nobility schreef:Kaja: _/-o_ IK ga helemaal met je mee
IK rij mijn paard in het Z1 en loopt als een trein met ijzers!(bijwijze van

)
En volgens mij stonden bijna alle OLYMPISCHE paarden op IJZERS. Die dus het allerzwaarste dressuur werk verrichten. En dan zullen ijzers schadelijk zijn?
Inderdaad, mijn standpunt is voor beide partijen duidelijk.
Ik heb paarden op blote voeten en op ijzers, wat dat betreft ben ik neutraal, maar ik ondervind geen nadelen van hoefijzers!
Ik ben geen voorstander van NB, mijn paarden ondergaan een hoefbehandeling bij een zogenaamde traditionele smid.
Maar ik zeik de NB methode niet af, ik vind gewoon dat sommige kortzichtig reageren en niet verder kijken dan hun neus lang is.
Zij vallen mensen aan van wie hun paarden niet zonder ijzers kunnen en roepen vervolgens dat het schadelijk is....
En zij vervolgen hun verhaal door aan te geven dat zij NB aanhangers zijn en dat ieder paard deze behandeling verdient, terwijl dat niet juist is... Daar komt het feit bij dat deze discussie niet over NB gaat......
Sommige hier voelen zich aangesproken, sommige reageren niet....
Kennelijk nemen zij mijn advies aan dat wanneer zij geen ervaring hebben met paarden welke niet normaal kunnen leven zonder ijzers en houden wijselijk hun mond....
Prima alle lof daarvoor.Je kunt niet oordelen over iets of iemand die je niet kent!
En dan komt er zo'n betweter door de bocht om mij vervolgens even de les te lezen of te vertellen dat óók ik kan leren..?????
Vroeg mij overigens al af waar ik toch in godsnaam al die diploma's vandaan heb

??!!!!