[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:19

V.w.b. problemen met de anaalklieren: wat voor ontlasting heeft deze hond? en dit dan weer in relatie met het voer.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:54

Gisteren was ik aan het grondwerken met een van de paarden en hoor ik opeens argentum metallicum,ik dacht wat is dit nou?Hoor ik weer ja argentum metallicum!Weet niet wat ik er mee moet hoor,want ik heb 5 paarden en heb geen idee wie dat nou wil hebben..Heeft iemand een idee welk constitutietype bij dit middel hoort?Ben benieuwd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:59

Pleiada, is het niet voor jezelf?
Volgens mij is het een middel wat zuivert/ ontstekingsremmend werkt.

edit: heb jij een paard lopen met een peesprobleem?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:47

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 08:52

pleiada dat wordt dus uitvogelen of het voor jou is of voor een van de paarden en voor welke klacht en however. Ben daarom wel blij dat ik nooit iets vaags hoor. Vind dat erg ingewikkeld communiceren. Hier ligt dat, die enkele keer dat er iets is, heel erg duidelijk om welk paard het gaat. Dit is wel heel erg vaag, zou ik zelf niet blij mee zijn.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:07

Ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt moet ik zeggen,was ook best verbaasd..Ik hoop dat ik erachter kom voor wie het is inderdaad, ga het in elk geval niet zomaar geven..Voor mezelf denk ik niet eigenlijk..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:35

Jammer dat ik het middel niet hier heb anders zou ik het voor je kunnen uittesten.
Er zijn meer mensen die namen van medicatie 'doorkrijgen'.
Ik heb dat zelf niet.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:58

Mooi topic dit , wil het graag blijven volgen.
Heb zelf goede en slechte ervaringen met het alternatieve circuit .
Ben werkzaam in een ziekenhuis , en ook daar heb ik goede en slechte ervaringen gezien van het reguliere circuit.
ts , je verhaal over de ''dood'' , heel herkenbaar en mooi omschreven.Ik omschrijf het anders , maar we bedoelen volgens mij hetzelfde. Leuk om daarin herkenning te zien!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 16:37

Bedankt Nammie en fijn de herkenning.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 08:45

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:29

Hmm.. de tijd van mijn schoolse natuurkunde lessen ligt véél te ver achter me om nog wat zinnigs te kunnen zeggen over electrische geleidingen, trillingen, energievelden en zo meer. Wel ben ik me ervan bewust dat alle 'leven' op de één of andere manier energie afgeeft, tot in de gesplitste atoom aan toe, dus kan ik me bij het meten van energie wel wat voorstellen.

Wat mij - wetenschappelijk gezien - echter tegenstaat ( en wat ook in dit geval ontbreekt aan de uitleg) is op welke wijze en waarom bepaalde conclusies aan bepaalde zaken gekoppeld worden.
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat Lechner ooit bepaald heeft dat een bepaalde trilling hoort bij 'gezond' of 'afwijkend' en daar zit 'm voor mij de kneep. Op basis waarvan is dat bepaald, hoe is dat onderzocht en, wat men in de wetenschap graag ziet: hoe is dat oorzakelijk en niet-oorzakelijk vastgelegd? Vergelijkingsmateriaal? Dubbel-blind onderzoek?
En die vragen worden dan in mijn hoofd meteen gevolgd door: hoe kundig is de persoon die hiermee werkt, hoeveel medische kennis/ welke opleiding heeft die persoon, of volgt hij/zij alleen maar het leerboek en kan die persoon dan ook diagnostische relaties zoals oorzaak en gevolg leggen.. etcetera...

Het bovenstaande is niet aanvallend bedoeld, maar zijn een aantal punten die ik beantwoordt zou willen zien. Daarbij sluit ik gevoel of intuïtie niet uit - echte kennis en gevoel zijn wat mij betreft de ideale combinatie.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:44

Misschien kun je het vragen aan Geerteke Kroes zelf, de schrijfster van de tekst uit de link. Zij zal het je ongetwijfeld kunnen vertellen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:45

Maar jij werkt toch ook met Lechner antenne?
Jammer dat je er niet serieus op in wilt gaan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:56

Nee, ik werk niet met de Lecher antenne.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:58

Ah okay.. my bad..
Wat voor cursus doe je dan bij Laarakkers?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:03

Even een stukje tekst gekopieerd van de bovengenoemde site:
"Door intensieve training van ons waarnemingsvermogen kunnen we ons zenuwstelsel conditioneren op de zeer zwakke signalen uit de handvatten. Na voldoende oefening ontstaat er als respons op iedere impuls een onbewuste reflex via het ruggenmerg, die een spiercontractie veroorzaakt in de onderarmbuigspieren.
Het gevolg is een geleidende polsbuiging die we ervaren als een geringe uitslaande beweging van de Lecher Antenne die we in de handen houden."

Vanuit de homeopathie en vanuit mijn visie geloof ik wel in energie. Ik ben ook niet echt heel erg bezig met wetenschap. Ik vind het werk met lecherantenne en connectiesensor zeker erg bijzonder en aanvullend, maar toch:
Als ik bovenstaande tekst lees, dat is waarom ik mijn twijfels er aan heb. En waarom?
Het gaat dus om JOUW arm, die blijkbaar "na intensieve training" er iets gebeurd in JOUW zenuwen.
Hoe erg is dit beïnvloedbaar door jou geest, jou denken?
Ik weet uit ervaring met de connectiesensor ( ik heb deze cursus gedaan bij Erik Laarakker) dat die beïnvloeding heel groot is. Je moet wel Heeeeel objectief kunnen meten. En dat is heel moeilijk. Als je dat kan, dan is het denk ik echt wel waardevol. Maar ik vind het risico op beïnvloeding (juist omdat je met energie bezig bent. En je gedachten ook energie zijn!) heel groot.
Ben benieuwd naar de reactie van mensen die hier ervaring mee hebben, iets over kunnen zeggen!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:06

Leuk een stukje met duidelijke uitleg!

Zelf heb ik ook wel eens gedacht dat de persoon die er mee werkt heel belangerijk is wbt kennis en gevoel/intuïtie..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:15

JP, de connectie-sensor cursus.

Leetje, mijn therapeute is oorspronkelijk klassiek homeopaat. Zij is juist gaan werken met de connectie sensor en Lecherantenne omdat er naar haar mening bij klassieke homeopatie alleen uit wordt gegaan van de anamnese (voorgeschiedenis/symptomen) van de patiënt. En m.b.v. de Lecher antenne kan ze (rekening houdend met de voorgeschiedenis/symptomen van de patiënt) de oorzaak opsporen en de juiste medicatie inzetten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:20

pleiada schreef:
Zelf heb ik ook wel eens gedacht dat de persoon die er mee werkt heel belangerijk is wbt kennis en gevoel/intuïtie..

...... maar vergeet dan ook kennis niet.

@ Leetje: dit is wel wat ik bedoel - niemand zal kunnen ontkennen dat iedereen zijn/haar 'eigen waarheid' heeft. Dat is nu eenmaal zo - iedereen reageert vanuit eigen achtergrond, eigen verleden, ervaringen etcetera. Ja, ook reguliere artsen, maar daar zou je nog kunnen uitgaan van het feit dat er voldoende kennis is om bepaalde conclusies te trekken. Objectiviteit bestaat eigenlijk niet - en dat vind ik nu weer een interessante gedachte.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:23

Jp er staat toch ook kennis?

Ik denk dat je beiden nodig hebt om een goede behandelaar te zijn..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:25

Oh ik ben wel weer lekker bezig - zal naar de Specsavers gaan voor een brilletje!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:27

Hihi..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:29

Die 'kennis' kan je ook tegen staan. Wanneer iemand met een klacht komt kun je al een diagnose onbewust stellen en dan zijn je metingen niet meer betrouwbaar.
Kunst is dus om dit te kunnen loslaten. Dit leer je ook op de cursus. Niet iedereen is daar goed in. Vooral mensen die te veel in hun denken zitten kunnen dit niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:36

singasong schreef:
Die 'kennis' kan je ook tegen staan. Wanneer iemand met een klacht komt kun je al een diagnose onbewust stellen en dan zijn je metingen niet meer betrouwbaar.
Kunst is dus om dit te kunnen loslaten. Dit leer je ook op de cursus. Niet iedereen is daar goed in. Vooral mensen die te veel in hun denken zitten kunnen dit niet.

Ik ben al best lang een stille meelezer, maar een diagnose op gevoel stellen vind ik nogal wat. Ook al mag het geen diagnose zijn, dat wordt vaak wel gedaan. Is dat dus niet gevaarlijk?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:51

Geloof me Sing, ook 'gewone' artsen leren - voor zover mogelijk - objectief een diagnose te stellen en niet op voorhand al conclusies te trekken. Er wordt bij onduidelijke klachten toch echt wel via het diagnose-lijstje gewerkt ( van kleine naar grote oorzaken). Niet iedereen is daar even goed in en door tijdsdruk of 100 andere oorzaken kunnen wel eens wat stappen gemist worden. Maar ik zou nimmer beweren dat 'kennis' bij voorbaat een diagnose in de weg staat. Het is eerder een handige bibliotheek op de achtergrond.