Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 21:26

En heel misschien als desert en ik elkaar echt in de weg zitten in t energieveld,...ik heb vitamineB12 tekort gehad en inspuitingen hiervoor,maar na overlijden van mijn vader en pensioen van mijn vertrouwde huisarts en alle toestanden hier ben ik niet meer geweest voor controle,omdat er niets veranderde :o
Goed voornemen,ik ga aankomende week naar dokter _/-\o_
Best bizar ik bel eerder de dierenarts dan de dokter voor mezelf,moet mezelf ook meer op 1 plaatsen,jaja die les wist ik al..... :o :')
nu nog iets mee doen,sla mezelf 8)7

Spiegelen,...ik geloof er heilig in,heb zoveel geleerd de laatste week +:)+

zo grappig, ik krijg echt t gevoel dat sommige nu denken dat ik echt niet spoor en ja dit klopt,maar dat wist ik al lang,zette het alleen nooit open en bloot neer op internet _O-
Yeah krijg mijn bizarre gevoel van humor ook weer terug *\%/*

esje01

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:35

Oh ja sporen doe je of anders sporen wij allebei niet.
Ik heb hier ook ponies en honden lopen die me precies duidelijk kunnen maken hoe het hier reilt en zeilt. Mijn dochter heeft reuma en kan van alle pijn nog aleens de moed verliezen. Ik ben heel goed in het zorgen voor alles en iedereen behalve voor mezelf. Wij hebben allebei een paar spiegeltjes die ik in de loop van de jaren heb leren lezen.
Reken maar dat de dieren signalen afgeven, kan er bijna een heel boek mee vullen met hele mooie maar soms ook trieste verhalen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 22:01

Dan kunnen wij elkaar een handje geven en dan zal jij ook weten hoe je iedereen moet helpen,maar t vervolgens voor je zelf vergeten :+
Hoe oud is je dochter? :(:)
Ik werd ziek op mijn 17e en ben van bedlegerig naar dit gekomen,mede dankzij regelmaat en t zorgen voor de dieren _/-\o_
Zullen we maar eens een boek gaan schrijven?Mijn vader heeft altijd gezegd dat ik dat ooit moet doen ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:40

Als je gevoel werkt zou ik je gevoel zeker blijven volgen!! Ga zo door.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:37

Apart is dat he, de helende werking van het dichtbij de dieren staan. Ik zie altijd een groot verschil tussen de mensen die 'gewoon dieren hebben', en mensen die dichtbij hun dieren staan. Bij de eerste groep gebeurt er meestal niet zoveel bijzonders en wordt een hoop van wat er wél gebeurt geschaard onder 'grappig' of 'toeval', waarmee op zich niks mis is natuurlijk, maar de meer bewuste mensen ontdekken/ zien/ voelen vaker wél die patronen en leggen dan op een zeker punt de verbanden tussen hun eigen ik en de dieren.

Ik ben ook van mening dat mensen hun dieren letterlijk ziek kunnen maken, en ze ook kunnen helen. MAAR ook andersom. Veel mensen onderschatten de kracht van de psyche, de mentale kant. Paardentraining is meestal vooral gebaseerd op de techniek, en op het fysiek van het dier, vaak wel iets rekening houdend met het karakter van het dier in kwestie. Ik zie bar, maar dan ook écht bar weinig mensen die werkelijk 'iets doen' met de state of mind van hun dieren, de meeste eigenaren (en dan heb ik het echt over 95% ofzo) zien niet eens wat hun paard nou écht van iets vindt, en schrijven hun dieren plezier toe bij dingen waaruit zij zelf plezier halen bijvoorbeeld. Zo hoor je nogal eens mensen die zeggen dat hun paard het geweldig vindt om dit of dat te doen, en als je dan gaat kijken zie je een paard dar geërgerd, gefrustreerd, boos, bang of verdrietig is. De eigenaar heeft niks door, paard doet zijn best mat wat hij krijgt, en dat is het dan. Echt ik verbaas me erover hoe slecht mensen in staat zijn om hun paard écht te lezen, want een paard laat alles wat ie ervaart en voelt zien aan de buitenkant.

Door de psyche van het paard, en zijn gevoel niet te erkennen (hem dus niet goed te lezen), krijg je veelal zieke paarden, of zelfs geestesdode paarden. Dat zijn de paarden die vroeg of laat hulp nodig hebben van professionals, vaak door hardnekkige gedragsproblemen. Zulke mensen (en dan heb ik het over de 'echten') zijn in staat om dusdanig met het dier op zijn niveau en volgens zijn natuur te communiceren (en nee dat is geen horse whispering), dat het dier teruggebracht wordt bij zichzelf, en kan gaan helen/ herstellen. Andersom werkt het mijns inziens ook zo, hoewel een dier natuurlijk een ander soort bewustwording heeft daarin dan een mens, zijn dieren in staat om mensen te helpen helen. Het is natuurlijk sowieso wetenschappelijk bewezen dat bepaalde handelingen die mensen met dieren uitvoeren een gezonde uitwerking hebben op het menselijk lichaam, tijdens het aaien van een hond komen er in het lichaam stoffen vrij die positief werken op de gezondheid, eigenlijk het tegenovergestelde van ongezonde stress.
Eigenlijk zijn daarin een soort van twee mogelijkheden, nu ik er eens over nadenk. De groep mensen die weet van die helende 'kracht', en ermee kan omgaan op een bewuste manier bij zowel zichzelf als bij de dieren, en de groep die de dieren als een soort 'bliksemafleider' gebruikt. Hoe vaak zie je geen mensen die met hun dieren bezig zijn met iets wat 'leuk' zou moeten zijn, maar wat ontaardt in irritatie, frustratie en strijd? Mensen gebruiken de dieren dan letterlijk als bliksemafleiders voor hun negatieve energie, die ze bij de dieren vrijelijk spuien omdat men zich, wanneer omgeven door mensen, meent te moeten inhouden/ beheersen. Zodoende zie je een hoop gefrustreerde ruiters (wat uiteraard voor een (groot) deel ook veroorzaakt wordt door het gebrekkig lezen van het paard, en de daarmee komende verwachtingen die niet terecht, zo niet onmogelijk zijn) die hun irritatie botvieren op het paard.

Dieren kunnen mensen helpen om hun nare gevoelens richting te geven, boosheid te verminderen, troost te bieden etc. etc. Het is wel de manier waarop we onze dieren hiervoor 'inzetten' die het verschil maakt. boosheid afreageren door op onze dieren te mopperen kan ons opluchten, maar belast ons dier wel met een hoop negatieve energie.

Oh oeps ik merk dat ik begin door te draven, haha! Als ik eenmaal begin met mijn gedachten over iets uitschrijven worden het al snel complete boekwerken dus ik geloof dat ik maar moet afkappen, haha!

Ik vind het mooi om te lezen wat jij en je dieren voor elkaar betekenen Sandra, zij zijn afhankelijk van jou natuurlijk, en kunnen het niet of nauwelijks beter treffen denk ik zo. Dat laten zij zelf ook zien. Jij van jouw kant haalt ook positiviteit uit je dieren, in wezen zijn zij als medicatie.
Ik ben ook blij dat het beter gaat met Desert, en zoals je zelf ook wel gemerkt zult hebben schrijf je hier op Bokt een stuk minder zwaar en beladen als het goed met haar gaat. Jullie werken sterk op elkaar in, wat zowel een vloek als een zegen kan zijn, zeker met een paard met zo'n persoonlijkheid. Het mooie is dat je je niet snel zult vergissen, aan de andere kant maakt het wel dat je sterker moet zijn dan ooit om zo'n dier te helpen. Ze zal je vrij gemakkelijk beïnvloeden met haar gevoel en stemmingen.

do I make any sense? haha!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:52

Mooi verhaal hier boven, al bedenk ik dat ik me bijna zorgen moet gaan maken. Of er heerst een vloek om mijn pownies of ik maak ik ze ziek. Weinig geluk in gezondheid gehad de afgelopen jaren met pownies. Maar ik pikt wel de signalen op(denk ik) meestal is de da al gebeld voor dat pown echt ziek is.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:45

:D merrieveulen, do i make sense? en of je sense maakt ;)

heb san er laatst ook alopgewezen dat er toch wel wat overeenkomsten zijn tussen san en desert, zowel lichamelijk als geestelijk.
heb het al eerder gexzien van dichtbij, vriendin met haar merrie.
zij heeft ms, paard ook allerlei rare klachten, ze wisselden elkaar eigenlijk altijd af, of zij ziek of het paard ziek |o
paard heeft ze uiteindelijk in moeten slapen omdat het niet meer ging, sinds dien heeft zij ook meer lichamelijke klachten.

voor veel mensen misschien hocuspocus, waarschijnlijk de mensen met paarden en niet de paardenmensen...

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:59

Ik kom hier later even op terug,ben nu kei versleten... Y;(

Er zit een hoop waarheid in,... en er zit nog een verhaal achter Desert, waar ik in geloof,maar ik weet niet of ik dit allemaal op internet zet.

Cobelens, het is zeker niet zo dat als je paard ziek is dat het dan jou schuld is hoor,of jij ze ziek maakt :(:)
en ja hier ook een heel pechjaar en die ziektes komen echt niet door mij hoor,maar zoals nu met Desert geloof ik wel dat er een wisselwerking kan zijn en dan is het ene paard ook het andere nog niet,want ik heb hier echt dozen die niets begrijpen en alleen maar denken aan jajaja geef me mijn eten maar :P
Pep onze shet is ook zo'n gevoelige ziel,die dus ziek wordt en blijft liggen als de veulens verkocht zijn,hoe vaak we daar niet de da voor hebben laten komen,bleek die ziek van verdriet te zijn ~~}> en toen Blonde een dood veulen had met haar en ons verdriet,lag die erna in soort coma en stuip,bloedonderzoeken etc....en nu met uitleggen en hem erbij betrekken is hij nog verdrietig maar anders...
Klinkt eigenlijk wel apart he..... :')

Niet alleen paarden,onze oudste hond is ook zo'n gevoelsdier,als mijn man laag gaat zitten in zijn suiker bijvoorbeeld s nachts,maakt hij hem wakker of mij om te waarschuwen.....byzonder!!!
Maar je moet er idd open voor staan voor die tekens en dan kan je leven erg verrijkt worden iig _/-\o_

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:26

@Sandra, dat weet ik ook eigenlijk wel, alleen denk ik soms(door de afgelopen jaren) dat het bijna zielig is voor pony als ik de eigenaar wordt, want gegarandeerd succes om een abonnement op de dierenarts te krijgen. Maar goed met Sylke nog steeds alle vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Al ga ik zo de DA even mailen om bloedprikken te vervroegen. Vandaag bij trucje gapen op commando vond ik haar slijmvliezen in mond walgelijk bleek, dus wil gewoon weten hoe het met haar HB en hematocriet zit. Verder was ze wel actief en alert. Zo als de wind waaide, waaide mijn shetlander, hypertutje!

Spiegelen is mij niet vreemd, ben op een vreemde manier hier achter gekomen. Mijn bijzondere pony Blacky heeft me laten kennis maken met mijn eigen emoties en het projecteren hiervan op hem. Na een donker begin periode heeft hij even een behoorlijke opleving gehad. In deze periode moest ik enorm schakelen. Ik ging met hem aan de slag, maar hij luisterde voor geen meter, snapte niet waarom. Tot op een dag mijn moeder(al jaren ziek) hele slechte uitslagen kreeg. Ik was woedend op iedereen en overal. Laat nu die dag de eerste dag zijn geweest dat Blacky alles deed wat ik vroeg. Kwartje is daarna langzaam gevallen, arme pony is zich die dag kapot geschrokken van mijn energielevel. De weken daarvoor zat ik nog in de fase van hem daarvoor, zorgen, zorgen zorgen dat ie beter werd en toen hij beter ging, kon ik die fase niet los laten. Durfde niks van hem te vragen. Omslachtig verhaal, maar door die dag ben ik gaan beseffen dat mijn emoties meer doen dan ik had verwacht. Het mooie(en verdrietige) is dat door deze ervaring Blacky en ik nog meer konden lezen en schrijven met elkaar. Toen Blacky een aantal maanden later zei dat het genoeg was geweest, wist het dan ook echt zeker en heb ik hem, voor hem kunnen loslaten, hoeveel verdriet dat ook deed. Ik wist dat die dag de juiste dag was.

Nu ik het eenmaal door hebt gaat het vaak goed, maar een paar weken terug samen met instructeur eens goed gekeken naar Sylke. En toch stiekem tot de ontdekking gekomen dat ik even de mist in was gegaan. wederom door groot verdriet gingen er kleine scheurtjes in de communicatie tussen ons ontstaan. Gelukkig gaat dit nu al weer beter. Verstandig besluit van mij is op dit moment, om alleen maar te vragen wat ik zelf aankan en zeker weet. Niet omdat we het gister konden en niet omdat we het morgen willen.

Zo lang verhaal hahahaha

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 01:29

sandra3235 schreef:
@Kaspar,nu snap je dan waarom je geen mails meer krijgt,buiten Desert hebben we veel te verduren gehad,zo is ook Wynn hier geopereerd aan koliek en is zwaar geweest en op t randje en andere merrie zwarte Keet had een hematoom op baarmoederbanden die in t begin bleef zwellen,ook steeds da erbij en dat was ook spannend ivm bloedingen...dus de laatste maanden heb ik iedereen verwaarloosd en zijn de paarden op 1 gekomen Y;(

Maar ik durf het bijna niet te zeggen,want steeds als ik hier jubel geluksmomentjes heb gaat t weer mis :')
Maar Desert doet t weer vrij goed,ze is stuk alerter en iets vrolijker,ze krijgt weer even stootkuur pred en ik ben begonnen met vloeibaar supplement,met veel ijzer en vitamine B en foliumzuur erin......en als hier na een week goed op blijft reageren krijgt ze t spul voor nieren en niersteen erbij,ik doe stuk voor stuk erbij en niet alles in eens anders weet ik niet waar ze wel of niet goed op reageer.....

Pfff San jullie hebben het echt flink voor de kiezen gehad. Alles en iedereen nu weer okay?
Geen punt dat het contact even verwaterd is, logisch meis. Vanaf mijn kant heeft het wegens mijn eigen gezondheid ook stil gestaan.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:35

Cobelens: maar de paardjes kiezen ons uit,
Dus je doet het GOED!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:49

Danke Esje

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 23:24

Merrieveulen en probabeest,er zit zoveel waarheid in en ik heb eigenlijk hier zoveel over te vertellen,maar wil dit liever niet op internet zetten,ook een stukje privacy van Desert en mijzelf,...
weet je ik ga jullie gewoon allen uitnodigen,kunnen we hier in real praten hierover,deal???Kunnen jullie ook met Desert kennis maken ;)

cobelens,...mooi verhaal met triest einde,maar wel voldaan en vredig.. :(:)
en weet je het is niet zielig voor een pony dat jij hun eigenaar wordt, een ander zou de hinten en kenmerken nog niet eens opmerken,dus het is een zegen voor hun dat jij hun baasje mag en wilt worden,voor jou iets minder :(:) ,maar idd ik geloof niet in toeval,dus ze zullen je nodig hebben en herkenbaar jij nog iets te leren?Waar herken ik dit toch in? :')
Ik ben benieuwd naar de uitslagen van je pown nu, ik moet mij er nog steeds in verdiepen zoals beloofd.,maar alles is anders qua afkortingen als bij Desert..dus duurt nog even Y;(

Kaspar kom je nog wel eens in Rockanje? Moeten we maar eens afspreken,of van t voorjaar kan je op veulenbezoek komen...of zal ik weer een hond vastbinden,kom je vast weer op reddingsactie :P (grapje)
Sterkte met je gezondheid :(:)

En dan nog even leuk nieuws,ook al durf ik bijna niet neer te zetten uit bijgeloof, Desert doet het echt goed *\o/* ,na onze gezamelijke inzinking vorige week,ze was vandaag zo anders dan anders en vrolijk, zelfs Rene viel het op dat ze aanhankelijk,nieuwsgierig en goed in haar vel zat toen hij vanavond ging afvoeren....
Ze heeft Keyemsi vandaag les gegeven in hoe hij zich in een kudde hoort te gedragen als hengst,was zo mega mooi,ik heb met open mond zitten kijken en voel mij bevoorrecht om dit te hebben mogen meemaken!!!!dit is zo'n byzondere merrie die gaan we nooit meer krijgen,het leek wel met haar bromgeluidjes of ze echt praatte tegen hem en een geduld en een weder reactie,echt machtig!!!_/-\o_
zo heeft ze ook Wynn leren dekken trouwens,die kon toen hij net begon als dekhengst,zijn kwakkie uit enthousiasme al kwijt zijn voor hij ergens in zat _O- maar dan draaide ze zich om of als het niet om haar ging trapt hem bij een merrie vandaan en ging ook een wijze les brommen en dan stond hij heel beschaamd te kijken en dan van okay :O ......dus bij elkaar rapen en dan beheerst,voorspel en dan ging t goed.
Maar we hebben wel een hengst uit duizenden _/-\o_

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:27

San ik ga je even een pb sturen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 23:30

Kaspar schreef:
San ik ga je even een pb sturen.

ok meis,gezellig,denk ik?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 08:40

weet je wat ik zo leuk vindt???? voor mijn gevoel zitten de mensen die hier in het topic meepraten zo heerlijk opdezelfde manier te kijken, te luisteren en te genieten van hun dieren.
Terwijl ik in mijn omgeving juist vaak mensen moet helpen om te kijken naar de signalen, snappen jullie tenminste wat ik bedoel.
Heerlijk, ik ben dus gewoon prettig gestoord en daar valt goed mee te leven al zeg ik het zelf :+

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:39

ik ga met esje mee :o Behalve dat leer ik ook gewoon ontzettend veel. Ik heb een hypersensitieve dochter van 13 en een mega gevoelige tinker van 5 jaar (Bij Maydine vandaan). Dit kan goed of slecht gaan. Wat ik zie is dat de band die die 2 krijgen in een paar maanden tijd al mega is. Wij weten pas sinds anderhalf jaar dat dochterlief Tamara HSP is dus nog een hoop te leren. Kwiny spiegelt Tamara enorm. Dus behalve dat ik enorm met Sandra en wederhelft meeleef leer ik ook veel. Wij zijn ook van die dierenmensen.

San, stiekum doe ik een klein vreugdedansje... heeel stiekum hoor!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:13

Sandra: je hebt niet alleen een hengst uit duizenden, maar ook een geweldige merrie. Dat ze de hengst even op zijn plek zet en uitlegt hoe hij moet dekken. Geweldig!

Esje: Wij hebben er geen last van dat we prettig gestoord zijn. :):) ik weet niet hoe onze medemensen daar tegen aan kijken. Boeit me ook niet. Het is toch fijn dat je gewoon kan genieten van je beesten. Als ik naar stal fiets en in de verte mijn paardjes in de wei zie lopen, heerlijk rustig of even lekker gek doen, geeft mij dat een goed gevoel. Ook op mijn werk zit ik de halve dag tussen de paardjes. Het is hard werken, maar zo leuk.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:38

Smileydees: geniet van HSP, het leert je zo anders kijken, mijn dochter is 14 en wij weten het al lang aangezien ik ook 'zo "ben".
gelukkig is het tegenwoordig meer geaccepteerd. lees de gedichten van indigo/sterrenkinderen zo mooi en zo leerzaam.
San; het wordt weer tijd voor foto's er staan er nog geen op deze pagina :o

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:11

Eens met esje....kan het alleen nooit zo goed verwoorden....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 21:13

Ik ben zo blij met jullie hier in het topic en wat mij opvalt,allemaal reacties met dezelfde positieve eerlijke gevoelens,tot nu toe ;)
in tegenstelling met een hoop andere topics,negatieve energie ;)
Kijk eens wat Desert dan toch voor elkaar brengt,gelijkgestemde in 1 topic.... _/-\o_

En ik heb ook zo'n kind,wat voor naam ik het ook geef,puber van 17,5 die teveel op mij lijkt,heel de wereld op zijn schouders neemt en veel meer ervaart dan menig ander en die moest mij even vertellen,terwijl hij niets met de paarden heeft,maar hij had hooi gevoerd afgelopen zondag,dat Desert haar oogwit veel geler was dan bij de andere paarden en dat ze moe was en pijn had,niet lichamelijk,maar geestelijk een hoop te verwerken en dat ze haar hoofd bij hem neerlegde en hij dacht dat het wel goed kwam,ga zo door mam _/-\o_
Tsja......pubers,maar soms zo heerlijk om te hebben :D

Ik heb een heel lief filmpje van vandaag :j even uitzoeken en opladen....

Misty 12 ja je hebt gelijk,maar voor hengsten is het vaak uniek....moet ik trouwens ook nog een topic over maken,ons wonder hengstje,die een operatie overleefde en er eigenlijk niet meer had moeten zijn.....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 22:49

Kijk hier doe je het dus voor <3 Desert is echt stuk vrijer geworden en aanhankelijker de laatste maanden.....
Wat er ook gaat gebeuren,hier kan ik met liefde aan terug denken.....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:57

Wat een schatje zo. Leuk dat je die knuffelsessies ook op beeld hebt. Moet ik ook maar eens maken van Dino

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:04

Wat een heerlijk momentje op het flimpje!!
Puur genieten!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:00

Dank jullie,ik vind mezelf erbij nooit zo'n aanrader,maar deze wilde ik jullie niet onthouden....

Hoefsmid is vandaag geweest en die Desert heeft echt een metamorfose ondergaan zeg,normaal wilt ze nooit iets van vreemden weten,maar zelfs hoefsmid kreeg kusjes :=
Eigenlijk gaat ze nog steeds goed, ze is best opgewekt....
Ik hoop zo dat mijn gevoel gelijk krijgt...

De druppels voor nieren en niersteen heb ik nog niet gegeven,ik heb er 2 dagen mee in mijn handen gestaan en t voelde (nog) niet goed,dus niet gedaan.... ;)