[VOLG] paard op de sukkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:55

Pfoe, wat hebben we hier een heftige week achter de rug! Even zag het er naar uit dat ik Macho aan het verliezen was. Vorige vrijdag was hij rechts voor kreupel toen ik nacht af kwam, tegen de namiddag leek hij dronken op zijn beentjes te staan. Na overleg met mijn vaste DA, die helaas in zwangerschapsverlof is, beslist om toch nog even aan te kijken. 2 uur later zat het echter goed fout, Macho ging meer en meer liggen en begon te zweten. Ik hoorde zijn buikje rommelen, dus het leek me geen koliek, maar heel het beeld stond me totaal niet aan, dus toch maar de DA opgetrommeld.

Toen deze aan kwam, had Macho zich afgezonderd van de rest. Koliek was het niet, hoefbevangenheid daar wees het ook niet naar en toen kwam de mogelijkheid esdoorn of eikelvergiftiging boven, f.ck. De eiken heb ik afgeschermd, bij mijn weten staat hier nergens esdoorn, maar toch. Uit zijn bloed kwam gelukkig geen vergiftiging en ook een infectie is uitgesloten. Ik wacht nog op zijn vit E gehalte en Lyme is nog bij aangevraagd. We vermoeden nu dat hij zich serieus bezeerd heeft en ergens een blokkade heeft, osteo is al gebeld, ze moet me nog wel terug bellen.

En Bacardi, tja, die laat ik ook maar ineens na kijken. Nu hij meer kan bewegen krijgt hij vooraan meer bespiering, maar zijn billen blijven maar platjes. Gezien zijn problemen, begin ik liever niet zelf te experimenteren met oefeningen zonder overleg met een prof, zal wel zien wat er uit de bus komt.

joey2010

Re: [VOLG] paard op de sukkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:45

Oei, naar voor Macho. Dat is schrikken.
Raar ..
Heeft hij dan last van verstopping in de slokdarm?
Zie je in zijn hals dan geen dikke bobbel zitten.

Ik hoop dat hij snel opknapt.

Zouden de mensen bij de voetbalclub niets in de wei gegooid hebben wat Macho snel opgegeten heeft.
Ik probeer maar mee te denken.

En voor Bacardi een check-up..

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:26

Oei wat naar, ik hoop dat hij snel opknapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:33

Bij Macho is het echt meer een neurologisch probleem, osteopaat komt maandag al.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:16

Oke. Ik hoop dat hij snel mag opknappen. Arm manneke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:45

De osteopaat is net geweest, ik had gelijk om beide mannen na te laten kijken.

Bacardi: artrose op de 3de nekwervel (niet opgemerkt door de vorige osteopaat), een blokkade in de linker schouder, ribben en lendewervels, gevoelige damen rechts en gevoelig op de nieren. En tekenen van een verminderde weerstand. Ik moet hem dus blijven ondersteunen met zijn detox druppels en curcuma. Rijden zou, als ik echt zou willen, mits voldoende training tegen volgende zomer opnieuw kunnen, maar het is beter om hem niet te belasten. Ik was dat sowieso al niet meer van plan, dus hij blijft gewoon op rust. Kwa grondwerk mag hij alles doen, behalve korte wendingen, dus mag hij proefkonijn worden om alles eerst uit te testen voor ik Quickstep onder handen neem.

Macho: Meneer is gebeten of weggedoken waarbij hij zijn kaak geblokkeerd heeft en werveles vastgezet heeft. Hierdoor is uiteindelijk ook zijn rechter schouder op slot geschoten en ook zijn lendewervels zaten vast. Uk had dus nog steeds pijn en heeft vorig weekend hoogst waarschijnlijk enorm veel hoofdpijn gehad. Toen de osteo dat zei, viel er een kwartje. Het klinkt misschiens stom, maar toen ik zaterdag mijn hoofd tegen dat van Macho legde, kreeg ik precies een mokerslag op mijn hoofd. Ben gaan slapen met knallende hoofdpijn en gans de zondag ziek geweest. Nu ben ik wel migrainept, dus is hoofdpijn mij niet vreemd, maar ik vond deze aanval op een hele rare manier beginnen. Volgens de osteo is het wetenschappelijk bewezen dat je pijn van anderen, als je er gevoelig voor bent, kan overnemen en heb ik waarschijnlijk de hoofdpijn van Macho over genomen. Maar goed, de kleine heeft zich heel braaf laten los werken en zou binnen een week klachtenvrij moeten zijn.

Quickstep was trouwens het ettertje van dienst, meneer vond het super om zijn maatjes en de osteo te pesten, vooral op de momenten dat ik zeker niet kon reageren.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:56

Mag ik vragen wie er bij jou als osteopaat is geweest. Zoek ook nog een goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:47

Homiafortuna schreef:
Mag ik vragen wie er bij jou als osteopaat is geweest. Zoek ook nog een goede.

Zal je haar gsm via pb doorsturen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 07:49

Zo ik denk dat ze de komende dagen goeie spierpijn zullen hebben.
Maar daarna weer heerlijk los en bewegelijk.

Ik heb het ook wel eens gehoord dat sommige mensen pijnen kunnen overneme van andere.
Maar het omgedraaide ook, dat dieren het kunnen overnemen.
Ik geloof dat ook wel hoor.

Ja en Quickstep vond het niet leuk, hij geen aandacht en de andere 2 wel :D .

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:02

Fijn te lezen dat deze osteopaat duidelijk iets gevonden heeft waar je wat aan hebt en mee kan enz.

Nu hoop ik dat het gesukkel een eind over is en vooruit kan kijken en genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:37

Wat een week zeg, Macho stond maandag links voor kreupel. Moest even aankijken en gelukkig ging het snel beter deze keer. Vanmorgen is de hoefsmid geweest, die vond niets abnormaal aan zijn voetjes. Volgens de osteo kan het een reactie op de behandeling zijn, of de kleine man heeft zich na de behandeling wat te goed gevoeld en zich geforceerd.

Bacardi had aan het begin van de week opnieuw oedeem. Ik had zijn detoxdr gestopt tijdens de distelzaadkuur, maar deze zijn nu heel snel terug opgestart. Hij is wel heel relax en lijkt comfortabel, dus maak ik me niet onmiddellijk zorgen om hem. Uit voorzorg zet ik hem vanaf dit jaar wel onder een deken, voor de winter krijgt hij er nog 1 met een nekstuk, zeker nu ik weet dat hij artrose heeft. Ik moet alleen uitvogelen welke maat hij heeft, ik kan de etiketjes op zijn oude dekens helaas niet meer lezen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:29

Kan ook een hoefzweer zijn. De mijne had een paar jaar geleden van een op andere dag dat hij op 3 benen stond. De veearts erbij en de hoefsmid, helemaal niets kunnen vinden.
Een kleine week later brak aan de kroonrand de zweer uit.

Even in de gaten houden , en ik weet inderdaad dat je na de osteo behoorlijke spierpijn kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:07

We zijn ondertussen een maandje verder. Macho is de oude en loopt gewoon vrolijk rond. Hij en Quickstep zijn meer en meer samen te vinden en er wordt al wel eens gespeeld. Nu ja, lichamelijk is hij de oude. In zijn hoofdje is er wel degelijk wat veranderd. Sinds zijn "ziek zijn" zitten de achterbeentjes nogal los, vooral tijdens de voerbeurten is het oppassen geblazen. Helaas sta ik nu al 3 weken na mekaar met nachtjes ingepland (eigen keuze, maar komt nu wel even slecht uit), dus is er amper tijd om met hem aan de slag te gaan.

Bacardi blijft stabiel, fragiel. Hij staat met een deken en voelt zich daar duidelijk goed bij. En hij geeft ook een frisse en allerte indruk. 2 weken geleden moest ik een nieuwe voorraad Detox comp bestellen, maar ik vond het kastje voor internet bankieren niet (heb wel een app, maar om 1 of andere reden lukt het niet om met die app te betalen). Gevolg, hij heeft het een dikke week zonder zijn druppels moeten stellen. En ja hoor, het oedeem kwam weer massief op zetten. Ik kon dag na dag de single riemen van zijn deken los maken. Gelukkig heeft Medpets een goede service, dus waren mijn druppels snel hier en had ik na 3 dagen het vocht weer terug gedrongen. Voor mij toch nog maar eens het bewijs dat het toch wel ernstig fout zit met mijn grote vriend. Maar goed, hij lijkt gelukkig en dat is het enige wat voor me telt.

Zodra mijn nachtjes achter de rug zijn, onderneem ik nog eens een foto missie.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:04

Fijn dat quickstep met Macho goede vriendjes zijn geworden.

En inderdaad nu zie je dat Bacardi echt niet zonder zijn druppels kan, maar zolang je je zo kunt redden en Bacardi verder happy oogt dan gaat het de goede kant op.

Ik ben benieuwd naar je foto's later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:38

Foto's!

Sinds Macho zich beter voelt, speelt hij met Quickstep en dat begin je een zijn lijn te zien. Langzaam wordt hij minder bol.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Bacardi voelt zich duidelijk goed in zijn vel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:38

Ze zien er tevreden uit.
Quickstep is mooi donker in zijn wintervacht.
Blije paardjes en blije baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:41

Bacardi heeft vandaag een nieuw deken, met halsstuk gekregen zodat hij lekker de winter door kan. Helaas kwam er een dikke oedeembuik onder zijn oude deken onderuit, zucht. De laatste dagen was de plek wel groter geworden, gisteren was zelfs zijn penis gezwollen (vandaag gelukkig niet meer), maar vandaag zag ik pas echt goed dat er ook rond andere bulten vocht zit. Snap nu wel waarom hij de laatste week soms een rothumeur had.
Met zijn nieuwe deken leek hij wel blij, hij kwam zowaar in een knuffelmood.

Oedeembuik :(

Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe outfit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knuffeltijd :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:57

Jammer dat de oedeem nu het winter word weer erger is.
Gelukkig is het oedeem in zijn koker weer verdwenen.
Je ziet wel meer plekjes waar vocht zit , dat zie je goed op de eerste foto.

Ik hoop dat je het onder controle kunt houden.

Het zijn wel grote knuffelkonten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:04

joey2010 schreef:
Jammer dat de oedeem nu het winter word weer erger is.
Gelukkig is het oedeem in zijn koker weer verdwenen.
Je ziet wel meer plekjes waar vocht zit , dat zie je goed op de eerste foto.

Ik hoop dat je het onder controle kunt houden.

Het zijn wel grote knuffelkonten!

Ik heb soms de indruk dat zijn kaak ook dik is aan de geopereerd zijde en die oedeemplekken op de eerste foto, daar schrok ik ook best van. Tot voor de zomer was het enkel aan zijn koker en achter zijn rechter voorbeen. Gezien hij toen al andere gezwellen had, was ik al wel langer bang dat er ook nieuwe oedeemplekken gingen komen en nu is het al zo ver. Mijn vaste DA is helaas in bevallingsverlofen ik pak dit liever met haar aan. Niet dat ik haar vervangers niet vertrouw, maar zij kennen gans zijn verhaal niet zo goed.

Normaal is hij niet zo'n knuffel, maar soms heeft hij zo van die momenten.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:56

Bij zo een complex geval als Bacardi zou ik ook geen andere dierenarts erbij willen hebben.
Zolang de oedeem ook weer wat wegtrekt kun je het nog even aanzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:41

En we beginnen het jaar opnieuw met brokken, zucht.

Vrijdag was het rechter oog van Macho dik. Proper gemaakt, zalf erin en zaterdag leek het beter. Gisteren was er een waas over zijn oog, dus een belletje naar de dierenarts gedaan. Vandaag, na een portie pony worstelen, vastgesteld dat de sukkel een abces heeft. Mag ik een week 3 keer per dag aan pony worstelen doen om zalf en druppels in het oog te krijgen en ik moet hem ook 2 keer per dag antibiotica geven. Maandag herkontrole en dan krijgen ook de anderen hun jaarlijkse check-up en inentingen. Hoe mijn hart wel vast voor Bacardi, heb de indruk dat zijn kaak dik is. En ook voor Macho wordt het duimen, slaat de behandeling niet aan, kan hij rechts blind worden.

De pechvogel van dienst

Afbeelding

Ziet er naar uit dat 2017 alvast niet veel goeds in petto heeft op paardenvlak. -O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:32

Arme Macho.
Een onschuldige ontsteking gaat normaal snel beter met de oogzalf.
Ik heb eens een cavia gehad met zo een waas over zijn oog.
Oogzalf meegekregen van de DA en na 3 dagen al echte verbetering, waarschijnlijk had hij een stukje hooi in zijn oog geprikt.
Ik hoop dat het snel verbeterd bij Macho.

Oei Bacardi gaat toch niet opnieuw beginnen met zijn hoofd!
Hoe is zijn gewicht nu het kouder is ?
Valt hij snel af of kun je hem een beetje op gewicht houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:40

joey2010 schreef:
Arme Macho.
Een onschuldige ontsteking gaat normaal snel beter met de oogzalf.
Ik heb eens een cavia gehad met zo een waas over zijn oog.
Oogzalf meegekregen van de DA en na 3 dagen al echte verbetering, waarschijnlijk had hij een stukje hooi in zijn oog geprikt.
Ik hoop dat het snel verbeterd bij Macho.

Oei Bacardi gaat toch niet opnieuw beginnen met zijn hoofd!
Hoe is zijn gewicht nu het kouder is ?
Valt hij snel af of kun je hem een beetje op gewicht houden?

Hij houdt zijn gewicht nu hij een deken op heeft en eet goed. Probleem met hem,is dat hij altijd met zijn eten knoeit, dus daar kan ik al niet extra op letten. Ik had vandaag een nieuwe dierenarts, heel lief en bekwaam, maar hoop dat volgende week mijn vaste DA terug komt.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:52

Oke fijn dat je zijn gewicht op peil krijgt gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:04

D-day vandaag, check-up voor Macho en Bacardi! Ik heb er vannacht echt wel wakker van gelegen. :(

Macho zijn oogje is nog niet genezen, maar ik heb er wel super goed voor gezorgd, wat het was wel een pak beter, oef. :D Blijkbaar had Macho naar de kliniek gemoeten, maar omdat ik had aangegeven dat hij zo eenkennig is, heeft de dierenarts dat vorige week niet geopperd. En blijkbaar heb ik het dus echt wel goed aangepakt (al heeft het mij wel een blauwe teen opgeleverd en zijn mijn armen ettelijke centimeters langer geworden deze week _-:( .). Eigenlijk was de dierenarts best verbaasd dat ik Macho in mijn eentje behandeld heb, omdat paarden dit echt niet graag ondergaan. Had even wel zoiets van "kon je me dat niet eerder zeggen??? 8)7 ". Ik heb dus echt een hele week het net doorspit op zoek naar tips om dat oog te verzorgen en niets gevonden en nu snap ik waarom: er zijn gewoon geen tips! >;) Maar goed, ik heb dus goed mijn plan getrokken en moet nu nog 1 week zalven en druppelen en dan zou het genezen moeten zijn. Doordat ik hem thuis verzorgd heb, zal hij helaas wel een vlek in dat oog blijven hebben en waarschijnlijk ziet hij minder door dat oog.

En toen was het aan Bacardi. Zijn kaak is wel degelijk opgezet, maar dit komt doordat er een beetje botwoekering is, niets om me zorgen te maken dus. :):) Zijn tanden zagen er ook goed uit en moesten maar een beetje bijgevijld worden. Helaas zag hij dit niet zitten en moest er sedatie in. Stoorzender Quickstep maakte het ook niet gemakkelijk, die profiteerde duidelijk van de situatie. De dierenarts voorspelt trouwens dat Quickstep de baas van de kudde zal worden op termijn :oo . Vind dat eigenlijk wel erg voor Bacardi ocharme. Over het algemeen vond de dierenarts wel dat Bacardi er goed uit ziet, al had ie vandaag wel meer oedeem als vorige week. Kortom, Bacardi is goedgekeurd en blijft zich sterk houden.

Hier een blije baas dus.