Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:07

Absoluut, maar geen idee wat er gebeurd als ik er 1 vergeet. Ben zo bang dat die zich dan een weg naar binnen eet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 07:54

Waar vind ik eigenlijk nog de ouderwetse blauwspray (dus niet die van paardendrogist

Okay veearts gebeld en staat klaar (met antibiotica erin) leek hem goed voor de CPL
Laatst bijgewerkt door IrishDraught op 07-07-14 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:04

Ik heb hem van de dierenarts, deze: Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:18

Ik durf het been bij ons niet in te kleien, als er schuim op zit gaat ze het er al af likken.

Dus nieuwe aanpak wordt blauwspray met antibiotica.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:25

Hier van het weekend klei op gehad, maar door de regen is het weer verdwenen. Ze staan niet in de modder, maar kan haar benen moeilijk een regenjasje aan doen :P

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:32

Je kan het er zo weer op smeren LovingTweety, in het begin smeerde ik het dagelijks bij. Nu laat ik het gewoon een tijdje zitten.

Ik heb gisteren de kootholtes maar weer gewassen, ze zagen er vies uit. Maar goed ook, want er zaten dus weer maden in. Die had ik donderdag helemaal niet gevonden :(
Maar goed, flink gewassen met betadine en alles was weer blinkend. Mijn paard vond het heerlijk. Het arme dier, ze had flinke jeuk door die kriebelende maden :(:)
Ik heb de koot eerst nat gemaakt met een spons en dat vond ze gelukkig goed. Alles verliep heel soepel :j Alleen voor het uitspoelen moest ze met haar been in een emmer en dat haat ze. Na het wassen heb ik de koot ingesmeerd met groene leem. Nu maar kijken hoe het zich houdt.
Ik heb trouwens deze groene leem *klik* en dan de 2,5 kg emmer. Je doet er heel lang mee. Het is makkelijk te maken en aan te brengen, echt fijn spul!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:54

Top! Dan ga ik het vanmiddag weer bijsmeren. Haar benen blijven er namelijk wel heerlijk rustig bij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:53

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:03

Dankje , ben al wat winkels afgereden maar niemand kent het.
Ondertussen vrijdag het nieuws gekregen dat Sato van de wei moet , en vandaag een nieuwe weide gevonden ! Dus ik ben stiekem wel heel blij. Nu kan ik doen en laten wat ik wil ! Het enige nadeel is datie alleen staat .. Hopelijk gaat dit hem af anders moet ik nog een geit gaan kopen ofzo.
Ik merkte dat men huidige weide eigenaar hem vrij veel brood gaf en dit is heel slecht natuurlijk. Nu kan ik zelf een beetje gecontroleerder werken ipv dat iedereen hem dingen zit te geven datie niet mag

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:07

Oei alleen staan is niet zo gezellig voor hem, een minishet niet leuker dan een geit? Voor je paard wel.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:39

Maar die shetlanders breken uit hé

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:48

Kitsu schreef:
Maar die shetlanders breken uit hé

Wat denk je van geiten? Die maken alle omheiningen kapot enz. Veel erger dan een shet of welshje.
Dan kan je beter voor een schaap (flessenlam is lekker aanhankelijk) dan een geit kiezen.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:50

ja een schaapje zag ik ook wel zitten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:52

Kitsu schreef:
ja een schaapje zag ik ook wel zitten.

Veel schapenboeren hebben een flessenlam die zijn gek op mensen en hebben wat minder behoefte aan een schaap soortgenoot.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:34

Ik vind mijn geiten veel vervelender dan onze shetjes. Haha. Die staan veel vaker buiten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:37

LovingTweety schreef:
Ik vind mijn geiten veel vervelender dan onze shetjes. Haha. Die staan veel vaker buiten.

Vind geiten ook niks en bij ons proberen de friezen en de koudbloed nog wel eens de omheining en de shetten blijven keurig staan (zelfs een scharrelshet los op het erf.

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:39

Er is al een hele discussie losgebroken op het koudbloedengroep op FB over wat wel en niet kan.. Ik vind een schaap of en geit dus perfect kunnen bij een paard. Maar die spreken niet dezelfde taal ofzoiets dus dat is niet goed -O- Buh...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:46

Kitsu schreef:
Er is al een hele discussie losgebroken op het koudbloedengroep op FB over wat wel en niet kan.. Ik vind een schaap of en geit dus perfect kunnen bij een paard. Maar die spreken niet dezelfde taal ofzoiets dus dat is niet goed -O- Buh...

Ik zou zelf ook een pony verkiezen boven een schaap maar liever een schaap dan alleen.
Mijn kennis heeft op dit moment een (koudbloed) alleen staan en vind haar er toch wat sip bij staan.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:02

Ik zou je paard niet alleen zetten, daar worden ze echt ellendig van :n

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:04

Nee nee alleen zal ik hem niet zetten .. Maar ben opzoek naar een oplossing , oftewel zelf een shetje erbij zetten dan maar of iemand zoeken met een pony die erbij kan..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:09

Dat lijkt mij inderdaad het beste :j ze hebben toch meer aan een soortgenoot dan aan een schaap of geit o.i.d. Succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:56

Paarden moeten kunnen kroelen en spelen. Onze belg houdt vooral heel erg van kroelen. Geitjes en schapen doen dat niet, en spelen op een heel andere manier, daarom vind ik ze ook minder geschikt als maatje voor een paard.
Kun je niet iemand zoeken die zijn/haar paard bij je op wei wil zetten, tegen een vergoeding? Heb jij wat extra inkomsten, en je paard een maatje :)

Ik heb vandaag weer wat drainage compositum besteld. Ik was er heel tevreden over, de benen waren dicht, en nu zijn er weer plekjes open. Geen idee of het door de drainage compositum komt, maar ik ga het toch nog eens proberen :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:18

Hier werkt de drainage compositum ook perfect. Heb het idee dat haar benen echt dunner en rustiger worden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:33

Gister voor het eerst blauwspray gespoten en de vliegen waren gelijk weg!

Alleen met dit weer zal het er nu wel af zijn ;(

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 14:24

Pff Sato zijn benen zien er weer slecht uit. Heb ondertussen de klei besteld maar deze is er nog niet. Heb met calendula zalf al zijn wonden gesmeerd. Niet simpel nu er een nieuwe merrie bij op de weide staat. Ze komt zomaar even de boel kort en klein slagen ! Heb al een paar keer geluk gehad. Ga blij zijn als hij eindelijk verhuist dat ik mijn eigen plekje om hem te verzorgen kan creeëren zonder dat er zo'n bitch- paarden bijstaan