Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sunny43 schreef:Overleg met dierenarts over hogere NaCl concentratie, hij raadt het af vanwege "uitdroging longvlies" - bij mensen in principe ook alleen onder begeleiding van arts.
Vandaag weer heel warm, komt allemaal groen uit zijn neus, maar lijkt wel onverteerd groenvoer? Had de laatste 2 dagen alleen gepuft en niet verneveld omdat de beweging na vernevelen nauwelijks haalbaar is met deze temperaturen. LIep er vandaag echt allemaal gif groene snot uit 1 neusgat. 2 pufjes gegeven en daarna half uur / 20 ml NaCl 0,9 verneveld op laagste stand. In de eerste vijf minuten kwam er allemaal licht witte drap uit, gewoon door het mondfilter. Daarna werd het rustiger... toen nog 5 minuten gewandeld en 3 minuten gedraafd en nu maar weer zien. Wordt zo onzeker want helemaal anders dan eerder. HIj ademt niet zwaar, lijkt ook niet benauwd maar wel veel dun slijm.
Spenk schreef:Heeft het paard een diagnose van de dierenarts? Lijkt me dat de luchtwegen dan toch iets hebben als het het paard de hele tijd aan het hoesten is.
 pollen zijn minder en ik heb ook geen klachten meer. Vernevel nog wel af en toe voor de zekerheid. Maar ik ben dit weekend zelfs voor het eerst weer Z1 gestart met hem buiten.