Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:48

Ik heb ook gelezen op facebook dat iemand schreef: bij ons op stal in Driel is het ook geconstateerd.

Wilde het eerst voor me houden omdat mensen dit paniekzaaien vinden. Maar vind het toch belangrijk om te melden aan de rest.

Naomi_Star

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:51

Denk dat hvnl het niet uitzend.. In het voorstukje werd er ook niets over gezegd..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:52

denk het ook niet nee :n

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:52

ik denk het ook niet nee wie weet

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:54

xNicolx schreef:
Ik heb ook gelezen op facebook dat iemand schreef: bij ons op stal in Driel is het ook geconstateerd.

Wilde het eerst voor me houden omdat mensen dit paniekzaaien vinden. Maar vind het toch belangrijk om te melden aan de rest.

kun je die persoon op facebook niet een bericht oid sturen of het inderdaad om rhino gaat??

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:56

Ik ken wel twee stallen in Driel, maar ga nu niet meer bellen. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:56

Ik vind wel dat er een meldings plicht moet komen.
maar dat van de reputatie snap ik niet.
paarden kunnen het virus al overdragen voor ze symptonen laten zien.
dus waneer jij een niet ziek paard aait kun je het virus al mee nemen naar een ander paard.
dus de stal eigenaar kan hier niks aan doen.
we moeten nu gewoon heel erg opletten met wat we doen.
ook bij paarden die niet ziek zijn.

ene kant vind ik het fijn dat er gemeld wordt als er vermoedeens zijn bij een stal,
want dit geeft aan van jongeens let extra goed op.
andere kant heeft het geen nut meteen in de stres te zitten. we kunnen niet meer doen als de kans op besmetting te beperken.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:58

kyrkelover schreef:
xNicolx schreef:

kun je die persoon op facebook niet een bericht oid sturen of het inderdaad om rhino gaat??

Nou het bericht ging over Rhino en hij reageerde dat het bij hem ook geconstateerd was. Maargoed wilde het zelf ook extra zeker hebben dus heb door gevraagd en vervolgens heeft hij het nogmaals bevestigd...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:58

Ik ken niets in Driel, maar hoop voor de stallen daar dat het niet het geval is!

Het eekhoorntje was belangrijker nieuws denk ik!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:59

yvonnepuntnl schreef:
Ik ken wel twee stallen in Driel, maar ga nu niet meer bellen. ;)

wilde het net zeggen, ik weet er ook maar vind het te laat voor een belletje ;)

Chaos

Maar door vermoedens te uiten worden sneller meer maatregels getroffen. Positief effect.

Dragon16

Ik ben niet zo blij met al die berichten. Zal blij zijn als er echt word bevestigd of het ook in driel en westervoort is. Want mijn paarr staat dan wel in de hele cirkel. Hoop echt dat het niet verder verspreid.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:00

xNicolx schreef:
kyrkelover schreef:

Nou het bericht ging over Rhino en hij reageerde dat het bij hem ook geconstateerd was. Maargoed wilde het zelf ook extra zeker hebben dus heb door gevraagd en vervolgens heeft hij het nogmaals bevestigd...

ok bedankt.
Het is niet dat ik het niet geloof maar bevestiging is wel handig.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:01

Morgen zal er iemand van de nieuwsredactie achteraan gaan. :)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:04

@kyrkelover: Ik snap je. En mijn insteek is helemaal niet om paniek te zaaien maar om iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:05

Kijk dat is top! Samen staan we sterk!
Ben zelf voorstander van een meldingsplicht! Ook al is het hier nog 40 km vandaan, ik blijf het volgen! Sterkte voor alle mensen die wel in het gebied zitten en de eigenaren die getroffen zijn!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:06

Chaos schreef:
Maar door vermoedens te uiten worden sneller meer maatregels getroffen. Positief effect.

:j dat vind ik ook,
maar die mening wordt helaas niet gedeelt wat ik eigenlijk toch wel jammer vind.
hoe meer we opletten hoe better

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:07

Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.

In Driel krijg ik bevestiging van een ander dat er idd veulens verworpen zijn en dat ze er dus rekening mee houden dat het Rhino is.

Nog geen bevestiging van pensionhouder of DA maar voor ons voor nu reden genoeg om actie te ondernemen.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:08

xNicolx schreef:

Ja dat is gezegd waarschijnlijk door iemand die het van mij heeft gehoord en ik heb het weer gehoord van iemand die het van een DA van Utrecht heeft gehoord. Nu hoor ik weer van mensen die er staan hier niks van weten. Er word gezegd dat er al 3 veulens dood zijn geboren. Maar het is nu toch wel erg vaag dat de mensen die er staan het niet weten. Dus waarschijnlijk klopt het allemaal niet.

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:10

Berendje schreef:
xNicolx schreef:

Ja dat is gezegd waarschijnlijk door iemand die het van mij heeft gehoord en ik heb het weer gehoord van iemand die het van een DA van Utrecht heeft gehoord. Nu hoor ik weer van mensen die er staan hier niks van weten. Er word gezegd dat er al 3 veulens dood zijn geboren. Maar het is nu toch wel erg vaag dat de mensen die er staan het niet weten. Dus waarschijnlijk klopt het allemaal niet.

Klinkt ingewikkeld, ik wacht de officiële berichten wel af!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:12

ja dat kunnen we het beste doen. Ik snap het nu ook allemaal niet meer. Hoop alleen maar dat het niet waar is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:12

inderdaad wat een onrustzaaierij weer.
Zolang niemand OFFICIELE berichten heeft van mensen die ZELF op de stal staan en dus niet via via houdt dan je mond.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:13

Heb inmiddels dus al berichten van mensen op stal. :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:14

Chaos schreef:
Heb berichten van mensen oo stal. :')

Zolang er nog geen bloeduitslagen oid binnen zijn dat het officieel over het Rhino virus gaat is er niets zeker.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:17

Nee, maar dat schrijf ik ook.