Enkele dagen later was het dus zo ver en kreeg ik het resultaat in mijn mailbox.
->

Terwijl ik de reading las, voelde het als een soort 'thuis komen' zeg maar... Het was zeker geen kort verslag, maar alles was spijker op de kop. Het àller enige waar ik in de hele reading van zou kunnen zeggen dat niet echt klopt, is dat ik hem al lang zou hebben of al van veulen af aan - gezien onze band. Ik heb mijn paard nu bijna 2,5 jaar dus zo lang is dat uiteraard niet en hij was ook geen veulen meer toen ik hem kocht.
Verder kwam àlles waar ik (al was het vaag) aan gedacht had aan bod (en ik had met opzet zelf géén vragen gesteld op voorhand - om het zo fair mogelijk te houden). Zowel medisch, fysiek als mentaal kwamen alle puzzelstukjes op z'n plaats te vallen. Ik ben die vrouw nog steeds dankbaar om dingen te bevestigen of verklaren waar ik niet meteen een antwoord op had.
Ik had op voorhand al gelezen over haar dat veel mensen hele goede, anderen neutrale en nog anderen minder goede ervaringen met haar hadden gehad. En ook dat ze dingen dierf te zeggen die je eigenlijk als paardeneigenaar liever niet zou willen horen...
Ik ben er zeker van dat er kwakzalvers tussen zitten, maar ik ben er ook zeker van dat niet overal altijd een verklaring voor hoeft te zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die dichter staan bij de oorpronkelijke relatie tussen mens en paard en die zich daar voor open stellen. Ofwel kan je dan eeuwig sceptisch blijven, ofwel vind je daar rust in...