Reading en Healing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:27

Een tijdje terug heb ik een fotoreading laten doen van mijn paard. Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar heel sceptisch tegenover stond (en nog steeds een klein beetje), maar ik dacht: voor die paar euries wil ik het wel eens proberen! Er was niet echt een bepaalde reden voor waarom ik dat wou laten doen, meer uit nieuwsgierigheid. Ik heb speciaal gekozen voor iemand die geen info kon hebben over mij of mijn paard. Ze had enkel een foto nodig, het geslacht en de leeftijd van het paard. Dus geen naam, en ik was er zeker van dat ze via mijn emailadres niets zou kunnen vinden op internet over mij (bv. via Bokt).

Enkele dagen later was het dus zo ver en kreeg ik het resultaat in mijn mailbox.
-> _/-\o_ da's al wat ik kan zeggen...
Terwijl ik de reading las, voelde het als een soort 'thuis komen' zeg maar... Het was zeker geen kort verslag, maar alles was spijker op de kop. Het àller enige waar ik in de hele reading van zou kunnen zeggen dat niet echt klopt, is dat ik hem al lang zou hebben of al van veulen af aan - gezien onze band. Ik heb mijn paard nu bijna 2,5 jaar dus zo lang is dat uiteraard niet en hij was ook geen veulen meer toen ik hem kocht.

Verder kwam àlles waar ik (al was het vaag) aan gedacht had aan bod (en ik had met opzet zelf géén vragen gesteld op voorhand - om het zo fair mogelijk te houden). Zowel medisch, fysiek als mentaal kwamen alle puzzelstukjes op z'n plaats te vallen. Ik ben die vrouw nog steeds dankbaar om dingen te bevestigen of verklaren waar ik niet meteen een antwoord op had.

Ik had op voorhand al gelezen over haar dat veel mensen hele goede, anderen neutrale en nog anderen minder goede ervaringen met haar hadden gehad. En ook dat ze dingen dierf te zeggen die je eigenlijk als paardeneigenaar liever niet zou willen horen...

Ik ben er zeker van dat er kwakzalvers tussen zitten, maar ik ben er ook zeker van dat niet overal altijd een verklaring voor hoeft te zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die dichter staan bij de oorpronkelijke relatie tussen mens en paard en die zich daar voor open stellen. Ofwel kan je dan eeuwig sceptisch blijven, ofwel vind je daar rust in... :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:38

Citaat:
Aanprijzen als natuurlijk helpt ook niet, zeker niet omdat natuurlijk een behoorlijk uitgeholde frase geworden is. Natuurlijk zou je het best kunnen omschrijven als iets wat gebeurd wanneer wij keurig onze handjes op de rug houden. Dan nog is chemie niet het tegenovergestelde van natuurlijk.

Op zich is alles natuurlijk terug te voeren op grondstoffen die in de natuur voorhanden zijn, andere zijn er namelijk niet. ;)

Ik snap ook nooit zo goed dat mensen willen ontwormen met 'een kruidenmengsel', zeker niet als daar beproefde, maar ook tamelijk gevaarlijke kruiden als boerenwormkruid in zitten. Dat heet niet voor niets zo, behalve wormen kun je er namelijk ook best boeren mee verdelgen.
Van de meeste van de mengsels wordt beweerd dat het de wormen niet doodt, maar 'afdrijft'. Maar er is vast geen onderzoek dat dat bevestigt.

Nadeel van fyto(kruiden)therapie (hoewel dat natuurlijk wel berust op de werkzame stoffen die in kruiden zitten en het tamelijk dicht zit tegen antieke vormen van medicijnbereiding) is dat de hoeveelheid werkzame stoffen behoorlijk oncontroleerbaar is, aangezien dit zo ongelooflijk varieert.
In een aantal gevallen is dat niet zonder risico.

Een plant als vingerhoedskruid wordt bijvoorbeeld in medicijnen bij hartklachten gebruikt, maar ik zou iedereen sterk willen afraden er dan maar zelf aftrekseltjes van te gebruiken...

shadowflower

Re: [Centraal] Reading en Healing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:43

nu noem je iets wat inderdaad klopt. Mijn moeder is bijna apothekers asistent en werkt nu ook in een apotheek. Ze leren daar letterlijk dat er best werkzame stoffen in planten zitten maar dat ze niet constant zijn door groei/bloei enz. en dat van sommige middelen het belangrijk is dat er een constante hoeveelheid werkzame stof in zit.

Ontwormen met kruidenzooi doe ik ook niet aan. Ik vind het kwats net als wormen testen. Niet echt betrouwbaar als je het mij vraagt. Daarom doe ik zo minimaal mogelijk ontwormen (2 keer per jaar ) op aanraden van de dierenarts.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:00

Bij kruiden is wel een en ander aan onderzoek gedaan over werkzaamheid en veiligheid bij paard. Ook zoals ook shadowflower zegt varieert het aan de cencentratie werkzame stoffen, maar wat nog belangrijker is, er is maar heel weinig onderzoek gedaan naar de veiligheid en werkzaamheid van kruiden bij paarden, neem bijvoorbeeld Jakobskruiskruid, een bekende, per diersoort is het al enorm verschillend in hoeverre het giftig is. Schapen bijvoorbeeld kunnen veel meer hebben dan paarden, daar is wel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, misschien is het zelfs zo dat die pensflora van schapen in de toekomst geent kan worden naar de pens van koeien, zover is het nog lang niet. Zo zijn er wel wat meer planten onderzocht op werkzaamheid, vaak werkt het niet of niet voldoende, maar soms heeft het ook vervelende bijwerkingen waar je niet snel aan denkt. Stel het dier moet onder narcose, er zijn planten die een vervelende interaktie kunnen hebben en helemal niet zonder risico zijn in combi met andere noodzakelijke medicatie.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:09

en daarom vind ik het link als kruidens worden geadviseert door readers. zij die niet genoemt mag worden deed dat ook ... leek wel of ze een contract had bij zo een leverancier ^^

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:44

Shanelle schreef:
Terwijl ik de reading las, voelde het als een soort 'thuis komen' zeg maar...

Dat is inderdaad de techniek die readers, healers, helderzienden, numerologen enz.. hanteren, bewust of onbewust. Er zitten altijd net genoeg algemeen geldende waarheden die vervolgens door jouw hersenen op jouw situatie geprojecteerd worden, en van dan af heel persoonlijk lijken te zijn.

Het is helemaal niet moeilijk om iemand volledig vreemd het idee te geven dat wat je vertelt écht persoonlijk over hem of haar gaat, en al helemaal niet als die persoon verwacht dat dat gaat gebeuren.
Hoe of wat van dit alles: genoeg te lezen op het internet over de psychologie achter 'paranormaal begaafd zijn', pendelen, readen, toekomst voorspellen, numerologie, galzen bol kijken enz.
Voorbeeld:
http://www.skepsis.nl/wiseman.html
How People Are Fooled by Ideomotor Action: http://www.quackwatch.org/01QuackeryRel ... motor.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisch_effect (voor wat Ideomotorisch is..)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:52

Bandida schreef:
Er zitten altijd net genoeg algemeen geldende waarheden die vervolgens door jouw hersenen op jouw situatie geprojecteerd worden, en van dan af heel persoonlijk lijken te zijn.
In sommige gevallen en met sommige dingen neem ik gerust aan van wel, maar in onze reading stonden heel specifieke medische zaken die ze niet kon weten en die niet zo vanzelfsprekend zijn... :) Achja, het zal altijd gissen blijven denk ik naar de oprechtheid van zulke zaken, maar voor mij was het iig een schot in de roos en ik ben heel blij dat ik het heb laten doen - maar ik leef er niet naar.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:21

Mensen het is simpel.
Natuurlijk zijn alternatieven (- wat is alternatief? -accupunctuur?-homeopathie?-telekinese?-telepatie?-helderzienheid..en go on..)min of meer een beetje zweverig..omdat ze met de tegenwoordige wetenschappelijke middelen (nog) niet (kunnen) zijn aangetoond.
Maar wat zeg dat?
Dat zegt niet dat het niet bestaat.
Dat zegt niet' dat nog de andere natuurwetten NIET bestaan naast de natuurwetten die we NU al kennen.

Bijvoorbeeld de homeopatie. Het is niet te bewijzen, in de homeopatische verdunning is niet mogelijk om de oorspronkelijke stof aan te tonen. Toch werkt het, bijvoorbeeld bij mijn paard. En een paard heeft geen bijgeloof, denk ik :o

Vroeger was de elektriciteit ook onbekend als een fysiek fenomeen - niet te verklaren ..terwijl de elektrische verschijnselen zijn oud als mensheid (ouder haha)..
Telepatie of deze soort zaken ; ik zie het als een natuurlijk wet; die geldt/ zich voordoet/ alleen in de bepaalde omstandigheden.
Zoals de aantrekkingskracht van onze aarde geldt/zich voordoet/ alleeen dichtbij de aarde; maar verder in de kosmos is deze er niet.
:j
Dus bijvoorbeeld de telepatie kan alleen tussen de wezens voorkomen, die heel dicht bijelkaar zijn/voelen -dus nooit tussen de vreemden!
(Bijvoorbeeld als iemand van de familie overlijdt , dan kan iemand van de familie deze 'teken' ontvangen.
Dus nooit iemand anders. Dit komt vaak voor, ook in mijn familie is het gebeurt. Niets bovennatuurlijk. Overdracht van energie. )
(Echter ze kunnen deze energie met de huidige middelen nog niet aantonen. Daarom is het nu een bijgeloof en geen wetenschap.)

Volgens mij kunnen sommige verschijnselen alleen onder bepalde omstandigheden (voort)komen.
Voorbeeld van telepatie heb ik al gegeven.
Bij de helderzienheid is het afhankelijk van de persoon hoe hij het verklaart - de helper, of medium of weet ik wat, ze moeten het benoemen. En dan de persoon zelf, hoe gevoelig is hij/zij enzv.
En dar er veel er tussen zitten die het misbruiken (wetend of onwetend)..ach ja, zoals ik al zei - voordat je iets aanneemt of verwerp dan grondig analyseren. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.
Chinese en Tibetaanse geneeskunde is hier honderden jaren langer dan de onze.
Ze werken met de energie van organen ( af te meten van de pols !), met de meridianen , chakras, elementen.. En werkt het? Natuurlijk wel. Het is gewoon een andere invalshoek , een andere kijk naar de wereld.

(Sorry voor mijn Nederlands, ik probeer mijn beste, hopelijk is het te verstaan.)
:(:)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:33

jirina schreef:
Mensen het is simpel.
Dat zegt niet' dat nog de andere natuurwetten NIET bestaan naast de natuurwetten die we NU al kennen.

Het is inderdaad simpel. Zo gauw die 'andere natuurwetten' gekend zijn, zijn ze ook welkom onder het topic 'Medisch'..

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:12

jirina schreef:
Dus bijvoorbeeld de telepatie kan alleen tussen de wezens voorkomen, die heel dicht bijelkaar zijn/voelen -dus nooit tussen de vreemden!

OK, dus telepathie kan alleen tussen wezens voorkomen die elkaar door en door kennen en niet tussen vreemden.
Kun je mij verklaren dat een wildvreemde die niets met mij of mijn paard te maken heeft dan een medische diagnose stelt door telepathie?

Intuïtie kan ik wel mee als je een dier goed kent dus geen vreemde bent en het gedrag van het dier goed kent en dat daarom ander gedrag opvalt, dan zie je dat een dier ziek is. Dan bel ik ook de dierenarts.

wat ik ook altijd raar vind met die readingen is dat paarden zo vriendelijk zijn,
ergens ben ik ook gewoon blij dat die knollen niet kunnen kwekken: je hoort nooit het verhaal van het paard bijvoorbeeld:

"geef voet", nee," Kom op, geef een voet, "NEE', "een beentje dan", "NEE zeg ik toch". Maar ik vraag het toch netjes. "Toch doe ik het niet", Kom op niet zo lastig geef een voet, is voor je eigen bestwil. "Nee" je trekt wat aan het been, "Doe, het lekker toch niet" Kom op paard niet zo moeilijk doen, je weet best hoe het moet. 'Nee, geen zin." Wil je nu echt een tets op je billen? "Nee en ik doe het toch niet, ...
En dan 3 dagen later tegen een reader vertellen dat je mishandeld ben natuurlijk,!

Of je krijgt naast 15 pensionpersonen, ook nog 15 knollen die willen uitmaken welk voer ze krijgen of welke zender er op de radio moet.

Een paar keer in een paardenleven zou het een uitkomst zij om met paarden te kunnen praten, maar doorsnee, nee, ik ga voor liever niet.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:43

Ik ben totally shocked van wat ik net op de televisie heb gezien met name gehoord. Van de NCRV ,programma DNA onbekend. Uitzending 8 januari 2012 om half 9 Nederland 1
De impact was enorm voor de betrokken partijen.
Een vrouw gelooft in de paragnost, gaat er naar toe met een foto. De paragnost vertelt dat de vrouw niet de dochter van haar vader is de andere kinderen uit het gezin zijn wel van de vader, haar vader was een Italiaan volgens de paragnost. Omdat deze vrouw wel van haar opvoedvader hield heeft ze hem er niet mee geconfronteerd, maar ze was absoluut overtuigd van het gelijk van de betreffende paragnost. Het ging zelf zover dat ze naar een tante werd verwezen die er van alles vanaf wist.
Pas na de dood van beide ouders durfde deze vrouw via DNA onderzoek uitsluitsel te gaan vragen en laten testen. Ze heeft jaren met een enorm dilemma geleefd.
Uit DNA onderzoek bleek dat de vrouw gewoon van haar opvoedvader en moeder was.
Hoe kan en paragnost zo gewetenloos met mensen omgaan?
Misschien is deze aflevering morgen te zien bij uitzending gemist. Het ging echt heel erg ver, deze mensen waren angstig en zagen geesten die dingen omgooiden, dat zou dan de overleden moeder zijn die niet zou willen dat het ( niet bestaande) schandaal bekend werd.
Ik ben totally shocked hoe ver dit kan gaan en de impact is op dit hele gezin. Zij kunnen nog niet geloven dat ze voor de gek zijn gehouden.

Staat al online ook http://dnaonbekend.ncrv.nl/ncrvgemist/8 ... 2012-afl-2

Citaat:
Als Coby haar paragnoste bezoekt, vertelt deze dat ze niet dezelfde vader heeft als haar broers en zussen. Haar biologische vader zou de Italiaanse immigrant Bruno zijn. Ook zou een tante er meer van weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:17

EstherHegt, voor sommige mensen is liegen en bedriegen heel normaal, dat zie je ook vaak in programma´s als Opgelicht! voorbij komen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:08

Jirina schreef:
Citaat:
telekinese?-

Nou telekinese zou je toch echt wel met het blote oog moeten kunnen waarnemen, anders zouden de 'begaafden' zelf toch ook niet weten dat ze wat aan het verplaatsen zijn? :D

Ben er zelf dol op hoor, schrijf ook vaak verhalen met telepathie en telekinese enz, maar het is ook niet helemaal voor niets dat mijn publicaties onder het genre 'fantasy' vallen. :+

@Ester hegt: zo zie je maar dat de combinatie van cold reader en psychopaat ook niet heel ondenkbaar is...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:46

Lovely schreef:
EstherHegt, voor sommige mensen is liegen en bedriegen heel normaal, dat zie je ook vaak in programma´s als Opgelicht! voorbij komen.

En vergeleken met wat hier boven staat voelt wat paardjes readen waarschijnlijk als een kleine zonde..
"Ach doen we toch niemand kwaad mee, is toch maar een huisdier, en als er echt wat ergs is bellen ze wel een dierenarts.."

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:48

Ik vraag me af... zou er ook wel eens een pony aan zijn reader vragen de eigenaresse te sommeren als de bliksem de VA te bellen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:26

randalinpony schreef:
Ik vraag me af... zou er ook wel eens een pony aan zijn reader vragen de eigenaresse te sommeren als de bliksem de VA te bellen?

Helaas, blijkbaar kan je maar in één richting inbellen :7

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:19

Wat blijft het hier stil.. Hoe moeilijk kan dit zijn mods?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:23

de mods hebben vanavond geen tijd.....die zaten allemaal naar het 6e zintuig te kijken....LOL...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 04:53

Ik geloof wel in reading en healing.
Healing heb ik zelf meegmaakt, ik heb 1,5 jaar bij ziekenhuizen gelopen vanwege nierstenen.
ik krijg 1 healing behandeling (toen geloofde ik er nog niet in) en ik was eindelijk na al die tijd van mijn pijn af!! ziekenhuizen in en uit en ze konden me maar niet helpen! Ik heb daar ook nooit meer pijn gehad! _/-\o_

Ik heb healing ook diverse keren meegemaakt met me moeder (ernstige rugpatient) die vrouw kon NIET weten waar mijn moeder pijn had, dat was neit aan de buitenkant te zien.
Maar ik zat er op te kijken, ik weet wel waar ze pijn heeft. Maar die vrouw ging direct naar de pijnlijke plaatsen toe en zat goed. Mijn moeder had sinds 20 jaar geen pijn meer aan haar rug!! Ze had weer warme voeten. ik heb zelf gezien hoe ze opgeknapt is. :j geweldig!!

Ik heb vele bevestigingen nodig gehad voordat ik er in geloofde, maar ik heb ze gekregen.

Ik heb pas nog een reading gehad over Moonlight en het klopte allemaal, en zij kon niet alles weten.
Maar alles klopte, echt bizar. maar super mooi!

Er zijn jammer genoeg veel bedriegers, maar er zijn gelukkig ook nog mensen die WEL weten wat ze doen. en ook echt helpen. En het ook echt kunnen :)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:25

Moonlightje schreef:
Er zijn jammer genoeg veel bedriegers, maar er zijn gelukkig ook nog mensen die WEL weten wat ze doen. en ook echt helpen. En het ook echt kunnen :)

Nee hoor, maar zoals je zelf al zegt, er zijn mensen die er in geloven. Op basis van een oorzaak - gevolg relatie waar ze graag zelf een verband in willen zien, dat hen dan weer gesuggereerd wordt door een reader die claimt iets te kunnen doen.

Zijn er readers in de zaal? Ik ben van goeie wil en ik wil het graag eens testen!
Ik lig nl. met griep in mijn bed (geen grap) en zou daar graag vanaf zijn. Iets genezend doorstralen, is dat mogelijk?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:49

Lovely schreef:

Deze zin sprong eruit voor mij;
"Over de vrouw, wier vader wel degelijk haar echte vader was, werd vermeld dat zij nog altijd vertrouwen heeft in paragnosten".

Inderdaad een leuk stuk, een goede illustratie.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:54

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:57

Kennelijk hebben mensen toch een soort evolutionair voordeel bij goedgelovigheid? Kan me niet zo goed voorstellen welk, maar allee? :Y)