Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:23

He wat kl*te weer!
Hoop dat ze gauw de oorzaak kunnen achterhalen en dat hij gauw weer gezond en wel thuis komt.

Heel veel sterkte!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:25

Pff TS het zit jullie niet mee. Ik duim mee voor jullie

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:45

Ach meisje toch.. Heel veel beterschap maar weer!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:51

dank jullie wel allemaal.. ik ga proberen te slapen en update zodra ik morgen meer weet..

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:52

Hè bah, heel veel sterkte! Ik blijf duimen voor jou en je paardje!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:54

Heel veel sterkte en ik hoop dat er snel wat meer (positieve) duidelijkheid komt... :(:) . Sterkte.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:58

Rchell schreef:
dank jullie wel allemaal.. ik ga proberen te slapen en update zodra ik morgen meer weet..

ik heb het met je te doen hoor...die onzekerheid sloopt je |(
Hij is in goede handen en ze begrijpen nu dat het niet 'zomaar' een verstopping is.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:05

daar hoop ik ook geerke.. ik heb nog niets gehoord, dus hoop gewoon dat ze straks bellen met: we hebben het én het is opgelost.. :D maar dat is niet heel realistisch.. ik heb nauwelijks geslapen en moet gewoon werken dus stort me daar maar op..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:12

Heb het echt met je te doen, zo lang deze stress dat valt niet mee. Hoop dat ze wat kunnen doen aan het vergroot zijn van de darmen e.d. :(:) Ze zitten er nu in ieder geval met de neus bovenop..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:40

Nou weer een update: Utrecht net zelf maar gebeld :o het duurde me te lang.

Ze hebben een maagscopie gedaan, hebben een heel mini plekje gevonden wat een maagzweetje zou kunnen zijn, maar is verwaarloosbaar. Ook de doorstroming van voedsel naar de darmen duurt wat te lang, maar ook dat is niet per definitie afwijkend. Het bloedonderzoek is deels uitgebesteeds en wat ze terughebben aan uitslagen zijn allemaal goed.
Zijn koorts was gezakt tot 37.9 dus is nu in princiepe goed.
rectaal onderzoek toonde dat hij leger was dan gisteren, geen echte verstoppingen meer maar wel waren de lymfeknopen rond de dikke en blinde darm goed voelbaar en dat is afwijkend. Dus ze gaan hem vanmiddag scheren en nogmaals echoën om te kijken of ze verdere afwijkingen vinden en duidelijkheid kunnen krijgen..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:40

hopelijk krijg je dan vanmiddag meer duidelijkheid!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 15:22

hij zal toch geen ingekapselde bloedworm hebben?Dan zijn de lymphnodes ook opgezet.
Nee,dat zal dan toch in het bloed te zien moeten zijn.Ik hoop niet dat het ernstig is :7

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 15:25

ik heb mestonderzoek laten doen en op utrecht nog een keer en was beide zelfde uitslag nl wel bloedworm maar zeer weinig in verhouding (was niet eens ontworming voor nodig volgens arts), en er is nu zeeer uitgebreid onderzoek en daar kwam dat niet uit, dus dat verwacht ik niet. Ik denk zelf dat er toch een infectie zit.. vreemd genoeg laat zijn bloeduitslag dat niet zien maar hij heeft wel koorts en een zeer trage darmwerking.. van eten tot mest produceren duurt ruim 48 uur momenteel.. :(

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:13

sterkte, hopenlijk vinden ze snel de oorzaak!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:06

Rchell schreef:
ik heb mestonderzoek laten doen en op utrecht nog een keer en was beide zelfde uitslag nl wel bloedworm maar zeer weinig in verhouding (was niet eens ontworming voor nodig volgens arts), en er is nu zeeer uitgebreid onderzoek en daar kwam dat niet uit, dus dat verwacht ik niet. Ik denk zelf dat er toch een infectie zit.. vreemd genoeg laat zijn bloeduitslag dat niet zien maar hij heeft wel koorts en een zeer trage darmwerking.. van eten tot mest produceren duurt ruim 48 uur momenteel.. :(

ik zou zelfs zenuwachtig worden van een heel klein beetje bloedworm :D
(maar ik heb een 'wormtic' ;) )

Manonislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:12

ik heb ook een probleempje, mijn pony bokt nogal, en is nogal stijf. laatst dachten we dat ze slechte weerstand had en toen kreeg ze een schimmeltje.. zal ik de dierenarts laten koemn?

please help me :(
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-01-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:14

Manonislief schreef:
ik heb ook een probleempje, mijn pony bokt nogal, en is nogal stijf. laatst dachten we dat ze slechte weerstand had en toen kreeg ze een schimmeltje.. zal ik de dierenarts laten koemn?

lieve Manonislief@ je gaat toch niet zomaar in iemand topic 'inbreken'?
Start je eigen topic maar,dan krijg je waarschijnlijk wel antwoord ;)

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:21

Manonislief: dan graag een nieuwe topic voor jezelf maken alsjeblieft.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:22

geerke schreef:
Rchell schreef:

ik zou zelfs zenuwachtig worden van een heel klein beetje bloedworm :D
(maar ik heb een 'wormtic' ;) )

Ja ik ook wel.. Maar ik durf nu met alle maag-darm problemen niet te ontwormen.. := Eesrt diagnose, dan die spuit dr in.. hij ligt al klaar ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:49

Nee ik zou nu ook niet zitten te springen om te gaan ontwormen hoor. Tenzij het echt nodig is natuurlijk!

Mijn paard had eind sept ook een verstoppindskoliek. Toen ze net was opgeknapt had een ander paardje op stal lintwormen. Nu staan die niet samen met mijn paardje, maar diegene was nogal makkelijk en zette haar paarden wel eens in onze paddock (maar ruimde dan niet de mest op).
Een paar dagen later bleek haar weide/paddock genootje spoelwormen te hebben.....

Tja en toen kreeg ik wel de hup.... Ik heb toen de da gebeld voor overleg, wel of niet ontwormen. Mede omdat ze af en toe nog wat natte windjes had (geen diaree overigens) en niet helemaal 100% fit was sindsdien.
In overleg met de da haat toch ontwormd omdat de overige symptomen ook konden duiden op wormen al was ze nog niet lang ervoor ontwormd.
Ontwormd met een middel die beide aanpakte. Geen enkele worm gezien/gevonden in haar mest.
Maar toch een paar dagen later weer koliek.....

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:53

goed om te weten kiki.. dank je.. Ik wil ook eerst een diagnose.. en dan kijken we verder ;)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:25

dat is klote zeg, ik leef met je mee en weet hoe het is.

Hebben ze ook biopten genomen nu ze toch al in de darmen waren?

Sterkte!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 18:43

Nou Utrecht net weer gesproken.. heel lang verhaal kort: alle onderzoeken hebben tot op heden niets opgeleverd.. ze gaan hem het weekend weer voeren op zijn dieet zoals ik het al deed alleen met nog minder ruwvoer. Echo en scopie hebben niets opgeleverd en ook het bloed was niet afwijkend. Ze houden hem in de gaten, zodra hij koorts krijgt gaan ze bloed afnemen en dat op kweek zetten, want hij heeft nu geen koorts meer. Verder gaan ze maandag weer rectaal onderzoek doen en tot die tijd is het afwachten of er koorts ontstaat..
kortom.. nog geen diasnose -O- ;(

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:44

Stille meelezer hier, heel veel sterkte met je ventje.
Ben erg blij dat je je gevoel gevolgd ben, en dat je paard weer op Utrecht staat, er zijn weleens mensen die af willen wachten en dan is het te lat.
Ik hoop dat er iets duidelijks uit komt, wat ook behandeld kan worden en dat je binnenkort weer een fit paard op stal hebt staan.
Voor nu draaien m'n duimen overuren, heb helaas in eenzelfde soort situatie gezeten en weet hoe slopend het is.

Edit: zie net je update...Frustrerend!!!Sterkte

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:03

Potverdikkie,zit jullie niet mee zeg!
Hopelijk gaan ze toch iets (onschuldigs ) vinden.Sterkte!