Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Ben ik weer spelbreker hoor, maar ik vraag me af of het na de operatie wel een paardwaardig leven is? En waarvoor doe je het? Wat is haar levensverwachting? Wat zijn de nadelen? Ik vind het nogal een grote operatie.
Citaat:Ze kan een operatie beginnen, maar deze is zeer heftig, plus dwangvoederen, infuus en een erg lang herstel, en daarbij, zegt ze zelf garantie heb ik niet, totaal niet, of ze het aankan is al de vraag.
Ze zou sowieso door een volledige screen van alle organen moeten, omdat ze symptonen heeft van zwakkere organen nu al.
En mocht dit allemaal lukken, dan is het nog de vraag hoe ze er psychisch doorkomt, omdat ze nu al flink zuur gedrag vertoond.
Dan kunnen ze ook nog een gat in haar luchtpijp maken, dan ademt ze in feite zo, nadeel is, dit is voor altijd, en is altijd een gat, dus vergt veel verzorging en altijd oppassen, mogen geen vliegen op komen, niet wild mee spelen enz enz.
_Inge schreef:Jazeker wijzer geworden.
Ben er helemaal emotioneel van nu ik dit schrijf , Dr Vlaminck ziet het wel enigszins positief in,
hun zouden het met laser doen en dit zelfs onder plaatselijke verdoving, staand, al gaan veulentjes wel gemakkelijk liggen zeiden ze![]()
Herstel zou reuze meevallen hierdoor.
Hoe de toekomst is kunnen ze wel niet zeker voor 100% zeggen, of er littekenweefsel op de plaats komt en ze toch minder lucht terug zou krijgen , maar dan is altijd de zwaardere operatie nog mogelijk langs de voorkant van het hoofd.
Maar ze zien het zeker positief in.
Kosten zouden ook serieus meevallen vond ik ( operatie op zich, dus zonder biopt 700 a 800 euro)
Enige wat nog ons in de weg kan staan is haar lever, of die blijvend beschadigd is, dus moeten ze eerst de bloeduitslagen hebben plus nog even het citraat laten testen, dit was nog niet gedaan.
Daarna kunnen we een biopt laten nemen en dan weten we zeker of we groen licht voor de operatie hebben.
Maar voor nu ben ik echt blij, dit is zoveel meer dan we vorige week durfden te dromen, en ze blijft zo vrolijk nu, dus dat geeft ons ook echt veel kracht.
pmarena schreef:_Inge schreef:Jazeker wijzer geworden.
Ben er helemaal emotioneel van nu ik dit schrijf , Dr Vlaminck ziet het wel enigszins positief in,
hun zouden het met laser doen en dit zelfs onder plaatselijke verdoving, staand, al gaan veulentjes wel gemakkelijk liggen zeiden ze![]()
Herstel zou reuze meevallen hierdoor.
Hoe de toekomst is kunnen ze wel niet zeker voor 100% zeggen, of er littekenweefsel op de plaats komt en ze toch minder lucht terug zou krijgen , maar dan is altijd de zwaardere operatie nog mogelijk langs de voorkant van het hoofd.
Maar ze zien het zeker positief in.
Kosten zouden ook serieus meevallen vond ik ( operatie op zich, dus zonder biopt 700 a 800 euro)
Enige wat nog ons in de weg kan staan is haar lever, of die blijvend beschadigd is, dus moeten ze eerst de bloeduitslagen hebben plus nog even het citraat laten testen, dit was nog niet gedaan.
Daarna kunnen we een biopt laten nemen en dan weten we zeker of we groen licht voor de operatie hebben.
Maar voor nu ben ik echt blij, dit is zoveel meer dan we vorige week durfden te dromen, en ze blijft zo vrolijk nu, dus dat geeft ons ook echt veel kracht.
Wellicht heb je deze post over het hoofd gezien Joolien?
Citaat:Verder gaat het overigens momenteel erg goed met haar, ze begint goed aan te komen ook en komt regelmatig in volle galop op ons af.
Denk dat het minder warme weer haar ook goed gedaan heeft, logisch wel als je zo benauwd bent.
pmarena schreef:Joolien:
Daar valt wat voor te zeggen
Maar zo valt er ook wat voor te zeggen om een dier dat door een gebrek aan zuurstof problemen heeft, z.s.m. te opereren zodat die problemen weer weg kunnen trekken.
Als je gaat wachten dan lijkt het me eigenlijk wachten op verslechtering dan op verbetering
Ik zou het zelf ook wel lekker vinden dat wanneer ik door een obstakel ergens erg verzwakt ben, men toch even dat obstakel er uit haalt zodat er weer een stijgende lijn kan ontstaan... want laat je het obstakel zitten dan zal het eerder een dalende lijn zijn
En blijkbaar valt de conditie van het beestje eigenlijk alles mee gezien de bloedwaardes en het rennen en spelen dat ze nu toch al wat meer doet?
En dat is dan nog maar met dat halve neusgat
Ik zou zeggen: als je wilt opereren, dan zo snel mogelijk doen nu alles best netjes eruit ziet qua conditie en het beestje nog jong en veerkrachtig is en het (nog?) niet extreem belabberd is geraakt door dat zuurstoftekort