Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simbaa schreef:Welke kanten krijgt het verhaal dan?
En wat is besmet? Van dit virus kunnen ze ook alleen koorts krijgen. Dus is een paard volgens het AD besmet als ze uberhaubt last hebben van het virus of alleen als er sprake is van de neuro variant
Simbaa schreef:Maar dan zouden we volgens jou dus ook niet meer bij elkaar in de bak mogen rijden?
En iedereen het terrein op? Dat maakt toch ook niet uit, het virus is er toch alOf bedoel je andere paarden het terrein op? Want dat mag echt niet.
Ik vind sommigen een beetje negatief doen, terwijl men er niet bij is (geweest). Echt alles wordt in overleg met dierenartsen besloten.
bastiaan02 schreef:Zoals ik hier alle meldingen lees, zijn er veel signaleringen en aannames over de Rhino besmetting op de Capelse. Als insider kan ik vertellen dat de manege er alles aan doet om alle risico,s zo veel mogelijk te beperken. Alles gaat in overleg met de dierenartsen. De begeleiding door deze mensen is super.
Cynthia82 schreef:Wat ik gehoord heb, is dat alle wedstrijden gewoon doorgaan en er niets gesloten is (dit is ook de informatie die andere mensen om me heen hebben) en dit roept vraagtekens op, want dit komt over alsof er 'vrij makkelijk' mee om gegaan wordt.
Het is inmiddels landelijk bekend dat er Rhino heerst op de Capelse en daar is niemand schuldig aan, dus waarom komt de manege zelf niet met een duidelijke boodschap over de uitbraak en over hoe ze ermee omgaan? Ik denk dat dit veel onduidelijkheid en aannames weg zal nemen.