office schreef:Deze heeft intensieve zorgstallen lees ik misschien ook voor jou paard ?
https://www.hoeve3ambachten.nl/diensten
dank! is helaas wat ver bij mij vandaan maar ja...er is niet veel aanbod/keuze. ik ga het lezen
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
office schreef:Deze heeft intensieve zorgstallen lees ik misschien ook voor jou paard ?
https://www.hoeve3ambachten.nl/diensten
kosterman schreef:Jet schreef:Je zou kunnen informeren bij de Wildtshof in Uddel of die er mee om kunnen gaan voor jou en jouw paard: https://dewildtshof.nl/ . Ik weet dat het een hele fijne pensioenstal is in het midden van het land, maar of ze hier ervaring mee hebben durf ik niet te zeggen.
Dank voor je reactie. Ik heb daar een tijd op de wachtlijst mogen staan (ze wisten dus van de verlamming).
Helaas vlak voor ik aan de beurt zou zijn, moesten ze inkrimpen en de wachtlijst helemaal deleten. Vanwege het wolvenprobleem en ruimte op de weilanden. Heel jammer! prachtig daar!
StefanieT schreef:Dankjewel voor je reactie Sanet! Ik zie dat je een tijd geleden ook te maken hebt gehad met een dubbele longontsteking na een verstopping. Heftig!
Hij krijgt seniores priores, maar dat gaat er dus niet van harte in. De laatste twee dagen eigenlijk helemaal niet. Vanochtend had ik fibrebeet meegenomen voor hem (dit at hij normaal dagelijks met smaak), maar ook dit liet hij na een paar hapjes staan. Inderdaad wel ruwvoervervangers dus. Omdat hij zo weinig eet, krijgt hij preventief een maagbeschermer.
Gulpje schreef:StefanieT schreef:Dankjewel voor je reactie Sanet! Ik zie dat je een tijd geleden ook te maken hebt gehad met een dubbele longontsteking na een verstopping. Heftig!
Hij krijgt seniores priores, maar dat gaat er dus niet van harte in. De laatste twee dagen eigenlijk helemaal niet. Vanochtend had ik fibrebeet meegenomen voor hem (dit at hij normaal dagelijks met smaak), maar ook dit liet hij na een paar hapjes staan. Inderdaad wel ruwvoervervangers dus. Omdat hij zo weinig eet, krijgt hij preventief een maagbeschermer.
Allereerst, heel veel sterkte met de diagnose en het puzzelen aan wat het beste gaat werken voor jouw paard! We weten inderdaad allemaal wat een enorm verdriet en machteloosheid dit veroorzaakt. Het gebrek aan eetlust nu zal denk ik inderdaad voor een groot deel te maken hebben met het zich niet lekker voelen door de longontsteking en behandelingen. Wat Sanet dus al zegt.
Misschien is het een optie om de FibreBeet te mixen met de (suiker)slobber van PAVO om hem uit te nodigen weer wat enthousiaster te laten eten? (Ik heb toevallig een kwart zak liggen, die mag je zo komen halen in Nederhorst den Berg, als je daar een beetje in de buurt zit?)
kosterman schreef:Steppe schreef:Gisteren toevallig iemand gesproken die een fokker van Friezen is en we kwamen op onderwerp oogproblemen en slokdarm verlamming bij Friezen en hij zei letterlijk dat het overtrokken was en onzin. Tot mijn vraag was of hij weet hoeveel van zijn fokproducten problemen hebben en nee die waren er niet maar ja hij volgde ze ook niet, nee dan weet je het ook niet.
Hij vindt ook dat de route nu van het stamboek de kwaliteit van de Fries teniet doet dat er beweging, behang, grote, kracht verloren gaat, mijn wedervraag was en gezondheid van het paard is dat niet belangrijk? Het kwam erop neer dat dat van ondergeschikt belang is als er maar een goeie prijs wordt gekregen.
Ik ben de discussie maar niet verder aangegaan, heb hem alleen nog verteld dat een Fries bij ons op stal ook de slokdarmverlamming heeft en dat het echt heel naar is om te zien als hij verstopt zit. Daar reageerde hij niet op.
Wat een belachelijke reactie van hem. Ik heb het nu een aantal keer meegemaakt en is zeker heel naar om te zien. Is wel snel weg met spoelen en echt veel is het niet. maar hij heeft er dan echt last van en weet zich even geen raad meer. Bij mijn fries is het vrij onderaan de slokdarm (bij maag). Nare grillige aandoening is het.
Steppe schreef:Paard bij ons op stal ook megaoesophagus en als hij erg verstopt is dan krijgt hij novacam dat ontspant en na minuut of 10 gaat hij weer eten. Het is en blijft een enorm rot gezicht zo'n verstopping zeker als het heftig is.
Sanet schreef:Steppe schreef:Paard bij ons op stal ook megaoesophagus en als hij erg verstopt is dan krijgt hij novacam dat ontspant en na minuut of 10 gaat hij weer eten. Het is en blijft een enorm rot gezicht zo'n verstopping zeker als het heftig is.
Maar orale Novacam?
Bereikt dat de maag dan wel (ipv dat het in de voeding komt te zitten die vast zit in de slokdarm, wat waarschijnlijk droog-ig is)? Of wordt dat ook via de slokdarm opgenomen dan? Want met die verstopping zal het toch niet de normale route hebben..?
Hoe is het nu met je paard Stephanie?