Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphara schreef:amber15 schreef:Maar waar staat dan dat de DA die penicilline daadwerkelijk gegeven heeft?
Op de rekening!
marleen_usar schreef:Waarom zo veel moeite doen om onder dit kleine bedrag uit te komen?
Billy schreef:marleen_usar schreef:Waarom zo veel moeite doen om onder dit kleine bedrag uit te komen?
Dat kleine bedrag is voor veel mensen een halve tot een hele maand stalgeld bijvoorbeeld... Ik kan het missen maar ik weet ook een hoop manieren om het beter te besteden dan voor een paniekzaaier die achter mijn rug om de da belt...
En sommige dierenartsen staan heel gauw klaar met antibiotica....
nuscaniels schreef:Gelukkig komen mijn dierenartsen alleen maar als ik daar zelf persoonlijk toestemming voor geef of indien het een paard van een ander betreft dat de rekening naar mij kan ( laatste aan de hand gehad toen veulen van een stalgenoot een wond op het achterbeen had waarbij de vellen loshingen en het bot zichtbaar. Eigenaar veulen was op vakantie en niet bereikbaar op dat moment, da wilde eerst niet komen totdat ik aangaf dat de rekening dan wel naar mij mocht en ik daar wel.met de eigenaar uit zou komen. Maar we wilden in ieder geval dat hij kwam kijken)
Daphara schreef:amber15 schreef:Op de rekening!Maar waar staat dan dat de DA die penicilline daadwerkelijk gegeven heeft?
daantjuhhh schreef:Nee. Dat weten we niet.
We hebben gevraagd of het op de rekening stond. Maar Ts heeft daar geen antwoord op gegeven. Ze zegt alleen dat ze een rekening heeft gehad van194€.
Ook nergens bevestigt TS of het paard daadwerkelijk de pencelinne heeft gekregen.
Net zoals de vraag of ex Stalgenoot haar eerst heeft geprobeerd te bellen. Ook daar geeft TS geen antwoord op.
Dit topic staat echt vol met aannames die blindelings gevolgd worden.
Citaat:Wie kan mij helpen en weet in hoever ik in mijn recht sta? Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aan moet en vind dit totaal onterecht.
Enkele weken geleden is er door een oud(mede) pensionklant de DA gebeld voor mijn paard. De reden zou zijn dat hij vast zat met zijn been in de stal. Dit was op een vrijdagavond en de dichtstbijzijnde DA kliniek was blijkbaar niet voor de hand liggend (stel de situatie is levensbedreigend dan had ik deze gebeld)
Ipv van deze kliniek te bellen is er ook nog gekozen voor een dierenarts welke 24 km uit de buurt woont.
Die betreffende avond had ik de schrik van mijn leven toen ik ineens de pensionklant aan de telefoon kreeg. Hij heeft mij de DA in kwestie aan de telefoon gegeven welke mij bevestigde dat zij mijn paard zou gaan behandelen voor een schaafwondje op zijn been en hem penicilline zou geven tegen de ''pijn''
Ik heb aan de telefoon aangegeven dat ik hier totaal niet mee eens ben om een paard penicilline te geven voor een schaafwond en ik het ook wel raar vind waarom de DA op stal is gekomen om te bevestigen aan een mede pensionklant dat mijn paard dus een schaafwond heeft.
wilmatj schreef:Sinds wanneer heeft een dierenarts het recht en de plicht om maar een paard te behandelen tegen de wil in van de eigenaar?
Dat zou mooi wezen zeg, heb je een hoog bejaard paard staan wat op sterven na dood is. Gaat een dierenarts bedenken dat zo'n paardje te redden zal zijn met een enorm duur middeltje. Zeg jij als eigenaar, nee is goed zo. Laat inslapen. Dan mag ik toch hopen dat een dierenarts niet even zijn/haar mening mag door drammen en jou verplichten tot de dure medicijnen.
Skippy01 schreef:Ils_K schreef:De opdrachtgever hoort de rekening te betalen. Diegene die belt is de opdrachtgever.
Bij de meeste stallen staat in het stalcontract dat zij mogen bellen indien nodig en dat de kosten voor jou zijn.
AMieke79 schreef:Skippy01 schreef:
Bij de meeste stallen staat in het stalcontract dat zij mogen bellen indien nodig en dat de kosten voor jou zijn.
Heb je al contact gehad met de stal houder.
Jij heb telefonisch aangegeven dat je niet wilde dat je paard behandeld werd, toch?
Jij staat in je recht deze rekening aan de opdrachtgever te geven.
Ander thema rijdende rechter.
Ik zou zo giftig worden als er zonder overleg met mij of stalhouder maar een willekeurige dierenarts door een willekeurig persoon gebeld wordt...
Daphara schreef:amber15 schreef:Maar waar staat dan dat de DA die penicilline daadwerkelijk gegeven heeft?
Op de rekening!
Billy schreef:marleen_usar schreef:Waarom zo veel moeite doen om onder dit kleine bedrag uit te komen?
Dat kleine bedrag is voor veel mensen een halve tot een hele maand stalgeld bijvoorbeeld... Ik kan het missen maar ik weet ook een hoop manieren om het beter te besteden dan voor een paniekzaaier die achter mijn rug om de da belt...
En sommige dierenartsen staan heel gauw klaar met antibiotica....
daantjuhhh schreef:Citaat:Procederen kost geld, ook als je de zaak zou winnen. Het tarief van een advocaat is snel hoger dan dit bedrag.
Ik denk dat het uurtarief al hoger is dan de rekening van de DA.