man meer weet dan menig hoefsmid opleiding geeft aan kennis
NickAltena schreef:
Volgens mij deed deze man dat voorheen ook al...bekappen...maar nu op een andere manier dus?
Ik zie het probleem niet zo, denk dat deze man meer weet dan menig hoefsmid opleiding geeft aan kennis...Hij zal daarnaast wel weten wat hij doet, heeft zijn naam te verliezen op beide terein als hij wat verkeerd doet?
Citaat:Peesblessures lijken vaak door trauma veroorzaakt te worden. De echte oorzaak is een slechte kwaliteit van de pees veroorzaakt door verkeerde bekapping, hoefijzers, en te weinig beweging.
Riant schreef:Ik ben het met pol13 eens ..
Je kan het ook gaan overdrijven al bekap je nog zo goed peesklap door dat een paard zich vangt, voorkom je er niet mee, een rake klap van een ander paard of een ongeluk voorkom je niet met NB.
Er worden suggesties gewekt die door de medici en geneeskunde ontkend worden. Sterker nog wat de meeste artsen zeggen gaat hier lijnrecht tegenin.
Met HKO bijvoorbeeld zien medici ook de hoef graag stijler met een lange hiel omzo de hoek waaronder het katrol gewricht beweegt groter te maken .. Volgens NB zou HKO helemaal genezen met een tegenovergestelde.
Dat is het moeilijke soms. Ik heb de afgelopen dagen weer veel sites door geworsteld maar de tegenstrijdig heid is soms echt zoo groot.
Ik vind het maar moeilijk om te geloven dat de medici op dit gebied al die tijd verkeerde opvattingen hebben gehad. Je zou zeggen dat na jaren praktijkervaring en studies en oderzoek deze mensen toch wel een beetje moeten weten waar ze het over hebben??
gijsenkim schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat de voor de medische wetenschap gebruikte warmte aparatuur minder gevoelig is dan de door jullie gebruikte aparatuur?
Lichaamswarmte schommelt immers tussen de 37 en 39 graden bij koortsvrij......... plaatselijk warmer dan de 37,5 kan dus al rood betekenen.
gijsenkim schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat de voor de medische wetenschap gebruikte warmte aparatuur minder gevoelig is dan de door jullie gebruikte aparatuur?
Lichaamswarmte schommelt immers tussen de 37 en 39 graden bij koortsvrij......... plaatselijk warmer dan de 37,5 kan dus al rood betekenen.