Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:14

O zo, ik snap 'm weer! Dank je wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:29

Babootje schreef:
Koper schreef:
AB hoeft toch niet via de darmen. Of ben ik nou gek?

AB doodt ook bacterien die zich in de darmen bevinden. De goede bacterien, zeg maar. Daardoor kan een paard darmproblemen krijgen, meestal diarree.
Bij mensen werkt dat overigens ook zo. Kan helpen tegelijk met een AB kuur probiotica te nemen.

Ook als de AB anders dan via mond - maag - darm wordt toegediend, gebeurt er meer dan alleen maar diarree. Alle functies van de darmmicrobiota verminderen of verdwijnen. Daarmee vermindert juist de immuniteit: vele nuttige cellen die het immuunsysteem gebruikt worden in de darm aangemaakt. (Daarnaast helpen deze bacteriën bij spijsvertering en aanmaak van vitamines. )

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:22

wilmatj schreef:
Neon schreef:
Mmm moeilijk verhaal... ik lees vanaf het begin mee..

Ik vind het knap dat je zoveel probeert... jammer dat het niet echt beter gaat :( als verhuizen geen optie is, wat ik me kan voorstellen (een zieke pony weg doen en anderen met de problemen opzadelen is ook not done) zou ik persoonlijk toch gaan overdenken of je paardje nog wel een paardwaardig leven kan lijden. ik zeg niet dat je het leven van shirley moet laten beëindigen... Dit kan niemand via bokt beoordelen, alleen jij kunt dat, jij kent haar het beste. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de keuzes die je moet maken of dat nou verder behandelen, een andere behandeling of iets anders is.

toch nog iemand die mij begrijpt.... dacht ff dat ik gek werd ofzow...

Nee hoor, ik begrijp je heel goed en leef met je mee. Ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta want vanaf de kant is het altijd heel gemakkelijk om te oordelen. Sterkte hé en ik blijf je volgen.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 09:38

update

Net de dierenarts gebeld, vooral gewoon voor info wat hun zullen aanraden.
Wat de koste zijn en of er onderzoeken/ behandelingen thuis op stal gedaan kunnen gedaan worden.
Aangezien ik geen trailer heb.

De dierenarts gaat mij ergens vandaag terug bellen. afwachten dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:47

geerke schreef:
Koper schreef:
En waarom zouden reguliere en alternatieve methodes niet samen kunnen?

mijn dierenarts doet de twee samen.

Kan juist heel goed samen, maar dan wel samen overleggen.

Kan je alternatief iets gaan doen om de darmen te ontlasten met de balast? Alternatief zijn de darmen nl erg belangrijk, zeker bij ontstekingen. De darmen schonen zal een mega push in de weerstand geven.

Ik denk aan groene leem, maar er zal vast nog meer zijn.

wilmatj

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 21:26

Het volgende is nu gaan,

Therapeut 1 is afgelopen keer geweest, staat iig tijdelijk evem op stil..
Therapeut 2 is gisteren geweest, zij heeft shir volledig getest op allergie. Shir is allergies voor mijn hooi, vlas, en musli.
Tegenstrijdigheid is nu dat therapeut 1 geen allergie vind.
Vanaf vandaag staat shir ook weer op druppels van deze therapeut. Als ze echt allergies is en dit werk moet het nu snel gaan beteren.

Dierenarts wacht ik nog even mee aangezien ik daar geen duidelijkheid uit krijg. Therapeut 2 geeft aan dat samenwerking wel heel goed kan. Therapeut 1 is anders van mening.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:40

Hoi Wilma,
wat een gedoe met die tegenstrijdigheden!
Op zich zou een allergie een boel benauwdheid kunnen verklaren. (Maar: als het zo is - en jouw hooi en het vlas en de muesli - dat is ook niet echt een feestje. ...)
In de natuurwetenschappen zeggen ze dan: het experiment geeft de doorslag -afwachten dus weer hoe het gaat lopen en wat Shirley gaat doen.
"Spannend".
Sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 21:41

waarom ga je met verschillende therapeuten in zee?
Laat een gewoon z'n werk afmaken?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:36

Onderling gekissebis van 'therapeuten' die geen enkele medische kwalificatie hebben... een eigenaar die niet consequent is, niet voor één lijn kiest en 'geen duidelijkheid' meent te krijgen van de enige die wél gekwalificeerd is om een medisch oordeel te geven, nl. een goede DA.. en het slachtoffer van dit gedoe: het paard.
Lust je nog peultjes..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:18

wilmatj schreef:
Het volgende is nu gaan,

Therapeut 2 is gisteren geweest, zij heeft shir volledig getest op allergie. Shir is allergies voor mijn hooi, vlas, en musli.
Vanaf vandaag staat shir ook weer op druppels van deze therapeut. Als ze echt allergies is en dit werk moet het nu snel gaan beteren.

Dierenarts wacht ik nog even mee aangezien ik daar geen duidelijkheid uit krijg. Therapeut 2 geeft aan dat samenwerking wel heel goed kan. Therapeut 1 is anders van mening.

Een allergie is een symptoom. Ik neem aan dat de nieuwe therapeut niet heeft gezegd dat een allergie de oorzaak is?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 09:19

Jannepauli schreef:
Onderling gekissebis van 'therapeuten' die geen enkele medische kwalificatie hebben... een eigenaar die niet consequent is, niet voor één lijn kiest en 'geen duidelijkheid' meent te krijgen van de enige die wél gekwalificeerd is om een medisch oordeel te geven, nl. een goede DA.. en het slachtoffer van dit gedoe: het paard.
Lust je nog peultjes..

En Jannepauli die dierenarts is er al zo lang mee bezig en die kan er niets mee en dan wordt het enkele reis abattoir iets dat TS juist liever wilt verkomen. Enne die peultjes lust ik niet.....

TS sterkte met je zoektocht, het is niet gemakkelijk. Wellicht dat medicatie van Therapeut 2 aanslaat. Ik hoop het want dat zou fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 10:53

Als een paard eenmaal dampig is, dan kun je er niets meer mee, alleen zorgen dat her niet erger wordt. Longweefsel dat niet extra zuurstof krijgt gaat achteruit, zeker bij dit soort gevallen...paard alleen maar ergens neerzetten, wei bv zal uiteindelijk ook de achterste luchtwegen in kwaliteit doen afnemen, wat dus achteruitgang betekend.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 12:06

Russel, dan ga ik je tegenspreken. Mijn zusje heeft een ruin die vorig jaar dampig/COPD werd verklaard. Hij hoestte aan één stuk door, had een dubbelslag in zijn ademhaling, constant grote neusgaten en werd op een gegeven moment heel mager. En nu, nu is hij weer helemaal opgeknapt en loopt nu weer samengestelde menwedstrijden. Ik zeg niet dat elk paard zo kan opknappen maar we kennen meer paarden die zijn opgeknapt.

Wel is het belangrijk om toch de conditie zo optimaal mogelijk te houden en het paard elke dag te laten bewegen (zo ver als mogelijk). Daarnaast heeft Press supplementen uit Amerika gehad en dit heeft wonderen gedaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:02

Jannepauli schreef:
Lust je nog peultjes..

In mijn ooghoek zie ik jouw onderschrift en ik denk: "Is it kind?" :Y)

Eens met pien_2010 (that's a first :D ): DA kan niks vinden, weet niet wat 'ie met de pony aan moet. Ik vind dat DA's opvallend vaak zoiets zeggen. Daarnaast is het niet jouw pony, TS is degene die bepaalt hoe ze behandeld wordt. Als jij wil beslissen hoe die behandeling moet verlopen zou de eerste stap zijn dat je een bod uitbrengt op de merrie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:27

wilmatj schreef:
Het volgende is nu gaan,

het probleem met allergie is, dat het vaak blijft zolang het gene wat de allergie veroorzaakt niet weggenomen word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:41

Diaantjev schreef:
Russel, dan ga ik je tegenspreken. Mijn zusje heeft een ruin die vorig jaar dampig/COPD werd verklaard. Hij hoestte aan één stuk door, had een dubbelslag in zijn ademhaling, constant grote neusgaten en werd op een gegeven moment heel mager. En nu, nu is hij weer helemaal opgeknapt en loopt nu weer samengestelde menwedstrijden. Ik zeg niet dat elk paard zo kan opknappen maar we kennen meer paarden die zijn opgeknapt.

Wel is het belangrijk om toch de conditie zo optimaal mogelijk te houden en het paard elke dag te laten bewegen (zo ver als mogelijk). Daarnaast heeft Press supplementen uit Amerika gehad en dit heeft wonderen gedaan.

Ja maar dat bedoel ik. In dit topic dring ik al een paar keer op dagelijkse gecontroleerde beweging....maar ik heb het gevoel dat pony gewoon staat elke dag en dan zal hij niet beterder worden. 1/5 deel lichaam is longweefsel, dus een hoop weefsel dat als het sterk blijft nog goed dienst kan doen.

Als er veel littekenweefsel is gevormd bij de ademdoorgang, dus flink nauw is geworden, dan zal sport er niet meer in zitten. Daarom is het ook van belang dat TS met eigen ziet hoe de stand van zaken nu is, dus erin kijken...dan zorgen dat gezond weefsel dagelijks voldoende zuurstof krijgt door gecontroleerde beweging....

Dan, als de situatie net zo belovend is als bij jouw paard heb je ook grote kans op gehele verbetering.

Zoals ik ook al schreef, heb zelf zo een paard gehad....

Laten staan, pappen en nathouden zal uiteindelijk achteruitgang brengen...

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:45

Russel, dan ga ik helemaal met je mee. Hoe slecht Press ook was, hij kreeg elke dag gecontroleerde beweging. Of aan de hand stappen of longeren en elke dag in de paddock spelen met mijn paard (en die twee kunnen gek doen samen). Dat is inderdaad wel zijn redding geweest en heeft zijn herstel bevorderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:53

Bij de mijne dus ook. Moest van DA elke dag weer of geen weer naast weidegang aan de longe minimaal 5 minuten links en rechts m stap, draf en galop...

Door de slijmoplossers kon hij ophoesten en doorslikken en met name de achterste luchtwegen gezond houden...langzaam ging hij vooruit...zo zelfs dat hij fitter was dan ooit, na een jaar heel consequent opbouwen...was veel werk, want ik ging elke dag bezig zijn en bouwde het op tot goede trainingen aan de longe en daarna opgebouwde buitenritten tot zelfs door zwaar zand....

Maar wel altijd extra aandacht in verzorging gehouden, stof zoveel mogelijk vermeden, schimmel in hooi, kuil, etc...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:28

Hier precies zo, de pony wordt 5 tot 6 keer per week gereden. Ze hoest nooit maar als ze een flink stuk draaft zie je de slierten slijm los komen en uit haar mond naar buiten komen.
Er zit gewoon een hoop taai slijm wat je anders niet los krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:33

O ja hoor, heel een mond vol...ken dat slierten die bleven hangen....maar weg is weg.

Blijft het zitten dan gaat het ontsteken...logisch toch? Is bij mensen ook.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:24

Ja inderdaad. Mijn moeder had copd, die ging speciaal daarvoor naar de Fysio om haar spieren in conditie te houden en het slijm werd daar losgeklopt met een flutter omdat haar conditie door de copd te slecht was om flink te sporten. :j

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:54

Even een bericht van therapeut 1. Aangezien TS niet met mij direct communiceert, doe ik dit ook via dit topic. Bij deze trek ik me definitief terug als behandelaar! Als het paard opknapt, chapeau. Zo niet, jammer, maar ik doe niet meer mee.
Ik heb tot nu toe moeten behandelen tegen de prednison in (die gelukkig toen al afgebouwd werd), en daarna tegen de behandeling van een andere therapeut in. Dat gaat niet werken, en daarom gooi ik de handdoek in de ring.
TS vergat trouwens te melden dat ik haar paard voor niets zou gaan behandelen, alleen een reiskostenvergoeding.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 18:25

Marietje dat ik had ik wel verwacht en ik geef je groot gelijk.
Wel begrijp ik TS die zoekt en zoekt en onzeker is. Ik begrijp omdat jij hier nu neer gezet wordt als zijnde niet goed genoeg je de handdoek in de ring gooit zoals jij dat noemt en je terug trekt. Ik hoop heel erg dat het topic gewoon verder kan gaan met hoe het nu met het paard gaat zonder dat er verder nog over therapeut 1 geschreven wordt.
Netjes van je dat je voor niets wilde behandelen enkel alleen reiskosten vergoeding.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:14

marietje1000 schreef:
Even een bericht van therapeut 1. Aangezien TS niet met mij direct communiceert, doe ik dit ook via dit topic. Bij deze trek ik me definitief terug als behandelaar! Als het paard opknapt, chapeau. Zo niet, jammer, maar ik doe niet meer mee.
Ik heb tot nu toe moeten behandelen tegen de prednison in (die gelukkig toen al afgebouwd werd), en daarna tegen de behandeling van een andere therapeut in. Dat gaat niet werken, en daarom gooi ik de handdoek in de ring.
TS vergat trouwens te melden dat ik haar paard voor niets zou gaan behandelen, alleen een reiskostenvergoeding.

ik geef je gelijk...dit is geen doen.
Je hebt het iedergeval geprobeert en dan ook nog tegen allen reiskosten....lief van je!

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:39

Dank. Ik blijf het topic volgen. Blijf nieuwsgierig naar mogelijke verbeteringen.