Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:11

Dat compliment kun je dus in je zak steken TS, je hebt het dus gewoon goed gedaan!

Topper.

Hoe voel je je nu zelf na deze uitslag?

Ik begrijp dat er dus - gelukkig - verder niks in de wond was achtergebleven?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:12

Ik vind het een fijne update. En ik kan me goed voorstellen dat het voor jou misschien ook wel even een opluchting is dat je het nu even over mag laten aan een ander.

Zou toch heel fijn zijn dat alle moeite en zorg straks beloond wordt.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 14:20

Opluchting is er nog niet
Ik wil eerst de foto’s afwachten als ik ze in handen heb (voor ik daarover verder ga)
Iets met heel duidelijk “niets op de foto’s gezien wat invloed op de wonde heeft”) echter was er wel wat anders te zien aan hun verwoording kijkend en naar de de foto’s daar kijkend (meisje wat mee wat heeft ook meegekeken en we zagen beide hetzelfde.)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:42

Ow ik bedoelde eigenlijk met opluchting dat je de verzorging even niet meer zelf hoeft te doen maarrrr…. Dit wat je nu zegt maakt het ineens weer heel spannend.

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:52

In het nederlands voor mij dus: er is wel degelijk iets met ( de sprong denk ik) maar dat heeft geen invloed op de wonde. Dit naast de pees. Zorgelijk.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 14:54

Dat is idd de conclusie wat we nu getrokken hebben
Maar ik wil eerst 100% duidelijkheid voor ik alles erop zet

Maar de wonde is idd opluchting.
Echt opluchting, het ligt niet aan mij, ik heb het wel goed gedaan en zijn dus wel fouten door de arts gemaakt. Ik word niet gek en idd dat ik het even niet meer moet doen scheelt ook veel

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:16

Dat lijkt mij wel heel verstandig eerst de uitslag van de foto,s afwachten. Ik heb zelf een behoorlijk aantal paarden gehad. 100% duidelijkheid kan je nooit krijgen, omdat het altijd net iets anders kan zijn, dan dat men verwacht. Of dat het betreffende paard net iets anders reageert.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 15:18

100% als in: wat ik gehoord heb is niet tegen ons meegedeeld, maar komt wel overeen met wat we gezien hebben.
Daarom hoop ik dat ik verslag ervan krijg aangezien we natuurlijk alleen geweest zijn ivm wonde en niet ivm wat gezien is geweest

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:25

Duidelijke uitleg. Ik lees wel hoe het verder gaat. Sterkte en suc6.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:04

We wachten het af en lezen vanzelf weer van je

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:23

Wat fijn dat het in elk geval goed verzorgd kon worden. Ik blijf voor jullie duimen

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 18:26

Zonet nog even langs geweest met mijn vriend
Hij staat er best rustig bij. Behalve dat hij overal tegen op zit te schuren met dat been.

Morgen word ik zowiezo gebeld voor een update, dan vraag ik gelijk ook even achter de foto’s en meld ik het van het schuur gedrag. Maar stonden nu 2 met spoed en eentje van Glock, dus dan stoor ik ze liever niet voor zo iets klein. Zeker aangezien ze straks toch nog zijn verband moeten wisselen. Want Jup, hun speciaal verband wat absoluut niet afzakt ? Hangt op de wonde en het kompres onder de wonde :')
Ligt dus niet aan mij O:) O:) O:) *\o/*
Vind ik het oliebol omdat het nog meer wissels worden ? Ohja, 100% zeker. Maar het doet goed om te weten dat ik wel weet wat ik doe en het absoluut niet aan mij ligt O:)

Nu we hebben wel gelachen. Gaat hij helemaal met zijn gat tegen het hooinet opdrukken tot het punt dat het net tussen zijn benen verdwijnt en schuurt tegen zijn hak en de wonde binnenkant been. Om dan te gaan “zitten” en van ene been naar andere been in rust te gaan…
Jup, dat was ons zicht, en Nope, kreeg hem niet bij hooinet weg. Vriend heeft het ertussen uit moeten halen en hem om moeten drukken waarna ik hem omgedraaid kreeg…
Het is zielig dat hij zo jeuk heeft, maar het was zo grappig om te zien. En dan vooral de “ik mag ook niets” kleuter uitdrukking op heel zijn hoofd inclusief afhangende ezeloren :')

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:39

Jeuk is ongeveer het ergste wat er is, erger dan pijn.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 18:48

Dat weet ik uit ervaring, daarom dat ik het morgen ook zeker meld :j
Echter vind ik spoed en topsport paarden net iets belangrijker als “slechts” jeuk. Aangezien daar niet veel aan gedaan kan worden op zalf smeren na. En aangezien het verband nog gewisseld moet worden naar een drukverband voor ‘S avonds nemen ze die wondes toch mee.

Maar het zicht op zich was gewoon grappig. En na alle ellende kon ik gewoon niet anders als lachen. Zeker omdat hij zich gedroeg als een peuter wiens favoriete speeltje word afgepakt.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:58

Ik zie het helemaal voor me en ik zou ook moeten lachen als ik mijn lieverd zo zou zien ondanks de zorgen.

Jij was super bezig en heel fijn dat je die bevestiging nu ook hebt gehad voor jezelf.

Zou die jeuk ook niet kunnen komen door het laseren?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 19:28

Er was idd voor gewaarschuwd dat genezing gaat jeuken. Zeker met het laseren :j

Het besef begint nu in te zinken. Zowel het super nieuws en het potentieel slechte nieuws.
Best flink aan het balen dat ik morgen terug aan het werk moet. Een hele dag slapen zou welkom zijn :O Heb nu serieus door hoeveel stress mijn lichaam opgeslagen heeft (alhoewel, mijn afgebroken tanden door knarsen had me dat ook kunnen doen beseffen :') )
Mijn hele lichaam zegt nu gewoonweg fiets you tot het punt dat ik in slaap val terwijl ik dit type.

Nog niet sprekend over feit dat linkerkant lichaam vergaat van pijn door de pijnstilling door.
Ik ben namelijk goedgekeurd voor full time terug te werken. Maar ik heb permanente zenuwschade in dat been opgelopen samen met de zenuwschade die ik al had van nek tot schouder, doen nu in stress geen goed.

Blij met enorm begripvolle en meedenkende planner
Mag morgen kiezen Hoelaat ik begin. Zolang ik voor 16:00 maar bij de klant ben om te laden. Maar door bezoekuren tot 18:00 word het eerder: 3h wekker en op tijd beginnen dat ik 17:00 op de zaak sta en 17:23 bij tom _O-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:56

Wondgenezing, gaat vaak samen met jeuk. De jeuk wekt irritatie op, dat kan zich uiten in schuren. Maar ook een droge huid en korst -en of kloofvorming kunnen ook jeuk opwekken. Zelfs bij stress kan dat.

TS: misschien kom je een beetje aan jezelf toe in het weekend. Sterkte.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 19:58

Voor het eerst sind tijden weer een bericht van jou met een positieve ondertoon!
Het was uitermate goed om deze beslissing te nemen!
Hopelijk houd harry zich nu wel een beetje in toom en gaat niet de handige harry spelen _O-

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 20:24

hagelslag schreef:
Voor het eerst sind tijden weer een bericht van jou met een positieve ondertoon!
Het was uitermate goed om deze beslissing te nemen!
Hopelijk houd harry zich nu wel een beetje in toom en gaat niet de handige harry spelen _O-

Eeeh
Verband hangt op de wond en kompres eronder
Voerbak hangt los
En hij gaat op het hooinet zitten (als in net tussen zijn achterbenen en dan gaan zitten voor de jeuk)
Dus Nope, dat is ijdele hoop :')

Afbeelding
Wel genoten van dit zicht.
Blij dat mijn vriend zijn maatje terug kon knuffelen zonder eerst benen vast te moeten houden zodat hij mij het licht niet uit de ogen stampt <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:30

Oooohhh Sukkel!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:54

Naja... de verzorging etc is dan wel even weer een harry actie...
Maar de toon die jij schrijft maakt een wereld van verschil

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 21:08

Ik ben bekaf, mentaal en fysiek op wat nu door komt. En vind het echt zielig voor hem.
Maar hij heeft de grootste stal, beste zorg mogelijk en egoïstisch, ik moet niet met zijn kuren leven nu O:) O:) O:)
Ik kan terug van hem “genieten” hoezeer je kliniek genieten kunt noemen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:16

Ja, het is zielig, maar het moet nu even.. Hij zal het ook wel (moeten) accepteren. En de zorg is daar vast fantastisch, ook zijn stal ziet er comfortabel uit.
Tijd voor jou om even wat energie bij te tanken, want ik kan me helemaal voorstellen dat je op bent.
Sterkte en pak zoveel rust als lukt!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 21:58

Je bent eindelijk even redelijk ontzorgt, dat is fijn!
Kan mij voorstellen dat je juist nu je het een beetje los begint te laten nog meer merkt hoe zeer je op je tandvlees liep.

Hopelijk kun je snel wat rust pakken!

Ze zien erbij Tom in ieder geval heil in en de complimenten kun je in je zak steken!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 08:21

Volgend mij heeft iedereen die gedoneerd heeft en ik heb kunnen achterhalen de volledige update. Zo niet geef even een gil :j

Bij duidelijkheid komt alles online