Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Paard plots angstig/onzeker buiten de schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:34

Dus na aanleiding van een topic op een online platform... Waar men alles mag en kan schrijven... Is door een Bokker de politie gebeld...?

Wat een walgelijke reactie. En dan nu wederom de TS de grond inboren omdat ze dan weer zogenaamd niet boos mag zijn daar over.

Walgelijk. Dit topic had dicht moeten blijven inderdaad.

TS, mocht je nog wel mee lezen, veel sterkte gewenst.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:35

Marije_1997 schreef:
Ik vind ook dat het paard van ts er in de posts met foto's en filmpjes er heel slecht uit ziet, dit heb ik ook gezegd tho. Maar dat maakt nog niet dat iemand het recht heeft de politie te bellen.

Dat recht heeft simpelweg iedereen. Eenieder mag dan ook zijn/haar eigen afweging maken in wanneer hij/zij zich danig zorgen maakt om te beslissen een melding te doen.

Ik hoop dat Mehro zich heel snel veel beter mag voelen TS.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:39

Ongelofelijk dat je als TS in een slachtoffer rol wil duiken als de reacties rond een topic dat je zelf heb geopend je niet bevallen! Reacties waar je dus zelf om heb gevraagd! En vergeet vooral niet dat dit niet de eerste keer is!

Volgens mij heb je dit topic geopend om je paard te helpen. Help m dan ook, of neem geen dieren!

Ik geloof best dat je goed van zin bent als je aan een adoptiepaard wil beginnen. Absoluuut! Maar het had je meer gesierd als je meer ervaring op had gedaan bij een stichting ofzo voordat je er daadwerkelijk aan begon. Want als je niet snapt dat sommige dingen gewoon niet kunnen, en dan een dag, of meer, later pas een dierenarts wil raadplegen, ontbreekt het je gewoon aan ervaring.

En of ik het met dat bellen van de politie eens ben... NEE! Dat vind ik veel te ver gaan.
Ik hoop gewoon wel dat je paard zich snel weer beter mag voelen.
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 06-03-20 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:41

magda_90 schreef:
Is door een Bokker de politie gebeld...?

Nee, iemand heeft de dierenpolitie gebeld, of dat een bokker is weten we niet :) dat is jouw invulling.

magda_90 schreef:
Wat een walgelijke reactie.

Vooral boos worden om iets wat je zelf invult idd, maar nergens staat.

magda_90 schreef:
En dan nu wederom de TS de grond inboren omdat ze dan weer zogenaamd niet boos mag zijn daar over.

Helaas, weer niet helemaal correct. De kritiek is vooral op de houding van TS. Niemand heeft gezegd dat ze niet boos mag zijn, sterker nog, als ik het goed lees vindt 75% dat gewoon prima.

magda_90 schreef:
TS, mocht je nog wel mee lezen, veel sterkte gewenst

En het paard? Want daar gaat het topic over, maar ik mis het dier in deze post.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:51

Mindim schreef:
Gini schreef:
In theorie is dat mooi, als mensen echter de politie op je af sturen is dat moeilijk niet persoonlijk te nemen, zo begripvol moet je dan ook wel kunnen zijn. Je moet het niet met TS eens zijn om in te zien dat dat toch wel heel ver gaat. Als je nu dagelijks langs het paard kwam en je had constant contact met de eigenaar en zag het paard iedere dag zelf met eigen ogen, dan snap ik dat je actie onderneemt, maar naar aanleiding van lettertjes en beeldjes op een internetforum, goh, ja, als iemand dat nodig vindt, doe maar zeker. Maar dan kan je ook niet verwachten dat die persoon achteraf: "dank je wel, ik voel me zoveel beter door jullie" komt zeggen. Toch?

Maar Gini, ik weet niet waar de wei ligt, jij wel? Dat kan ik niet opmaken uit enkel lettertjes en beeldjes? Ik denk dat de meeste bokkers niet weten waar ze de DP naar toe moeten sturen?

TS deelt redelijk veel dus dat zou me nog niet zo heel gek lijken als je de regio kent. Maar goed, dat is speculatie, kijk, het kan ook iemand zijn die het paard wel in het echt gezien heeft. Ik wil ook zeker niet bediscussiëren of de politie wel of niet gebeld had moeten worden, ik wil alleen maar zeggen dat TS zich er wel k*t om mag voelen. Om haar dan nu alsnog hard aan te pakken lijkt mij gewoon enorm overbodig. Dat de gemoederen voor het slotje hoog opliepen begrijp ik ook, maar om nu nog op TS te vitten heeft in mijn ogen geen nut. Er is een actie geweest, TS voelt zich slecht, gaat al dan niet actie ondernemen (zullen we nu ook niet meer weten), ergens moet je dan ook wel even op de rem gaan staan en ademruimte geven.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:54

Schei toch uit dat juist jij alles dit zo zegt. Want vertel eens, hoe is met dit topic het paard precies geholpen?
Als de informatie in dit topic überhaupt al geklopt heeft, want dat kun je nooit weten, maar toch wordt er op in gehakt.
Het is wel heel toevallig en zeker aannemelijk dat na aanleiding van dit topic de politie is gebeld. Vooral gezien dit niet de eerste keer is dat het is gebeurd (dan denk ik aan andere topics terug).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:06

Leg eens uit Magda? Wat bedoel je exact?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:06

magda_90 schreef:
Schei toch uit dat juist jij alles dit zo zegt. Want vertel eens, hoe is met dit topic het paard precies geholpen?
Als de informatie in dit topic überhaupt al geklopt heeft, want dat kun je nooit weten, maar toch wordt er op in gehakt.
Het is wel heel toevallig en zeker aannemelijk dat na aanleiding van dit topic de politie is gebeld. Vooral gezien dit niet de eerste keer is dat het is gebeurd (dan denk ik aan andere topics terug).

Wie weet is het paard super hard geholpen omdat het nu onder constant toezicht staat van externen? En anders is het een misverstand geweest en kan iedereen verder met zijn leven. Ik snap echt niet waarom het zo'n drama is. En jij reageert het minst netjes van al. TS mag kwaad worden, maar dat verandert helemaal niets.

Ik kan me ergens wel in de post van Gini vinden, maar ik vind ook niet dat de beller hier voor weet ik veel wat uitgemaakt moet worden, wie het ook was.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:08

Dat je dat niet inziet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:11

Gini schreef:
TS deelt redelijk veel dus dat zou me nog niet zo heel gek lijken als je de regio kent. Maar goed, dat is speculatie, kijk, het kan ook iemand zijn die het paard wel in het echt gezien heeft. Ik wil ook zeker niet bediscussiëren of de politie wel of niet gebeld had moeten worden, ik wil alleen maar zeggen dat TS zich er wel k*t om mag voelen. Om haar dan nu alsnog hard aan te pakken lijkt mij gewoon enorm overbodig. Dat de gemoederen voor het slotje hoog opliepen begrijp ik ook, maar om nu nog op TS te vitten heeft in mijn ogen geen nut. Er is een actie geweest, TS voelt zich slecht, gaat al dan niet actie ondernemen (zullen we nu ook niet meer weten), ergens moet je dan ook wel even op de rem gaan staan en ademruimte geven.

Ik heb geen idee, voor hetzelfde heeft een bekende van de TS gebeld of iemand die dagelijks met de hond langs loopt en geen verbetering ziet. Ik weet het niet. Het hoeft niet perse iemand van bokt te zijn. Maar dat err gebeld is, snap ik volkomen.

Tuurlijk mag TS zich k*t voelen, heeft ze alle recht toe. Maar het gaat me niet om haar, het gaat mij om het paard. Dus de gemoedstoestand van TS heb ik niet zo veel mee en dat mag ook.

Ik vit denk ik ook niet, heb al mijn posts nog nagelezen en alles is netjes opgeschreven, heb ik mijn mening gezegd? Ja, heb ik, is dat te direct? misschien wel, maar gescholden, gevit, nee dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:14

Er is informatie verschaft aan de politie die enkel op dit forum staat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:17

Waarom is dierenpolitie betrekken zo verkeerd? Iedereen met ogen in zijn hoofd ziet dat t steeds slechter met dit paard gaat.
Als hier op bokt een topic verschijnt over de dieren op de OVP of de koniks die geslacht dreigden te worden staat men op de achterste benen. Maar dit mag gewoon voortduren?

Verder lijkt t me totaal niet relevant wie gebelt heeft. Dit forum is openbaar en door iedereen te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:22

DeMolenhoek schreef:
Er is informatie verschaft aan de politie die enkel op dit forum staat.

Er zijn enorm veel mensen die meelezen zonder te reageren en dit topic is voor honderden mensen te volgen. Dus het hoeft niet vanzelfsprekend een bokker te zijn, die hier reageert in dit topic.
Misschien zitten er bekenden van TS op bokt, weten we niet of is het een stille meelezer, het kan alle kanten op.

En nogmaals, helemaal niet verkeerd dat de DP is gebeld. Als alles koek en ei is, kan TS hier roepen dat we allemaal zo fout zaten.
Ik heb de dierenbescherming ook wel eens gehad, omdat mijn paard in de zomermaanden onder een eczeemdeken stond, nou maakt me niets uit. Ik zorg goed voor mijn paard, dus no problem.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:24

Voor de bokkers die dit vroegen of evt twijfelden, PZB is op de hoogte van, en bezig met deze case. Ze willen echter zelf niet op bokt reageren.

Ik denk dat als zij als stichting er bovenop zitten (met een 'reputatie' hoog te houden) dat er wel goed wordt opgelet.

Ik hoop oprecht dat Merho geholpen kan worden en weer helemaal opknapt.
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 06-03-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:26

Dimphyl schreef:
Voor de bokkers die dit vroegen of evt twijfelden, PZB is op de hoogte en bezig met deze case. Ze willen echter zelf niet op bokt reageren.

Ik denk dat als zij als stichting er bovenop zitten (met een 'reputatie' hoog te houden) dat er wel goed wordt opgelet.

Nou, laten we hopen dat zij het heft in handen gaan nemen idd. Dat zou heel fijn zijn.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:30

Hoe zit dat trouwens met de DA's in Belgie, want hier in Nederland is er eigenlijk landelijk dekkend wel spoeddienst te vinden qua DA's, zowel huisdieren als vee/paarden. Ik lees wel vaker voor mij vreemde posts als het om het DA-systeem in Belgie gaat. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:32

tamary schreef:
Hoe zit dat trouwens met de DA's in Belgie, want hier in Nederland is er eigenlijk landelijk dekkend wel spoeddienst te vinden qua DA's, zowel huisdieren als vee/paarden. Ik lees wel vaker voor mij vreemde posts als het om het DA-systeem in Belgie gaat. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?

Je moet soms wel wat rondbellen, maar ik heb nooit problemen gehad. Ook op klinieken en dergelijke meestal wel spoeddienst.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:37

Dan komt het kennelijk omdat hier de DA's allemaal soort miniklinieken zijn met meerdere DA's en dus altijd een/meerdere nacht/spoed-dienst hebben? Ik hoef eigenlijk altijd maar het gewone nummer te bellen en DA komt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:39

tamary schreef:
Dan komt het kennelijk omdat hier de DA's allemaal soort miniklinieken zijn met meerdere DA's en dus altijd een/meerdere nacht/spoed-dienst hebben? Ik hoef eigenlijk altijd maar het gewone nummer te bellen en DA komt.

Ja hier heel veel zelfstandigen die alleen werken, al merk ik wel dat men steeds meer met 2 gaat werken waarbij je vanzelf naar de andere wordt doorverbonden als je eigen dierenarts niet bereikbaar is. Is op zich wel fijn. Maar je kan in België best een hele lijst hebben klaarliggen voor het geval dat ;)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:44

Dimphyl schreef:
Voor de bokkers die dit vroegen of evt twijfelden, PZB is op de hoogte van, en bezig met deze case. Ze willen echter zelf niet op bokt reageren.

Maar dan mag ik aannemen dat ze allang een DA hadden moeten langs sturen?
TS zegt zelf dat ze nog niet weet wanneer er een dierenarts vanuit pzb komt. Lijkt me toch dat je dat je dat voor het weekend al geregeld wilt hebben. Vind ik eigenlijk best kwalijk dat dat onder hand nog niet is gebeurd en niet echt goede reclame voor je stichting in mijn ogen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:47

Weet je wat zo jammer is? Alle topics van de TS ontsporen. TS kruipt in de slachttofferrol, want het is allemaal niet eerlijk en boehoe. Maar de paarden zijn hier de dupe van.

Ts heeft een behoorlijke reputatie hoe haar topics verlopen en laten we eerlijk zijn. Het is altijd hetzelfde. Dieren die niet in orde zijn en een DA die moeilijk doet. Want hey het ligt niet aan de TS. En ik denk dat het daar fout gaat.

Dus ja. Ik snap dat mensen de DP erbij halen/bellen, omdat zij zich zorgen maken over het welzijn van dit paard. En dit is niet het eerste paard waarin TS niet kan geven wat het paard nodig lijkt te hebben. En waarschijnlijk ook niet het laatste paard helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:53

AmyJamess schreef:
Dimphyl schreef:

Maar dan mag ik aannemen dat ze allang een DA hadden moeten langs sturen?
TS zegt zelf dat ze nog niet weet wanneer er een dierenarts vanuit pzb komt. Lijkt me toch dat je dat je dat voor het weekend al geregeld wilt hebben. Vind ik eigenlijk best kwalijk dat dat onder hand nog niet is gebeurd en niet echt goede reclame voor je stichting in mijn ogen.

Misschien hebben ze dat al wel gedaan, je weet het niet.

Even ter verdediging van de stichting. In principe is een adoptant zelf verantwoordelijk voor het geadopteerde dier. Je adopteert een dier en draagt daar de verantwoording voor, ook voor de kosten van een eventuele veearts.
Het paard is niet in lease, het is geadopteerd. Dus het paard is niet meer van de stichting. Stichtingen nemen meestal wel in de voorwaarden op dat wanneer eigenaar alsnog van het paard af wil, het terug moet naar de stichting of dat bij misstanden de stichting het dier mag terug halen . Zodat wordt voorkomen dat de dieren in de handel komen of de dieren geen medische bahandeling krijgen. Hier teken je ook voor.

Dat PZB hier moet ingrijpen, zegt wel iets over de ernst van de situatie. Vaak grijpt een stichting in omdat anders het welzijn van het paard in het gedrang komt, dat doen ze niet zomaar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 22:59

Ik vind dit wederom wel verregaand, net als laatst bij een ander topic.
Wat denkt men dat er beter gebeurd als er een melding plaatsvind dan? Ten eerste is het toch veel constructiever om toch proberen ondersteuning en kennis te geven bij een TS die wel blijft posten... ipv het zo hoog op te laten lopen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:17

Voor al die mensen die roepen dat TS niet goed voor haar paarden zorgt, misschien moeten jullie dan een kijkje in dit topic nemen;
[MD] [VOLG] behandeling oedeemwond op bovenbeen

Ja, ik ben ook op de hoogte van de andere topics, waar niet altijd alles zo ging zoals ik het zelf zou doen. Dit geldt dan voor de TS en voor de posters. Respect is het toverwoord, het is social media, niet elke update wordt gepost en wij kunnen ook niet de persoon achter de berichten zien. Naast de paarden is er ook nog een ander leven. Ik kan de DA ook niet zomaar overdag laten komen, vrij vragen of wegblijven zit er voor mij echt niet in. Mensen die roepen dat hun dier altijd voorgaat hebben moeten dit ook beseffen. Natuurlijk kan er altijd iets geregeld worden met een vriendin of buren of een staleigenaar in overleg.

Dat dieren goed verzorgd moeten worden sta ik voor 100% achter, alleen soms ben je machteloos. Er is een DA geweest, klinisch onderzoek gedaan en bloed afgenomen. TS vertrouwd op haar DA, zoals ik die van mij ook vertrouw. Het paard is op leeftijd, niet elk paard wordt zo oud als wij graag wensen.

Dat de DP is ingeschakeld is gebeurd, het verdient niet de schoonheidsprijs als dit daadwerkelijk iemand uit dit topic is geweest. Dat TS hier naar van is kan heel goed, het is niet aan ons om voor haar te oordelen dat ze zich aanstelt. Iedereen beleeft en ervaart gelukkig anders. Ik zou ook van het padje zijn, ondanks dat ik niets te verbergen heb.

TS, ik hoop dat je ondanks alles hier nog meeleest. Hopelijk kan je paard nog een paar mooie jaren bij je hebben en kom jij/komen jullie er uiteindelijk nog achter wat hij precies mankeert. Sterkte ermee!!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 23:29

Ik vond de situatie ook zorgelijk en urgent genoeg om door te pakken met een dierenarts. Ik heb zelf 4 klinieken die ik kan bellen en van elke kliniek komen ze dezelfde dag nog. Bij koliek verschijnselen komen ze uiteraard met spoed. Een algemeen bloedonderzoek is niet voldoende medische zorg of onderzoek, helemaal niet als het paard niet opknapt. De dierenarts had eerder terug moeten komen voor verder onderzoek, direct de dag erna. Met koliek neem ik sowieso geen risico.

Jammer dat de politie er aan te pas heeft moeten komen. Snap dat je daar van schrikt. Maar ik snap het ook dat er iemand is geweest die niet weer pagina's lang wil afwachten.

PZB grijpt volgens mij enkel maar in als het echt niet anders kan. In principe heb je het paard geadopteerd en is de medische zorg gewoon voor jou. Als je dat niet doet of kan dan zal PZB actie ondernemen. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je na het eerste dierenars bezoekje PZB laat opdraaien voor de zorg en kosten.

Hoop nog steeds dat het paard niet de dupe is van dit alles en die gewoon verder onderzoek en behandeling krijgt.