Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:44

Ik ben erg blij dat ik de Mesh beschermers M heb gehouden! Draag ze bij de achterbenen en passen heel goed en moet eerlijk zeggen dat ik ze fijner vind dan de 3in1 omdat die nog willen zakken. Zit er zelfs aan te denken om deze weg te doen. Deze blijven perfect zitten!

Heb net de S besteld voor de voorbenen, hoop dat der schiefel hierdoor wat kleiner gaat worden.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:25

Ik kan niet vergelijken met BOT, maar de Fedimax Fleecedeken wordt bij mijn paard echt best warm, maar toch niet zweterig (het is uiteindelijk een fleeceken, dus zal het vocht dan wel naar buiten transporteren lijkt mij)

Paard is veel soepeler, maar we hebben ook de training aangepast, dus het kan aan beide liggen. Ik vind het in ieder geval een heel fijn deken, en twijfel nu om op zoek te gaan naar een deken voor op de wei. (Eerst het financiële gat van kerst maar eens vullen...)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:43

Ik heb de fedimax rugwarmer en zelf de bot fleecedeken. Heb ze allebei op mezelf geprobeerd door er nachten onder te slapen maar ik heb ergens het gevoel dat de werking van fedimax (idd met de puntjes) sterker is dan die van bot. Zo voelt het tenminste.

Alleen jammer dat fedimax geen spullen heeft voor mensen. Als hun assortiment wat groter zou zijn dan zou ik helemaal om zijn;)

Mijn paard heeft een draadwond aan haar achterbeen opgelopen afgelopen juni. Een hele grote/dikke. Nu was dat verder mooi geheeld alleen dat lidteken was verkleefd. Via marktplaats heb ik voordelig een hakbeschermer kunnen kopen. Eerst wou mevrouw er niks van weten zon raar ding om haar been. Maar binnen een paar minuten werd ze helemaal zen. Nu blijft ze dood stil staan als ik hem om wil doen. Haar lidteken is na een keer of drie al een stuk minder verkleefd. Echt top.

Ik wil nog graag zon mutsje voor onder m'n hoofdstel maar die zien er zo raar uit ;) daarom heb ik er nog geen ;) iemand ervaring daarmee?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:24

Ik heb het mutsje, ik rij er niet mee, maar mijn paard heeft deze om op de trailer of tijdens een uitgebreide poetsbeurt.
Mijn paard vind het lekker om op te hebben, ze gaat dan helemaal ontspannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:49

pluisje88 schreef:
Alleen jammer dat fedimax geen spullen heeft voor mensen. Als hun assortiment wat groter zou zijn dan zou ik helemaal om zijn;)

Ik denk misschien doordat de puntjes niet super comfortabel zijn? Maar ze zouden anders hetzelfde kunnen doen als Rambo doet met de ionic dekens, namelijk in plaats van een raster met bolletjes een raster met platte stipjes kunnen maken.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:36

Seltje schreef:
Ik kan niet vergelijken met BOT, maar de Fedimax Fleecedeken wordt bij mijn paard echt best warm, maar toch niet zweterig (het is uiteindelijk een fleeceken, dus zal het vocht dan wel naar buiten transporteren lijkt mij)

Paard is veel soepeler, maar we hebben ook de training aangepast, dus het kan aan beide liggen. Ik vind het in ieder geval een heel fijn deken, en twijfel nu om op zoek te gaan naar een deken voor op de wei. (Eerst het financiële gat van kerst maar eens vullen...)

Is de deken qua pasvorm ook geschikt als onderdeken misschien?Of trekt hij op de schouders?Lijkt me wel fijn als je deze deken onder je gewone deken kan doen en hem dan s'nachts op kan laten :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:26

Qua pasvorm is de Fedimax fleece geschikt voor onderdeken, maar mijn merrie krijgt schuurplekken van lang een fleecedeken op te hebben liggen dus daarom ga ik nog op zoek Naarden onderdeken ofzoiets.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:14

Hebben jullie het gebruik opgebouwd? Ik wil zo graag m'n deken meenemen naar bed, maar dat is meteen zo lang :P.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:18

_San87_ schreef:
Hebben jullie het gebruik opgebouwd? Ik wil zo graag m'n deken meenemen naar bed, maar dat is meteen zo lang :P.

Ik heb hem gewoon meteen meegenomen naar bed. Bij een dier vind ik het anders want die kan hem niet af doen maar als je halverwege de nacht voelt dat het te gek wordt kun je hem gewoon af doen. Was bij mij trouwens niet nodig. Vond en vind het heerlijk ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:57

webster543 schreef:
Ik heb vandaag met mijn BOT-muts-voor-de-oren-warm-te-houden-onder-een-ruiterhelm gebruikt tijdens het rijden. Geen seconde koude oren gehad!

Past dat onder je helm? Mij lijkt dat je helm dan heel strak wordt. Of heb je een helm die je kunt verstellen?

San, Ik heb het gebruik bij de paarden opgebouwd. Bij mezelf niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:20

Nou, ga er vandaag lekker de hele dag onder liggen :o. Ik heb een knieblessure en mijn schouders zitten vast. Ik hoop dat t helpt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:36

Geniet ervan!

*ziet beertje in winterslaap voor zich * ;)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:55

Weet iemand of er ergens nog korting is op de back on track producten ?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:02

Paardendrogist had een actie. Weet niet of die al afgelopen is

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:24

_San87_ schreef:

Bij mijn coltrui wel, ik had hem een dag door omstandigheden veel langer aan en ik had een soort van spierpijn achteraf, ook wat misselijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:56

Farjen schreef:
_San87_ schreef:

Bij mijn coltrui wel, ik had hem een dag door omstandigheden veel langer aan en ik had een soort van spierpijn achteraf, ook wat misselijk

Grappig dat je dit zegt. Ik was gisteren in slaap gevallen op de bank en toen ik wakker werd voelde ik mijn spieren tintelen en voelde me wat slapjes. Ik dacht eerst dat t kwam door het overdag slapen, maar na dit bericht en wat googlen komt het waarschijnlijk door de werking van de deken.

Hij werkt dus iig :D.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:16

Welke kleuren dekjes zijn er van Back on track. Ik durf bijna geen normaal dekje meer onder te doen.

Ik heb nu alleen bruin. Zwart wil ik ook. Miss wit ook nog. Rood wil ik niet staat me hafje niet.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:44

Volgens mij zwart,wit, bruin en rood

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:04

pluisje88 schreef:
Volgens mij zwart,wit, bruin en rood

en blauw! maar dit zijn volgens mij dekjes die je niet standaard kan kopen, de kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:40

Fedimax vs Back on Track deel 2 ;)
Afgelopen week kreeg [***] steeds de BOT fleecedeken op tijdens het werk (stappen aan de hand). Gisteren en eergisteren kreeg hij in plaats daarvan de Fedimax rugwarmer op en daar lijkt toch een duidelijk verschil qua werking tussen te zitten. Sowieso wordt hij onder de Fedimax een stuk warmer (en dat gaat ook heel snel), maar ook veranderen er andere dingen in het lichaam:

Back on Track: zorgt ervoor dat [***]'s bulten bijna helemaal verdwijnen, wat een topresultaat is. De bespiering van de bovenlijn voelt verder gewoon stevig, net als altijd.
Fedimax: de spieren van de bovenlijn zijn na 2 dagen 1 uur de Fedimax rugwarmer op echt boterzacht geworden, net pudding! Gewoon griezelig dat ik met een platte duim zonder enige kracht een deukje in zijn lange rugspier kan duwen, dat is nog nooit bij [***] voorgekomen aangezien hij sowieso bet een stevige spierspanning in de rug heeft.

Ik vermoed dat Fedimax qua werking bij [***] dus duidelijk beter werkt en ook beter doordringt. Ik lees ook wel eens mee op Pferd.de en daar schreef iemand dat ze aan een stoffendeskundige (verder totaal geen paardenman) vroeg hoe keramisch reflecterende nou precies werkten. Volgens die deskundige werkte warmtereflectie via keramische deeltjes inderdaad goed, maar hoe groter de keramische deeltjes en hoe 'bloter' die deeltjes, hoe beter het zou werken. Volgens hem zou Fedimax met de vrij liggende grote bolletjes dus meer effect hebben dan binnenin een stof ingesmolten gruis zoals bij BOT. Ik dacht juist dat aangezien er veel lege ruimte tussen de bolletjes zat en bij BOT de deeltjes over elke mm verdeeld zitten dat BOT beter zou werken. Ik begin daar nu toch wel een beetje aan te twijfelen...

Zijn er nog meer Fedimax gebruikers hier?

Ik geloof trouwens nog steeds wel dat BOT werkt. Ik heb de ondermatras en fleecedeken en dacht; ik maak gewoon een BOT sandwich van mijn bed. :D
Dat heeft toch wel een dag of drie geduurd voor ik er een hele nacht onder kon liggen: daarvoor werd ik steeds na een uur of drie vaag misselijk en met een raar gevoel wakker, en dan kon ik pas weer slapen als ik naast de matras was gaan liggen. Ik merk ook dat mijn lichaam extreem ontspant en dus loodzwaar wordt onder BOT, in het begin zelfs zo erg dat ik me bijna niet meer kon bewegen in bed omdat mijn geest ineens sneller was dan mijn lichaam. Heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:01

Er is trouwens nog een keramisch/infraroodreflecterend merk (misschien al genoemd): Mr. Feel Warm van HKM. Ziet eruit als Back on Track dus met ingesmolten vezels, en ik heb wat beenbescherming, een zweetdeken en een uitrijdeken voorbij zien komen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:39

Interessant je bevindingen :j

Mr. Feel Warm heeft een fleece deken met hele hals,dat ziet er ook niet verkeerd uit..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:20

xyzutu2 schreef:
Fedimax vs Back on Track deel 2 ;)
Afgelopen week kreeg Rio steeds de BOT fleecedeken op tijdens het werk (stappen aan de hand). Gisteren en eergisteren kreeg hij in plaats daarvan de Fedimax rugwarmer op en daar lijkt toch een duidelijk verschil qua werking tussen te zitten. Sowieso wordt hij onder de Fedimax een stuk warmer (en dat gaat ook heel snel), maar ook veranderen er andere dingen in het lichaam:

Back on Track: zorgt ervoor dat Rio's bulten bijna helemaal verdwijnen, wat een topresultaat is. De bespiering van de bovenlijn voelt verder gewoon stevig, net als altijd.
Fedimax: de spieren van de bovenlijn zijn na 2 dagen 1 uur de Fedimax rugwarmer op echt boterzacht geworden, net pudding! Gewoon griezelig dat ik met een platte duim zonder enige kracht een deukje in zijn lange rugspier kan duwen, dat is nog nooit bij Rio voorgekomen aangezien hij sowieso bet een stevige spierspanning in de rug heeft.

Ik vermoed dat Fedimax qua werking bij Rio dus duidelijk beter werkt en ook beter doordringt. Ik lees ook wel eens mee op Pferd.de en daar schreef iemand dat ze aan een stoffendeskundige (verder totaal geen paardenman) vroeg hoe keramisch reflecterende nou precies werkten. Volgens die deskundige werkte warmtereflectie via keramische deeltjes inderdaad goed, maar hoe groter de keramische deeltjes en hoe 'bloter' die deeltjes, hoe beter het zou werken. Volgens hem zou Fedimax met de vrij liggende grote bolletjes dus meer effect hebben dan binnenin een stof ingesmolten gruis zoals bij BOT. Ik dacht juist dat aangezien er veel lege ruimte tussen de bolletjes zat en bij BOT de deeltjes over elke mm verdeeld zitten dat BOT beter zou werken. Ik begin daar nu toch wel een beetje aan te twijfelen...

Zijn er nog meer Fedimax gebruikers hier?

.

pluisje88 schreef:
Ik heb de fedimax rugwarmer en zelf de bot fleecedeken. Heb ze allebei op mezelf geprobeerd door er nachten onder te slapen maar ik heb ergens het gevoel dat de werking van fedimax (idd met de puntjes) sterker is dan die van bot. Zo voelt het tenminste.

Mijn paard heeft een draadwond aan haar achterbeen opgelopen afgelopen juni. Een hele grote/dikke. Nu was dat verder mooi geheeld alleen dat lidteken was verkleefd. Via marktplaats heb ik voordelig een hakbeschermer kunnen kopen. Eerst wou mevrouw er niks van weten zon raar ding om haar been. Maar binnen een paar minuten werd ze helemaal zen. Nu blijft ze dood stil staan als ik hem om wil doen. Haar lidteken is na een keer of drie al een stuk minder verkleefd. Echt top.

Ik wil nog graag zon mutsje voor onder m'n hoofdstel maar die zien er zo raar uit ;) daarom heb ik er nog geen ;) iemand ervaring daarmee?

Jup ;) ik dus :D

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:23

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:43

@ xyzutu2 waar heb je de fedimax deken besteld? In nl of in de?