Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:22

ook misschien een idee om toch een kranten wijk op te pakken ofzo, zodat je ook aan je ouders kunt laten zien dat je wilt helpen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:22

Ik begrijp de reacties van het inslapen van de Welsh wel.
Maar dat zou ik persoonlijk dan ook pas weer willen doen na een check-up van de dierenarts hoe het er nu voor staat met de pezen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:24

De Welsh kerngezond? Ik vind een peesblessure niet bepaald kern gezond. En daar komt nog eens cushing bij. Ik begrijp echt niet dat jullie 2 paarden hebben en er niks achter hand is in geval van ziekte. Ik begrijp ook niet dat de dierenarts wil dat jullie naar hem komen, ik heb dierenartsen altijd aan huis gehad tenzij er onderzoeken gedaan moesten worden op de kliniek zelf.

Het is jammer dat de dierenpolitie niet snel ingrijpt in dit soort gevallen.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:24

Het moet nu niet gekker worden? Gisteren moest de Welsh nog ingeslapen worden? Wat is er nou concreet aan de hand met dat dier? Want én cushing, én een peesblessure én 28 jaar oud? Dat is geen goede prognose.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:25

Heleennn schreef:
Het moet nu niet gekker worden? Gisteren moest de Welsh nog ingeslapen worden? Wat is er nou concreet aan de hand met dat dier? Want én cushing, én een peesblessure én 28 jaar oud? Dat is geen goede prognose.

Nee joh vandaag is ie kerngezond en vol power :):)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:29

Ik denk dat ik voor mijn eigen frustratie dit topic beter niet meer kan volgen.
Ik heb m'n best gedaan...

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:35

Heleennn schreef:

De gemiddelde prognose van een peesblessure op die leeftijd is zeer slecht. Ik snap de reacties wel dat er aangeraden word om hem te euthenaseren, het paard staat er niet goed voor en om nou meer geld uit te geven dan dat hij waard zou kunnen zijn gaat me te ver (zeker in tijden van financiële onzekerheid)

Als je dan 1 van de paarden wil helpen ga dan voor de Tinker, daar ligt immers de meeste winst te behalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:42

Op de peesblessure en de cushing na is ze kerngezond ja. En als ze ingeslapen moet worden doen we dat na de feestdagen, dat is een bewuste keuze.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:32

Euhh ja, zo kun je iedereen wel kerngezond beredeneren.
Als het hart van mij pa niet was gestopt was hij verder ook nog kern gezond.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:32

AmyPony schreef:
De welsh is verder kerngezond en zit nog vol power.

Je schreef op de vorige pagina dat de Welsh naast een peesblessure waarschijnlijk ook nog artrose heeft en aan meerdere benen niet zuiver lijkt te lopen. Dat klinkt me niet meer als kerngezond.

De Welsh heeft ook Cushing. Cushing kan ook hoefbevangenheid gaan geven etc.
Helaas zijn er paarden die ondanks pijn nog de power hebben alsmaar door te willen gaan. Of het nou wel of niet meer lichamelijk kan, in hun koppie hebben ze die power nog.
Als dit paardje al 28 jaar is dan zou ik zeggen. Heb respect voor de leeftijd en gun hem of haar de eeuwige rust. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Ik krijg sterk de indruk dat je in een vicieuze cirkel zit van paardenprobleem op paardenprobleem maar door het gebrek aan geld die cirkel niet meer uitkomt.

Twee paardjes met gezondheidsproblemen is voor je duidelijk niet haalbaar. Je zult een keuze moeten gaan maken.

Maar besef wel dat inslapen ook geld kost. Echter dan ga je daarna wel op stallingskosten besparen, medicatie voor de Cushing en voer.
Als je met een dierenarts kunt bespreken om de kosten in termijnen af te betalen dan zou je al een eind geholpen zijn.
Ik zit helaas aan de andere kant van het land maar anders zou ik best kosteloos met je mee willen rijden met de trailer naar de dierenarts.
Gelukkig heb je al zo'n aanbod van in elk geval een andere Bokker gehad. Er zijn er hier genoeg die begaan zijn met je paarden. Wees er blij mee en accepteer het aanbod voor het welzijn van je paarden.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:55

Je kunt vast een regeling treffen met je dierenarts. Ik krijg de rekening van mijn dierenarts altijd pas na een week of vier trouwens.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:01

Ik ben een stille meelezer (lees het topic met bewondering).
Zelf zou ik de Welsh laten inslapen en als jullie het fijner vinden na de feestdagen dan lijkt het mij dat jullie dit ook niet eerder doen door jullie keuzen. Prima maar de Welsh heeft geen kwaliteit meer van leven en je moet eerlijk blijven tegen over je paarden ondanks het moeilijk is.
Voor de tinker kun je ook de dierenarts gewoon naar jullie laten komen. Heel financieel gezien is dit niet extreem duurder want anders ben je huur trailer en benzine geld kwijt. Nu moet je voorrijkosten betalen als de dierenarts komt, maar anders maak je andere kosten om daar te komen. Ook kan de da veel op locatie tegenwoordig (lang leven de techniek). Zowels vele al hebben gezegd kun je de da ook in termijnen betalen. Hier kun je ook zelf een bijdrage aan leveren met een bijbaantje (deze oplossing is al veel geopperd maar ik zet hem nog een keer neer want lijkt mij de beste voor jou situatie) Zo kun jij ook een bijdrage leveren aan je hobby en laat je je ouders zien dat je extra voor je paarden gaat en hier ook deels verantwoordelijkheid voor neemt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:08

_Reneee schreef:
Je kunt vast een regeling treffen met je dierenarts. Ik krijg de rekening van mijn dierenarts altijd pas na een week of vier trouwens.

Meen je dit nou serieus? Welke dierenarts gaat een betalingsregeling treffen met een kind van 14? Daar zullen de ouders toch bij betrokken moeten worden.
Ik heb een dochter van deze leeftijd, als ik als moeder zo'n topic zou lezen van mijn kind, zou ik woest worden. Hoe durven jullie zo tegen een kind te praten. Haar ouders zwart maken, haar aanzetten de dierenbescherming in te schakelen tegen haar ouders en dan willen er ook nog bokkers met een trailer komen om het paard naar de dierenarts te rijden.
Als er zo opeens iemand met een trailer op mijn erf zou komen om mijn paard in te laden en mee te nemen naar de dierenarts, had je echt een heel groot probleem en je werd er linea recta weer af geschopt.
Echt, ik lees vol bewondering hoe hier een kind beïnvloed wordt om dingen te doen. Het gebeurt me niet vaak, maar dit topic lees ik met open mond en ik kan niet begrijpen dat de mods hier niets tegen doen en dit meisje in bescherming nemen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:28

Diablo, ik ben het met je eens. Gaat echt te ver.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:28

Diablo, misschien moet je eens het hele topic lezen in plaats van de laatste 2 pagina's.
Er zijn genoeg mensen die ''dit kind'' hulp bieden, maar het verhaal is iedere keer weer anders.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:33

Dan nog probeer je een 14 jarig meisje niet tegen haar ouders op te zetten.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:37

Diablo schreef:
_Reneee schreef:

Meen je dit nou serieus? Welke dierenarts gaat een betalingsregeling treffen met een kind van 14? Daar zullen de ouders toch bij betrokken moeten worden.
Ik heb een dochter van deze leeftijd, als ik als moeder zo'n topic zou lezen van mijn kind, zou ik woest worden. Hoe durven jullie zo tegen een kind te praten. Haar ouders zwart maken, haar aanzetten de dierenbescherming in te schakelen tegen haar ouders en dan willen er ook nog bokkers met een trailer komen om het paard naar de dierenarts te rijden.
Als er zo opeens iemand met een trailer op mijn erf zou komen om mijn paard in te laden en mee te nemen naar de dierenarts, had je echt een heel groot probleem en je werd er linea recta weer af geschopt.
Echt, ik lees vol bewondering hoe hier een kind beïnvloed wordt om dingen te doen. Het gebeurt me niet vaak, maar dit topic lees ik met open mond en ik kan niet begrijpen dat de mods hier niets tegen doen en dit meisje in bescherming nemen.

misschien dan toch niet zo goed het topic gelezen, iedereen hier bedoelt het goed, ts haar ouders hebben het geldt niet het paard naar de dierenarts te brengen en zien het kwaad er niet in om de paardjes te laten staan.. er zijn inderdaad reacties geweest die te ver gaan, maar alsnog iedereen bedoelt het goed. ook is het erf niet van TS haar ouders.. voor wat ik uit het topic haal kijken ze verder ook niet naar de paarden om

langedeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:54

Is het geen optie om te zeggen dat je het zelf wel betaalt.
Mijn paard had namelijk grote bult op haar been, da erbij die zei is niks alleen een vochtophoping. nou ik geloofde er niks van ze liep onregelmatig e.d. toen ook heel veel ruzie gehad met me vader want hij dacht toch dat er niks was, want dat had de da nou eenmaal gezegd. Nou toen heb ik dus zelf da gebeld afspraak gemaakt, en toen heeft ze wel artrose geconstateerd. En later in utrecht bleek dit ookal vergevorderd te zijn. Maar nu even tot het punt, misschien als je zegt dat je het zelf betaalt maar later blijkt er toch iets mis te zijn dat je ouders de ernst dan inzien en het wel willen (terug) betalen?
Weet natuurlijk niet of dit voor jou haalbaar is.
(ben zelf btw 15) oh en heb het geld wat ik toen zou betalen voor de dierenarts uiteindelijk helemaal niet zelf betaald omdat er toch wat aan de hand bleek te zijn, waardoor me vader dat gewoon betaald heeft
Laatst bijgewerkt door langedeel op 14-12-16 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:13

langedeel schreef:
Is het geen optie om te zeggen dat je het zelf wel betaalt.
Mijn paard had namelijk grote bult op haar been, da erbij die zei is niks alleen een vochtophoping. nou ik geloofde er niks van ze liep onregelmatig e.d. toen ook heel veel ruzie gehad met me vader want hij dacht toch dat er niks was, want dat had de da nou eenmaal gezegd. Nou toen heb ik dus zelf da gebeld afspraak gemaakt, en toen heeft ze wel artrose geconstateerd. En later in utrecht bleek dit ookal vergevorderd te zijn. Maar nu even tot het punt, misschien als je zegt dat je het zelf betaalt maar later blijkt er toch iets mis te zijn dat je ouders de ernst dan inzien en het wel willen betalen?
Weet natuurlijk niet of dit voor jou haalbaar is.
(ben zelf btw 15)

ts heeft geen baan

langedeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:16

annalies ik heb ook geen baan, maar wel geld van verjaardagen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:58

We zijn even naar die dierenarts toegeweest (zonder paard) en zijn consult is heel duur en als hij komt ben je zonder pardon meer dan 100 euro kwijt zonder dat hij het paard bekeken heeft. We gaan dus een andere dierenarts inschakelen. Morgen maken we een afspraak. Liefst voor dezelfde dag, anders vrijdag. We laten de welsh ook gelijk nakijken en wat moet dat moet... knoop is doorgehakt.

Trailer die we zouden huren is stuk.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:02

AmyPony schreef:
We zijn even naar die dierenarts toegeweest (zonder paard) en zijn consult is heel duur en als hij komt ben je zonder pardon meer dan 100 euro kwijt zonder dat hij het paard bekeken heeft. We gaan dus een andere dierenarts inschakelen. Morgen maken we een afspraak. Liefst voor dezelfde dag, anders vrijdag. We laten de welsh ook gelijk nakijken en wat moet dat moet... knoop is doorgehakt.

Trailer die we zouden huren is stuk.

goed bezig TS, er zijn ook bokkers in de buurt die je misschien een trailer willen laten lenen, vragen staat altijd vrij! ben heel blij dat je nu toch eindelijk bezig bent, hoop dat je morgen een goedkoperen DA vindt! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:06

Ik vind TS voor haar leeftijd erg goed bezig. Ga zo door, TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:10

Ik ben er gewoon klaar mee dat dat dier nog steeds met die zieke benen loopt, kan toch niet? :n

En dan blijft ze ook in dr vertrouwde omgeving als de dierenarts komt. En de welshpony word dan ook geholpen. :)

Welshpony heeft wondjes in dr koot bij 1 achterbeen, dat is mok toch? Heb er een pot mokzalf staan dus dat kan ik erop smeren.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:28

TS, ik lees een klein tijdje mee. Wat ontzettend goed van je dat je zo je schouders er onder zet! +:)+