Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zwerte schreef:Mensen, letten we er wel heel goed op dat we ontopic blijven? Aangezien hier flink word meegelezen door modjes en bij elke offtopic discussie een waarschuwing komt?
Dus terug naar discussie over kwakzalverij bij dieren want humaan mag weer niet (ook al is dit wel relevant....)
marleen_usar schreef:Mijn paard is stijf en krijgt daar ook iets voor, maar krijgt geen extra aandacht.En toch werkt het, we hoeven niet altijd extra aandacht te geven in zo,n geval.
nombrado schreef:kwakzalverij is een naampje die er aan gegeven wordt.
sommige reguliere medicijnen en diagnoses kan ik net zo goed bestempelen als kwakzalverij.
als een reguliere arts "het niet weet" worden er bij voorbaat al geneesmiddelen toegediend, terwijl men niet eens weet wàt de oorzaak is. Dat noem ik ook kwakzalverij.
Ik geloof heel sterk in het zelf herstellend vermogen van het lichaam en geef mijn lichaam dan ook de mogelijkheid de disbalans zelf op te lossen.
Als ik hoofdpijn heb bv . neem ik rust, en grijp niet naar een pijnstiller.
Doordat ik dit op deze wijze al jaren doe, merk ik dat ik zelden tot nooit meer hoofdpijn heb, omdat je leert veel beter naar je eigen lichaam te luisteren. En dat is nu het belangrijkste deel van jou als individu
Wordt veelal niet geaccepteerd in onze maatschappij..., die vinden dat je maar een pilletje moet nemen, door moet werken en vooral productief moet blijven en niet zeuren.
marleen_usar schreef:Het is van de koude wind, en ik heb hem een regendeken opgedaan.Ben al heel lang op zoek naar een acupunturist die langs komt, maar ik moet daar heen en paard is niet te laden.Vorig jaar is hij bevangen geweest vandaar die stijfheid.
marleen_usar schreef:Mijn paard is stijf en krijgt daar ook iets voor, maar krijgt geen extra aandacht.En toch werkt het, we hoeven niet altijd extra aandacht te geven in zo,n geval.
marleen_usar schreef:Nogmaals hij loopt al jaren buiten vanwege HKO, en heeft sinds buiten lopen daar geen last. Hij staat ook niet op het gras.
marleen_usar schreef:Nee hij wordt 10 van de zomer.Maar hij heeft een blokade in zijn rug vlakbij z,n staart, en daar komt altijd de osteo voor. Maar dat werkt niet voldoende, dus zoek ik een acupuncturist die bij de wei komt.
Bandida schreef:Ben je ook van die mening als het over je paard gaat? Stel die krijgt huidkanker, dat komt vrij veel voor.. geen chemie?
Citaat:Wat dit betreft heb ik een nieuwsgierige vraag aan balada: als je het hebt over symptomen en kijken naar het gehele dier, waarna je dus volgens jou makkelijk kan zeggen wat er aan de hand is, maak je hierbij dan ook gebruik van een neurologisch onderzoek zoals reflexen testen? Of is dit in de homeopathie niet nodig omdat het totale beeld al genoeg zegt?
Citaat:Ik hoop dat je er nooit echt mee te maken krijgt, want ik ga nu eens heel bot zijn: jij gaat gewoon dood dan.
Mogelijk onnodig, en zeker sneller en pijnlijker als mét chemie in je lijf.