prut uit 1 neusgat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:17

Dat is ook balen Annemiek. Het is dan dat je zelf verder gaat zoeken, maar anders waren jullie nu dus nog geen stap verder geweest. Ik ben trouwens ook van mening dat er onder DA-en ook goede en minder goede zitten hoor. Het is soms onwijs lastig om er eentje te vinden waar je je paard aan toe kan vertrouwen op medisch gebied, zeker met specifieke problemen.

kiki1976

Re: prut uit 1 neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:25

Dat ben ik met je eens hoor Annemiek.
Tante van mij kocht een pupje met een verhaal (was verkocht en na 3 weken verwaarloost terug gebracht bij de fokker, en toen heeft zij hem opgevangen).
Doordat die verwaarloost was wilde de fokker hem niet doorverkopen, maar mijn tante stond erop en kreeg hem van de fokker voor niks (fokker was een bekende).
GIng met de pup naar de da voor de entingen en controle's.
Da gaf het advies, pup terug brengen, zou het niet overleven. Was volgens hun van alles mis mee. Maar wilde het wel alvast enten, ontwormen (was overigens net gedaan), en adviseerde een oog operatie 8)7
Was allemaal heel dubbel, aan de ene kant het advies, maar wel eraan willen verdienen voordat ze de pup terug zou brengen.
In feite was het een onwijs blije levendige pup, alleen wat ondervoed.
Ze ging ermee naar een andere da, bleek niets mis te zijn met het diertje. Hondje is ondertussen 15 jaar.

Moet zeggen dat ze hier bij de kliniek eerlijk zijn als ze het niet weten en je doorsturen.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 12:12

Je eigen gevoel blijven volgen is eigenlijk je grootste houvast! Toen de sinus van mijn merrie begon op te spelen kreeg ik 2 verschillende adviezen van 2 DA'S ( beide mijn da's) tja dan kan je alleen nog je eigen kop volgen!

Hier gisteren een dag overgeslagen met spoelen ( voor t eerst) nu net gespoeld en er komt nog steeds praktisch niks meer uit!!! Zo blij mee!!

@kiki: met livia gaat t super!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:14

Je moet zelf zo alert zijn en je er ook echt in verdiepen he. Dat valt mij ook enorm tegen. Ook bij gewone artsen trouwens. Zo vaak een tunnelvisie, niet verder kijken, veel misdiagnoses en al helemaal niet geloven dat jij je paard als eigenaar toch echt het beste kent.

Ik heb hier eerlijk gezegd niet het idee dat de homeopatische pilletjes iets doen. Hij krijgt ze nu een paar weken maar zie weinig verschil. Maar goed we gaan nog even door.
Het blijft nu een beetje hetzelfde allemaal. Met de tandarts afgesproken dat we tot eind september nog afwachten. En dan gaan we daar sowieso naartoe om even het hele gebit te behandelen en nieuwe foto's te maken. Als daar wat op veranderd is, kan er dan misschien toch wat getrokken worden ofzo. Er moet wel een keer iets.

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:16

Vanavond leek het wel weer een stukje beter... Haha soms kun je er niets van op aan! En we wachten rustig af...

Pol1: wat fijn dat bij jou het eind een keer in zicht raakt!! Wat een rot iets is het eigenlijk he. Daar zouden ze toch echt eens wat 'makkelijkere' behandelingen voor moeten gaan uitvinden..
Gelukkig nemen wij alle tijd maar er zijn vrees ik genoeg mensen die dat niet doen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 21:39

Nou ik dan God op mn knieën dat ik haar t grootste gedeelte zelf thuis kan behandelen! En godzijdank lijken de inspanningen eindelijk beloond! Als ze zo doorgaat laat ik volgende wk de faculteit komen voor een nacheck!
Veel mensen willen hier idd niet de tijd voor nemen maar vergeet niet dat t ook een onwijze aanslag op je portemonnee is!!!
Volgende wk gaan we eindelijk weer een wat heel licht werk oppakken!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 01:07

Ja dat speelt ook absoluut mee.. Je zult wel duizenden euro's kwijt zijn. Verschrikkelijk! Hopelijk ben je er bijna en hoeven jullie dit dan nooit meer mee te maken!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 20:45

AmFe schreef:
Ja dat speelt ook absoluut mee.. Je zult wel duizenden euro's kwijt zijn. Verschrikkelijk! Hopelijk ben je er bijna en hoeven jullie dit dan nooit meer mee te maken!

Ik kom bij de faculteit op een slordige 2500 ( net de rekening overgemaakt %) ) maar dan heb ik de kosten die mijn eigen DA heeft gemaakt nog niet meegeteld..Dat was een dikke 600 euro!! Echt verschrikkelijk dus..
T goeie nieuws t gaat zo goed!!! Durf nog steeds niet te juichen maar wat heerlijk om een droge neus te zien!! Kun je nagaan als je niet zelf thuis wil of kan behandelen!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:46

Wauw wat goed!! Ben je dan nu helemaal klaar? Hebben zij nog tips om herhaling te voorkomen?

Voor mij zou thuis spoelen echt geen optie zijn. Dat zou mijn paard nooit toelaten. Dus mocht dat nodig zijn dan wordt dat echt nog een probleem. Denk dan toch eerst door de neus laten spoelen etc. Ik blijf maar hopen dat het niet nodig gaat zijn!

Kwam vanavond bij hem en z'n neus was droog! Echt, ik sprong bijna een gat in de lucht!! Dit heb ik al die maanden nog nooit meegemaakt. Na wat lekkers en even wandelen samen kwamen er na een tijdje toch wel wat slierten uit. Dus dan baal je weer flink maar toch is het beter en anders dan eerder. Dus wie weer belooft het iets goeds...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 06:54

AmFe schreef:
Wauw wat goed!! Ben je dan nu helemaal klaar? Hebben zij nog tips om herhaling te voorkomen?

Voor mij zou thuis spoelen echt geen optie zijn. Dat zou mijn paard nooit toelaten. Dus mocht dat nodig zijn dan wordt dat echt nog een probleem. Denk dan toch eerst door de neus laten spoelen etc. Ik blijf maar hopen dat het niet nodig gaat zijn!

Kwam vanavond bij hem en z'n neus was droog! Echt, ik sprong bijna een gat in de lucht!! Dit heb ik al die maanden nog nooit meegemaakt. Na wat lekkers en even wandelen samen kwamen er na een tijdje toch wel wat slierten uit. Dus dan baal je weer flink maar toch is het beter en anders dan eerder. Dus wie weer belooft het iets goeds...

Ik duim hard voor je!!!
Tja wat betreft t thuis spoelen: natuurlijk is t heel vervelend zeker voor t paard! Mijn paard vond t spoelen op de faculteit een drama, dit is van t begin af aan bij ons thuis veel beter gegaan! Ik ken mn paard Door en Door en zij mij...Met veel gevoel is t spoelen uiteindelijk een makkie geworden.. Natuurlijk scheelt t ook dat er praktisch geen snot meer zit en dat t minder pijnlijk is.. En je gaat grenzen over als je de keuze hebt tussen 5/ 6 wkn op de faculteit staan of dat je na 10 dgn naar huis mag om t zelf te gaan doen.. Ik heb vanaf t begin gezegd dat ik zodra er de mogelijkheid was dat ik verder thuis wilde behandelen! Ik geloof er sterk in dat een paard t beste hersteld in zn eigen omgeving en ik heb Livia natuurlijk ook! Niet aan moeten denken dat die kleine daar nu nog had gestaan! Uiteraard laat de faculteit je ook niet zomaar gaan..Je moet bewijzen dat je t kan, en zo hebben wij ook " examen" moeten doen 2x!! 1x spoelen voor gevorderde en 1x spoelen voor ver gevorderde.. ( mijn merrie spoelden ze met 4 man op de faculteit inclusief praam) wij doen t met zn 2en zonder praam.. Om maar aan te geven als je paard jou vertrouwt gaat t thuis vaak een heel stuk beter! T is ook gewenning..Mijn paard staat er nu zelfs een soort van relaxed bij! En is echt geen gemakkelijke merrie!! Heb jaren werk in haar zitten qua vertrouwen maar kan nu ook echt alles met haar doen..was stiekem best trots toen de arts belde na de operatie en zei dat hij zelden zo'n opgevoed paard had getroffen! Dus mocht t voor jou toch onverhoopt zover komen kan je meer dan je denkt!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:25

Wat fijn dat het bij jullie allebei zo veel beter gaat!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 07:26

8nnemiek schreef:
Wat fijn dat het bij jullie allebei zo veel beter gaat!

Thanks!!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:57

Ik heb echt veel respect voor dat het jullie zo gelukt is! Mijn paard en ik hebben echt een goede band maar meneer is 1.85m en als hij iets niet wil weet hij heel goed hoe groot hij is. Zeker bij z'n hoofd kan / wil hij weinig hebben.

Maar goed, vanavond zag het er nog weer een stuk beter uit! Ik durf het bijna niet hardop te zeggen... Zou het dan werkelijk na zo lang nog over gaan? Ik ben echt heeeeeeel erg benieuwd!

Ik gebruik de homeopatische pilletjes trouwens nog wel steeds. Ik geef het wel in 1 a 2 x per dag..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:40

Hoe lang gebruik je de pilletjes nu? Bij mijn paard duurde het twee tot drie weken voordat het echt duidelijk werkte. Zou mooi zijn als ze bij jou net zo goed werken! Alleen blijft het natuurlijk lastig om te zien wat nu de echt voor de verbetering zorgde als je meerdere medicijnen of behandelmethodes gebruikt.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 21:57

8nnemiek schreef:
Hoe lang gebruik je de pilletjes nu? Bij mijn paard duurde het twee tot drie weken voordat het echt duidelijk werkte. Zou mooi zijn als ze bij jou net zo goed werken! Alleen blijft het natuurlijk lastig om te zien wat nu de echt voor de verbetering zorgde als je meerdere medicijnen of behandelmethodes gebruikt.

Wat gebruikte jullie ook alweer qua homeopathisch middel?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:40

Hepar Sulfuris D4 van A Vogel.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 09:22

8nnemiek schreef:

Thanks! !

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 07:16

8nnemiek schreef:

Zal ook vd wk de faculteit es vragen wat bij te kunnen geven als ondersteuning zeker voor de periode als we niet meer hoeven te spoelen!
Hier gaat t nog steeds goed..Er komt echt nihil wat uit.. advies is Door te gaan totdat er helemaal niks meer uitkomt.
De gaatjes gaan wel wat dichter zitten, flink doorprikken!

AmFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:00

pol1 schreef:
8nnemiek schreef:

Zal ook vd wk de faculteit es vragen wat bij te kunnen geven als ondersteuning zeker voor de periode als we niet meer hoeven te spoelen!
Hier gaat t nog steeds goed..Er komt echt nihil wat uit.. advies is Door te gaan totdat er helemaal niks meer uitkomt.
De gaatjes gaan wel wat dichter zitten, flink doorprikken!

Hoe gat het nu met jullie? Had je nog goede tips gekregen?

Bij mijn paard is het weer een beetje toegenomen. Wel balen! Het potje is nu bijna op. Twijfel ook of ik nog een potje zal bestellen of even zal kijken hoe het zonder gaat. Ene dag zie je bijna niets, anders dag ineens weer slierten. Meestal is t blank, soms ineens wat gelig. Heel apart. Met de tandarts afgesproken over een maand z'n hele gebit te behandelen en dan weer foto's te maken. Bijna te hopen dat er dan wat meer te zien is. Dan misschien toch maar een kies er uit. Kan niet eeuwig zo doorgaan. We zullen zien!
Hoop dat het bij jou beter gaat pol!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 06:19

O amfe snap zo goed je gevoel!Wat balen dat t weer meer is!

Hier gaat t nog steeds wel goed..spoel nog steeds om de dag..Er komt nog steeds een nihil beetje snot uit.. vandaag wordt ik gebeld Door meneer Brommer! Ik laat t weten als ie tips heeft..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:33

Echt balen AmFe . Fyanne heeft [voor het eerst] al een week een schone neus.De druppels zijn nu op en ik ga nog een flesje bestellen,ik mag ermee doorgaan,heb het eerst gevraagd.Het zijn Homeopatische druppels.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 08:38

gohya schreef:
Echt balen AmFe . Fyanne heeft [voor het eerst] al een week een schone neus.De druppels zijn nu op en ik ga nog een flesje bestellen,ik mag ermee doorgaan,heb het eerst gevraagd.Het zijn Homeopatische druppels.

Gebruik je ook de hepar sulfuris d4 van A.Vogel.. Kan em tot nu toe niet krijgen in de winkel!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 08:49

En hoe gebruiken jullie de tabletten? Zie dat ze in de mond uiteen moeten vallen? Geven jullie 3x daags 2 tabletten?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:04

Nee ik gebruik Phytonics, Respi comp druppels, 10 tot 15 druppels door het voer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:06

Ik gaf idd 3x daags 2 tabletten in wang of lip. Ik heb nog een potje staan als je ze niet kan vinden in de winkel.