[VOLG] Atactisch paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: [VOLG] Atactisch paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 00:19

Kun je op de fiets naar toe. Is een heel deskundige man.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:45

Koper heeft het veel tr druk met dekenadvies geven. Over drie weken krijgen we een update, hij loopt weer zga normaal. Zoals veel hb dieren die na zes weken geluk hebben gehad dat het hoefbeen niet door de zool kwam.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:46

Oh dat is redelijk dicht bij mij.. het us dat mijn hb niet meer leeft. Was er zeker heen gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:52

Het blijft hier weer angstvallig stil..

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:59

Tsja, dat had ik ergens wel verwacht.
Kan enkel hopen dat het goed gaat met Vos.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:33

Hoe gaat het nu met het paardje?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:20

Ik lees elders dat de paarden verplaatst zijn, al wandelend 11-12km. Hoop van harte dat hij al wat beter liep voor die trip.

Dat de timing van die verhuizing erg verdacht is, zal ik maar niet bespreken. Hopelijk een verhuizing om het dier beter in zorg te voorzien.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 06:46

Wat een slecht verhaal dit...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:20

Daar kan het beestje nu nog niet aan toe zijn aan die 11 km. Ook niet als hij al wat beter liep. Ik snap je SinneJ. Kan zijn dat er op de oude plek toch teveel mensen in opstand kwamen tegen het lijden van dit paardje. Zelfs een leek kan nog zien dat dit niet goed is. Je kunt dit paardje niet ergens neerzetten dat daar geen vragen meer over komen. Was het maar een verhaal Wijslander.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:45

Dat kan allemaal wel wezen maar we hoeven er nu ook weer niet een volksgerecht van te maken. En wie weet heeft TS het gewoon bij het rechte eind. Ook dierenartsen maken weleens fouten/vergissingen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:53

pien_2010 schreef:
Dat kan allemaal wel wezen maar we hoeven er nu ook weer niet een volksgerecht van te maken. En wie weet heeft TS het gewoon bij het rechte eind. Ook dierenartsen maken weleens fouten/vergissingen!

Ach houd toch op Pien! Als jij dit niet erg vindt vraag ik me af wat je dan wel erg vindt....

Rizette: kan ik me voorstellen. Mogelijk is de dierenpolitie toch op bezoek geweest en is de staleigenaar daar niet blij mee geweest. Inderdaad hoop. ik dat de dierenpolitie iets met de meldingen heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:26

Nou, koper, we zijn wel benieuwd naar een update dus..?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:28

Babootje, waar staat dat Pien het niet erg vindt?

Ik ben het overigens wel met Pien eens.

Ik vind het jammer dat nu niet bekend is hoe het met vos gaat. Noch via koper, noch via de bokkers die wisten waar vos stond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:30

TS heeft wel een ander topic geopend over voeding, dus daar is ze blijkbaar wel mee bezig om het te veranderen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:45

Cayenne schreef:
TS heeft wel een ander topic geopend over voeding, dus daar is ze blijkbaar wel mee bezig om het te veranderen.

Maar dat hoeft toch niet? Hij is alleen maar atactisch :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:58

Ze heeft dan ook een zeer zetmeelrijk (65%z+s) krachtvoer uitgekozen waar ik bij berekenen uit kwam op 600g/100kg paard voor de juiste vitaminen en mineralen. Ze wil luzernevrij gaan voeren en daarom wisselen. Ik heb dus maar een alternatief aangedragen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:46

Ik vind de heksenjacht hier ook compleet ongepast. Dat je een mening hebt over de behandeling en diagnose vind ik prima maar om er nu op door te blijven gaan terwijl TS duidelijk niet meer gaat antwoorden... wat heeft dat voor zin. Alles is inmiddels wel gezegd geloof ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:48

Babootje schreef:
pien_2010 schreef:

Ach houd toch op Pien! Als jij dit niet erg vindt vraag ik me af wat je dan wel erg vindt....

Rizette: kan ik me voorstellen. Mogelijk is de dierenpolitie toch op bezoek geweest en is de staleigenaar daar niet blij mee geweest. Inderdaad hoop. ik dat de dierenpolitie iets met de meldingen heeft gedaan.

Zie vetgedrukte. Wie zegt er iets over wel of niet erg vinden? Ik heb het daar helemaal niet over gehad!

Laat ik het anders formuleren. Stel dat het hoefbevangenheid is, stel!
Hier (helaas) ook bekendheid met hoefbevangenheid. En een ernstige. Inmiddels 20 jaar geleden en elke nieuwe smid ziet het gelijk aan het paard, nog steeds. MAAR paard loopt al 20 jaar vrolijk zonder enige beperking over het harde en het zachte zowel voor de wagen als onder het zadel en super recht. Zonder enige probleem en dat ook grote buitenritten over de stenen, keitjes etc..
Of anders gezegd, zolang er geen sprake is van sinker of ernstig gekanteld hoefbeen hoeft hoefbevangenheid niet het einde te betekenen. Babootje ben jij bij die 11 km geweest? Heb jij gezien dat het slecht was wat koper ziet, als het al klopt dat ze 11 km heeft gelopen met de paardjes. Dat zijn allemaal veronderstellingen.

Of anders gezegd een pony dat een ernstig gekanteld hoefbeen heeft kan echt geen 11 km lopen. Dat geldt ook voor een geharde shetlander hoor. Dus waarom gelijk zo veroordelend allemaal.

Inderdaad zag het filmpje er slecht uit een hele tijd geleden en ook mij doet dat echt wel zeer hoor en had en heb er (grote) vraagtekens bij. Maar om vanachter de computer gelijk zo veroordelend te zijn en te komen met vergaande conclusies, dat gaat mij echt te ver. Ik ben er immers niet bij en het is allemaal van horen lezen hier op Bokt en inmiddels zijn we weer weken verder.

Een voorbeeld: een tijd geleden is er nog iemand op Bokt voor alles en nog wat uitgemaakt tot en met dierenmishandeling toe. Toen de persoon in kwestie de foto's plaatsten met de uitslag bleek gewoon dat ze heel goed bezig is geweest en volkomen volgens het boekje en de klacht gehandeld had zoals haar deskundigen haar geadviseerd hadden. Op een uitzondering nagelaten werd het opeens doodstil onder die mensen die haar voor weet ik niet wat hadden uitgemaakt.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Bokkers er volkomen naast zitten met diagnoses etc. Dus Koper krijgt van mij de twijfel van het voordeel, want een ding is voor mij wel duidelijk dat iedereen hier op Bokt, ook Koper het beste voor heeft met haar paardjes. Elkaar voor weet ik niet wat uitmaken heeft nooit geen enkele zin, want de mensen posten dan gewoon niet meer. Zou ik net zo doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:09

1. Koper gaat niet naar een dierenarts want die stellen allemaal een verkeerde diagnose volgens haar dus die vergelijking gaat niet op.
2. Een paard met een gekanteld hoefbeen kan best 11 km lopen hoor, maar niet zonder pijn. Nee, HB hoeft niet het einde te zijn , maar een paard in de acute fase geen hulp bieden, ja daar heb ik problemen mee. Het onthouden van de nodige medische zorg. Dat vind ik dierenmishandeling ja. En nee, ik ben niet bij de wandeling van 11 km geweest, maar ook op heet laatste filmpje dat Koper heeft geplaatst en waar het volgens Koper veel beter loopt is het dier nog steeds kreupel. Dus ik kan me wel een voorstelling maken van die 11 km.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:14

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen om de discussie over het wel of niet antwoorden van koper en de verdere speculaties achterwege te laten.

Het staat een TS vrij om wel of niet te reageren.

Dankjewel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:18

Eigenlijk valt er hier niets meer te zeggen toch.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:22

poes schreef:
Eigenlijk valt er hier niets meer te zeggen toch.

Wilde net zeggen, zolang Koper niet reageert in dit topic kan het topic beter op slot gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:51

We kunnen dit topic wel naar voren blijven halen,maar heeft echt geen zin.Laat het gewoon doodbloeden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:58

gohya schreef:
We kunnen dit topic wel naar voren blijven halen,maar heeft echt geen zin.Laat het gewoon doodbloeden.

Misschien vindt niet iedereen het even makkelijk de andere kant op te kijken en te doen alsof z'n neus bloedt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:14

Wijslander schreef:
gohya schreef:

Misschien vindt niet iedereen het even makkelijk de andere kant op te kijken en te doen alsof z'n neus bloedt...

Je denkt dat ik dat makkelijk vind? nou nee hoor,maar wat heeft het voor zin om door te blijven hameren? Koper reageert hier niet meer.Ook heel begrijpelijk trouwens.