Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 

joey2010 schreef:Jammer dat de oedeem nu het winter word weer erger is.
Gelukkig is het oedeem in zijn koker weer verdwenen.
Je ziet wel meer plekjes waar vocht zit , dat zie je goed op de eerste foto.
Ik hoop dat je het onder controle kunt houden.
Het zijn wel grote knuffelkonten!

joey2010 schreef:Arme Macho.
Een onschuldige ontsteking gaat normaal snel beter met de oogzalf.
Ik heb eens een cavia gehad met zo een waas over zijn oog.
Oogzalf meegekregen van de DA en na 3 dagen al echte verbetering, waarschijnlijk had hij een stukje hooi in zijn oog geprikt.
Ik hoop dat het snel verbeterd bij Macho.
Oei Bacardi gaat toch niet opnieuw beginnen met zijn hoofd!
Hoe is zijn gewicht nu het kouder is ?
Valt hij snel af of kun je hem een beetje op gewicht houden?
Blijkbaar had Macho naar de kliniek gemoeten, maar omdat ik had aangegeven dat hij zo eenkennig is, heeft de dierenarts dat vorige week niet geopperd. En blijkbaar heb ik het dus echt wel goed aangepakt (al heeft het mij wel een blauwe teen opgeleverd en zijn mijn armen ettelijke centimeters langer geworden deze week
.). Eigenlijk was de dierenarts best verbaasd dat ik Macho in mijn eentje behandeld heb, omdat paarden dit echt niet graag ondergaan. Had even wel zoiets van "kon je me dat niet eerder zeggen???
". Ik heb dus echt een hele week het net doorspit op zoek naar tips om dat oog te verzorgen en niets gevonden en nu snap ik waarom: er zijn gewoon geen tips!
Maar goed, ik heb dus goed mijn plan getrokken en moet nu nog 1 week zalven en druppelen en dan zou het genezen moeten zijn. Doordat ik hem thuis verzorgd heb, zal hij helaas wel een vlek in dat oog blijven hebben en waarschijnlijk ziet hij minder door dat oog.
Zijn tanden zagen er ook goed uit en moesten maar een beetje bijgevijld worden. Helaas zag hij dit niet zitten en moest er sedatie in. Stoorzender Quickstep maakte het ook niet gemakkelijk, die profiteerde duidelijk van de situatie. De dierenarts voorspelt trouwens dat Quickstep de baas van de kudde zal worden op termijn
. Vind dat eigenlijk wel erg voor Bacardi ocharme. Over het algemeen vond de dierenarts wel dat Bacardi er goed uit ziet, al had ie vandaag wel meer oedeem als vorige week. Kortom, Bacardi is goedgekeurd en blijft zich sterk houden.