Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluisje88 schreef:Alleen jammer dat fedimax geen spullen heeft voor mensen. Als hun assortiment wat groter zou zijn dan zou ik helemaal om zijn;)
Seltje schreef:Ik kan niet vergelijken met BOT, maar de Fedimax Fleecedeken wordt bij mijn paard echt best warm, maar toch niet zweterig (het is uiteindelijk een fleeceken, dus zal het vocht dan wel naar buiten transporteren lijkt mij)
Paard is veel soepeler, maar we hebben ook de training aangepast, dus het kan aan beide liggen. Ik vind het in ieder geval een heel fijn deken, en twijfel nu om op zoek te gaan naar een deken voor op de wei. (Eerst het financiële gat van kerst maar eens vullen...)
_San87_ schreef:Hebben jullie het gebruik opgebouwd? Ik wil zo graag m'n deken meenemen naar bed, maar dat is meteen zo lang.
webster543 schreef:Ik heb vandaag met mijn BOT-muts-voor-de-oren-warm-te-houden-onder-een-ruiterhelm gebruikt tijdens het rijden. Geen seconde koude oren gehad!
Farjen schreef:_San87_ schreef:Hebben jullie het gebruik opgebouwd? Ik wil zo graag m'n deken meenemen naar bed, maar dat is meteen zo lang.
Bij mijn coltrui wel, ik had hem een dag door omstandigheden veel langer aan en ik had een soort van spierpijn achteraf, ook wat misselijk
xyzutu2 schreef:Fedimax vs Back on Track deel 2
Afgelopen week kreeg Rio steeds de BOT fleecedeken op tijdens het werk (stappen aan de hand). Gisteren en eergisteren kreeg hij in plaats daarvan de Fedimax rugwarmer op en daar lijkt toch een duidelijk verschil qua werking tussen te zitten. Sowieso wordt hij onder de Fedimax een stuk warmer (en dat gaat ook heel snel), maar ook veranderen er andere dingen in het lichaam:
Back on Track: zorgt ervoor dat Rio's bulten bijna helemaal verdwijnen, wat een topresultaat is. De bespiering van de bovenlijn voelt verder gewoon stevig, net als altijd.
Fedimax: de spieren van de bovenlijn zijn na 2 dagen 1 uur de Fedimax rugwarmer op echt boterzacht geworden, net pudding! Gewoon griezelig dat ik met een platte duim zonder enige kracht een deukje in zijn lange rugspier kan duwen, dat is nog nooit bij Rio voorgekomen aangezien hij sowieso bet een stevige spierspanning in de rug heeft.
Ik vermoed dat Fedimax qua werking bij Rio dus duidelijk beter werkt en ook beter doordringt. Ik lees ook wel eens mee op Pferd.de en daar schreef iemand dat ze aan een stoffendeskundige (verder totaal geen paardenman) vroeg hoe keramisch reflecterende nou precies werkten. Volgens die deskundige werkte warmtereflectie via keramische deeltjes inderdaad goed, maar hoe groter de keramische deeltjes en hoe 'bloter' die deeltjes, hoe beter het zou werken. Volgens hem zou Fedimax met de vrij liggende grote bolletjes dus meer effect hebben dan binnenin een stof ingesmolten gruis zoals bij BOT. Ik dacht juist dat aangezien er veel lege ruimte tussen de bolletjes zat en bij BOT de deeltjes over elke mm verdeeld zitten dat BOT beter zou werken. Ik begin daar nu toch wel een beetje aan te twijfelen...
Zijn er nog meer Fedimax gebruikers hier?
.
pluisje88 schreef:Ik heb de fedimax rugwarmer en zelf de bot fleecedeken. Heb ze allebei op mezelf geprobeerd door er nachten onder te slapen maar ik heb ergens het gevoel dat de werking van fedimax (idd met de puntjes) sterker is dan die van bot. Zo voelt het tenminste.
Alleen jammer dat fedimax geen spullen heeft voor mensen. Als hun assortiment wat groter zou zijn dan zou ik helemaal om zijn;)
Mijn paard heeft een draadwond aan haar achterbeen opgelopen afgelopen juni. Een hele grote/dikke. Nu was dat verder mooi geheeld alleen dat lidteken was verkleefd. Via marktplaats heb ik voordelig een hakbeschermer kunnen kopen. Eerst wou mevrouw er niks van weten zon raar ding om haar been. Maar binnen een paar minuten werd ze helemaal zen. Nu blijft ze dood stil staan als ik hem om wil doen. Haar lidteken is na een keer of drie al een stuk minder verkleefd. Echt top.
Ik wil nog graag zon mutsje voor onder m'n hoofdstel maar die zien er zo raar uitdaarom heb ik er nog geen
iemand ervaring daarmee?
pleiada schreef:Interessant je bevindingen![]()
Mr. Feel Warm heeft een fleece deken met hele hals,dat ziet er ook niet verkeerd uit..