Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:30

Ook logisch dat het weer erger wordt, het is hardstikke vochtig. Als het dan stormt is er niks aan de hand, maar als de wind gaat liggen....begint de ellende weer. Vorig jaar heb ik de deken ook af en toe een dagje afgedaan om te testen maar uiteindelijk heeft ze hem tot november gedragen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:58

de mijne schuurt dit jaar totaal niet aan manen en staart, maar alleen zijn buik. Hij staat nu zonder dek buiten ook 's nachts, maar zijn buik blijft hij over de grond schuren (voor zijn koker is de huid helemaal ruw)

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:11

bah bah, wat een weer de afgelopen week. Maar het heeft wel een pluspuntje die kou en regen....Marco z'n jeuk is flink gereduceerd Lachen Hij krijgt eindelijk weer wat vacht op zijn kaalgeschuurde hoofd en wat een energie hij opeens heeft........... :/

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:30

Voor mensen die zin hebben in een lezing over zomereczeem.

De meneer Taal die de kuur voor het fjordenstamboek bedacht heeft geeft een lezing over zijn product, Eczit.
Hij gaat over zijn studie vertellen, er zijn behandelde paarden aanwezig en hoe ontstaat zomereczeem enz enz.

Toegang is gratis!!!
Lokatie: Prinses Margriet Manege, Westerbork (Drente)
3 Oktober as, 14.00-17.00 uur.

Je moet je wel even aanmelden:
erikuiterlinden@freeler.nl

Ik weet zelf niet of ik ga, misschien heb ik wedstrijd. Mocht de wedstrijd niet rijden ben ik ws van de party!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:55

Pfffff....... dat bijna 2 uur rijden voor mij. Ik zou er best naar toe willen, maar dit is wel een heel end weg. Misschien dat iemand anders uit de Betuwe er ook heen wil? Met z'n tweetjes lijkt het toch altijd een stuk korter Tong uitsteken

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:03

heb me opgegeven, als iemand mee wil rijden kan dat (omgeving drachten)

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:57

Ik heb de folder van men. Taal en zou daar dolgraag heen gaan maar 3 okt. heb ik onderlinge wedstrijd Boos!

chantalsilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:10

Hoi,

Ik las al jullie reacties op het nieuwe wondermiddeltje. Had gehoopt dat er nu een goeie oplossing voor het exceem kwam,dus niet echt overtuigend geloof ik nu.
Ik heb deze zomer goed doorgekomen door Fenonolf te gebruiken,mijn pony schuurde nog wel een beetje maar niet openschuren ofzo,meer jeuk zoals alle paarden/ponys.
Ik heb wel zijn manen eraf geknipt,beetje zonde maar wel DE manier van verluchting voor de pony zelf. En in de winter groeit dat wel weer bij.
Fenonolf is jammer genoeg ook niet goedkoop maar zo had ik toch geen pony met wondjes,misschien een tip dus.
Niet ieder pony reageert echter hetzelfde dus blijven proberen tot je een middel vind dat werkt.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:23

Ik heb net een fly-away deken gekocht, 1ste x aan gehad vandaag...Hij schuurde nog een beetje dus besloot da toch eens te proberen voor de winter..

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:15

Ga dit voorjaar beginnen met Fenonolf.
Is inderdaad duur maar elk voorjaar ga ik een product proberen.
Wie weet dat ik voor alle schuurpaardjes wel het wondermiddel vindt.
Uiteraard gaat dan toch ook weer zijn halsdeken op.

Heb ook de rest van zijn manen op het moment wat korter geknipt.
Leuk hoor,heeft mijn Haf iets weg van een fjord Haha!
Maar gelukkig is de boel op het moment rustig.
Toe maar laat de nachtvorst maar komen (alleen 's nachts graag) Knipoog

Groet Dagmach

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:47

vandaag zag ik die kleine k*t vliegjes weer rond mijn paard dartelen en hij stampte regelmatig hard met zijn achterbeen op de grond..Hij heeft nu pas echt een keertje geschuurd NAAST zijn staart, en zijn manen heeft hij nog met rust gelaten.Maar inderdaad, laat de nachtvorst gerust komen, ja!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:48

Ja, zodra de zon zich weer even laat zien, moet bij die van mij gelijk z'n deken er weer op. Maar het ging vandaag nog wel zonder z'n muts.

Greetje61

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:45

IwanLuver schreef:

De meneer Taal die de kuur voor het fjordenstamboek bedacht heeft geeft een lezing over zijn product, Eczit.
Hij gaat over zijn studie vertellen, er zijn behandelde paarden aanwezig en hoe ontstaat zomereczeem enz enz.

Toegang is gratis!!!

Locatie is gewijzigd: zaal Meursinge te Westerbork. Ik ga ook en er kunnen nog mensen meerijden, omg. Eibergen (Achterhoek)

Greet

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:28

IwanLuver schreef:

Toegang is gratis!!!

Ik weet zelf niet of ik ga, misschien heb ik wedstrijd. Mocht de wedstrijd niet rijden ben ik ws van de party!

Vanwege hele grote belangstelling (meer dan 200 mensen) is het adres gewijzigd naar

Zalencentrum de Turfsteker
Hoofdstraat 48
Westerbork

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:00

veel te ver voor mij...spijtig genoeg...

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:22

kunnen we er een gezellige Bokt meeting van maken...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:19

ja, hoe maken we ons herkenbaar, zwart petje ofzo?

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 08:57

Hebben de paarden bij jullie de boettdekens al af?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 10:05

Little_Sun schreef:
Hebben de paarden bij jullie de boettdekens al af?

Nee!!!!!!!!!!!!! Bloos!
Sterker nog, ik merk duidelijk dat het de laatste tijd weer erger wordt met de jeuk.
Vorig jaar heeft ze de deken tot half november gedragen. Ben benieuwd hoe lang het dit jaar gaat duren.
Ik ga het weer als volgt aanpakken, 's morgens de deken af, 's middags weer testen of ze jeuk heeft, zo ja, direct de jurk weer aan

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 11:42

Nee hoor, hier ligt de boett deken + masker er gewoon weer op. Ik heb 'm alleen een paar hele regenachtige dagen af kunnen laten.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:22

bij mij is hij er al wel af.. maar zo gauw ik zie dat er weer plekjes komen of ze weer veel staat te schuren gaat hij er weer op!
Hij is er nu trouwens een dag of 5 vanaf en heb nog geen verschijnselen gevonden.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:36

het schuren is nu weer weg, plek naast staart is geheeld en manen zijn zowiezo niet geschuurd. Ik laat de vliegendeken toch nog even op..ik heb trouwens een HH regendeken verbouwd door er een buikflap en hals van een HH vliegendek aan vast te maken. Dan kan die op als het echt heel erg nat wordt, want zo'n natte vliegendeken is ook niet alles.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:42

Gebruikt hier iemand het voer Isi-mix tegen zomerexceem?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:01

ik vind iets nieuws.... ik lees heel wat onderwerpjes door waar het gaat over vitamine E.
Haha!
als ik dat allemaal zo eens lees schijnt het ook heel goed te zijn voor het afvoeren van afvalstoffen.

bij allerlei problemen gaan ze dat voeren..
ga toch es uitzoeken hoe dat zit....of een teveel ook schadelijk is, en welk merk je dan moet voeren..

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:49

annek schreef:
Gebruikt hier iemand het voer Isi-mix tegen zomerexceem?

Ik ben er net 3 weken geleden mee begonnen, dus het is nog te vroeg om er iets van te zeggen. Mijn paard heeft bijna nergens last van gehad deze zomer en begon 2 weken geleden ineens te schuren en dat is nu weer over(?). Ik voer dit de hele winter door en dan maar kijken wat het gaat doen volgend voorjaar... Knipoog