Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Koper schreef:AB hoeft toch niet via de darmen. Of ben ik nou gek?
AB doodt ook bacterien die zich in de darmen bevinden. De goede bacterien, zeg maar. Daardoor kan een paard darmproblemen krijgen, meestal diarree.
Bij mensen werkt dat overigens ook zo. Kan helpen tegelijk met een AB kuur probiotica te nemen.
wilmatj schreef:Neon schreef:Mmm moeilijk verhaal... ik lees vanaf het begin mee..
Ik vind het knap dat je zoveel probeert... jammer dat het niet echt beter gaatals verhuizen geen optie is, wat ik me kan voorstellen (een zieke pony weg doen en anderen met de problemen opzadelen is ook not done) zou ik persoonlijk toch gaan overdenken of je paardje nog wel een paardwaardig leven kan lijden. ik zeg niet dat je het leven van shirley moet laten beëindigen... Dit kan niemand via bokt beoordelen, alleen jij kunt dat, jij kent haar het beste. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de keuzes die je moet maken of dat nou verder behandelen, een andere behandeling of iets anders is.
toch nog iemand die mij begrijpt.... dacht ff dat ik gek werd ofzow...
geerke schreef:Koper schreef:En waarom zouden reguliere en alternatieve methodes niet samen kunnen?
mijn dierenarts doet de twee samen.
wilmatj schreef:Het volgende is nu gaan,
Therapeut 1 is afgelopen keer geweest, staat iig tijdelijk evem op stil..
Therapeut 2 is gisteren geweest, zij heeft shir volledig getest op allergie. Shir is allergies voor mijn hooi, vlas, en musli.
Tegenstrijdigheid is nu dat therapeut 1 geen allergie vind.
Vanaf vandaag staat shir ook weer op druppels van deze therapeut. Als ze echt allergies is en dit werk moet het nu snel gaan beteren.
Dierenarts wacht ik nog even mee aangezien ik daar geen duidelijkheid uit krijg. Therapeut 2 geeft aan dat samenwerking wel heel goed kan. Therapeut 1 is anders van mening.
Jannepauli schreef:Onderling gekissebis van 'therapeuten' die geen enkele medische kwalificatie hebben... een eigenaar die niet consequent is, niet voor één lijn kiest en 'geen duidelijkheid' meent te krijgen van de enige die wél gekwalificeerd is om een medisch oordeel te geven, nl. een goede DA.. en het slachtoffer van dit gedoe: het paard.
Lust je nog peultjes..
Jannepauli schreef:Onderling gekissebis van 'therapeuten' die geen enkele medische kwalificatie hebben... een eigenaar die niet consequent is, niet voor één lijn kiest en 'geen duidelijkheid' meent te krijgen van de enige die wél gekwalificeerd is om een medisch oordeel te geven, nl. een goede DA.. en het slachtoffer van dit gedoe: het paard.
Lust je nog peultjes..
wilmatj schreef:Het volgende is nu gaan,
Therapeut 1 is afgelopen keer geweest, staat iig tijdelijk evem op stil..
Therapeut 2 is gisteren geweest, zij heeft shir volledig getest op allergie. Shir is allergies voor mijn hooi, vlas, en musli.
Tegenstrijdigheid is nu dat therapeut 1 geen allergie vind.
Vanaf vandaag staat shir ook weer op druppels van deze therapeut. Als ze echt allergies is en dit werk moet het nu snel gaan beteren.
Dierenarts wacht ik nog even mee aangezien ik daar geen duidelijkheid uit krijg. Therapeut 2 geeft aan dat samenwerking wel heel goed kan. Therapeut 1 is anders van mening.
Diaantjev schreef:Russel, dan ga ik je tegenspreken. Mijn zusje heeft een ruin die vorig jaar dampig/COPD werd verklaard. Hij hoestte aan één stuk door, had een dubbelslag in zijn ademhaling, constant grote neusgaten en werd op een gegeven moment heel mager. En nu, nu is hij weer helemaal opgeknapt en loopt nu weer samengestelde menwedstrijden. Ik zeg niet dat elk paard zo kan opknappen maar we kennen meer paarden die zijn opgeknapt.
Wel is het belangrijk om toch de conditie zo optimaal mogelijk te houden en het paard elke dag te laten bewegen (zo ver als mogelijk). Daarnaast heeft Press supplementen uit Amerika gehad en dit heeft wonderen gedaan.
marietje1000 schreef:Even een bericht van therapeut 1. Aangezien TS niet met mij direct communiceert, doe ik dit ook via dit topic. Bij deze trek ik me definitief terug als behandelaar! Als het paard opknapt, chapeau. Zo niet, jammer, maar ik doe niet meer mee.
Ik heb tot nu toe moeten behandelen tegen de prednison in (die gelukkig toen al afgebouwd werd), en daarna tegen de behandeling van een andere therapeut in. Dat gaat niet werken, en daarom gooi ik de handdoek in de ring.
TS vergat trouwens te melden dat ik haar paard voor niets zou gaan behandelen, alleen een reiskostenvergoeding.