Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:25

ook hier een shetje die met de korf mag staan straks.
nu staat hij nog op t "winter" land, en staan er 5 gras sprieten.
rond mei gaan ze t gras land op en mag hij hem vanaf dag 1 weer op.

hij is nu mooi op gewicht, maar je ziet m zodra hij op t gras staat met de dag dikker worden.
dus voor z'n eigen gezondheid de korf om.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:10

Ik heb een full gekocht voor een cobmaat hoofd omdat ze dan tenminste nog een beetje kan geeuwen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:21

Ik heb de cobmaat voor de Haflinger, geeuwen kan ze inderdaad niet helemaal voluit maar hij was op deze maat al moeilijk af te stellen (dat het gat recht voor haar neus komt zeg maar). Ik ben er prima tevreden mee. Heb die van agradi, van IR.

Gras is al aardig gegroeid, geloof dat eind deze week de fructaan er ook wat meer uit is dus kunnen de dames stilaan een paar uurtjes grasjes eten. Op het winterweiland nu groeit ook alweer wat, maar dat wordt vakkundig binnen de perken gehouden door mevrouw Haflinger ;-) .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:24

Mijn shet staat met korf altijd op heel kort land. Kost een hoop moeite, en ze doet wel eens of ze nooit iets krijgt, maar is in een prima gezonde staat. Die van mij krijgen in de zomer wel gewoon hooi bijgevoerd ook.

Shetlief krijgt hem snel weer om. Manenkam lijkt te groeien nu ze weer langer op gras staat.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:52

tancreda, beter op deze manier dan dat ze ziek worden omdat ze te zwaar worden.

enige is dat tango vorig jaar een ruwe lip kreeg van t masker.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:19

Hier kwam schuurplekjes op de kin (ging vanzelf weer weg), en vooral aan die sluitmusketon op de kaak. Daar zit nu een bontje over, evenals bij de klittenband thv de oren. Daarmee geen probleem meer.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:02

ja dat krijgt mone ook, kale stukjes van het halster. geen huidirritatie oid, maar echt alleen de haren kapot. staat echt superlelijk. wij hebben er een halster aan gemaakt van softgrip longeerlijn, dat scheelt al behoorlijk. bontjes werken denk ik ook goed, maar wordt dat niet enorm smerig? Mone staat dag en nacht buiten, rolt ermee etc. etc.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:07

ponyzotje schreef:
Hier kwam schuurplekjes op de kin (ging vanzelf weer weg), en vooral aan die sluitmusketon op de kaak. Daar zit nu een bontje over, evenals bij de klittenband thv de oren. Daarmee geen probleem meer.

Mijn Hafje heeft het 's zomers zo:
Afbeelding
Ze heeft een heel fijn hoofd, dus ruimte genoeg om een bontje in de korf te maken.
Ze kreeg onder aan haar kaak wat schuurplekjes, omdat ze daar twee dikke knobbels heeft zitten (kiezen?)

Edit: het bont zit erin gemaakt met pektouw. Als het erg vies is, dan was ik het en doe er een schoon bontje in.
Bontjes zijn op maat gemaakt van een Mattes lamsvelsingelhoes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:43

Dat ziet er mooi zacht uit.
Die van mij ligt al in stukken........Paardlief was het duidelijk niet mee eens.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:13

Ik gebruik nog steeds deze! Werkt perfect en lekker goedkoop ;)

Leedebee schreef:
Tip tegen schuurplekjes: Bij de Action verkopen ze van die kleine microvezel sponsachtige doekjes Deze kan je met 2 tie-ripjes aan de korf vastmaken. Super zacht, kost geen drol en makkelijk te vervangen als het echt vies wordt.
Ze zitten per 4 of zes (weet ff niet meer) in een verpakking. Zo zien ze er uit:

Edit: Zie het 1e filmpje in mn profiel voor het voorbeeld. je kan ze ook aan de voorkant doen, net waar de schuurplek zit ;)

Afbeelding

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:20

Ik heb die microvezeldoekjes gezocht, maar wij hebben geen Action. En toen kwam mijn vader op het idee ze te maken uit Swiffer-doeken op een stukje plastic, dat werkt ook.

Ze worden niet snel vies, neen. Haf rolt ook wel in de modder, maar dan droogt dat en ik borstel het er regelmatig uit. Nu, na een jaar moeten er zeker wel nieuwe in. Maar onder de kin had ze snel geen wondjes meer. Alleen die musketon, waarom maken ze die ook niet platter??

Overigens had ik, zoals hier een paar keer stond, ook tussenstukjes uitgehaald in de korven. Dat werkt niet, want er was precies een "steunbruggetje" weg, waardoor de korf meer over haar neus heen zakte en die rubber dingen helemaal in haar neusgaten zaten. Je moet het waarschijnlijk voor je hebben liggen of gedaan hebben om het te snappen :+ . Dus ik wil die rubber dingen weg van voor haar neus, ga snel weer verder snijden aan de oude korf, hihi.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:13

@Ponyzotje
Misschien ligt het er aan welk gedeelte je hebt weggehaald? Ik haal alleen de middelste-dwars-band weg, maar niet wat onder zn kin zit. Bij deze is dat best een flink stuk, maar ik heb ook korven gehad met 4 banen en dan is het open stuk wel wat minder. Maar het blijft volgens mij altijd luchtiger dan als ie helemaal dicht is.

Edit: wat je ook niet moet vergeten is dat als ze aan het grazen zijn, de korf veel meer van de neus af hangt dan dat ze met hun hoofd omhoog staan.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:57

ponyzotje schreef:
Gras is al aardig gegroeid, geloof dat eind deze week de fructaan er ook wat meer uit is dus kunnen de dames stilaan een paar uurtjes grasjes eten. Op het winterweiland nu groeit ook alweer wat, maar dat wordt vakkundig binnen de perken gehouden door mevrouw Haflinger ;-) .

Het gras blijft fructaan houden zolang het 's nachts rond het vriespunt blijft...verder is het nu alweer een tijdje droog en dus zijn de eerste dagen na een flinke regenbui ook weer 'gevaarlijk'.

Die van mij heeft een mooie roze, zodat ik hem snel kan vinden mocht ze hem af krijgen :)
Wel het gaatje ietsjes groter gemaakt anders was de frustratie idd wel erg groot :D
Ze doet zelf haar neus er al in als ik hem voor houd, wat ze weet heel goed dat dat 'party-time' is :D

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:35

DubbelDun schreef:
Die van mij heeft een mooie roze, zodat ik hem snel kan vinden mocht ze hem af krijgen :)

Ben heeel erg benieuwd naar een foto!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:50

Even een still uit een filmpje. Gloedjenieuw, kaartje hangt er nog aan :D
Dit was haar meest zielige blik :D

Afbeelding

Ondertussen is hij iets minder schoon, maar nog steeds behoorlijk roze :)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:55

haha geweldig zeg !
valt zeker goed op!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:03

Hahaha geweldig! Ik had ze nog niet in aparte kleurtjes gezien! De Greenguard is helaas alleen verkrijgbaar in het zwart en in het groen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:08

En die groene vind je dus nooit meer terug in een weiland mocht ie afraken ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:24

_Dune_ schreef:
Hahaha geweldig! Ik had ze nog niet in aparte kleurtjes gezien! De Greenguard is helaas alleen verkrijgbaar in het zwart en in het groen.

Die van mij heeft een blauwe greenguard. Hij werd ook wel een beetje mee gepest, want hij lijkt best wel op een Albert Heijn mandje. :+ :')

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:01

Marcella schreef:
Die van mij heeft een blauwe greenguard. Hij werd ook wel een beetje mee gepest, want hij lijkt best wel op een Albert Heijn mandje. :+ :')

Hahaha een blauwe!! Heb je daar een foto van? En waar heb je die vandaan? Ik ken ze alleen in het zwart en groen...

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:16

@DD
Vind jij die niet benauwd voor je paard? Die banen lijken wel nog dichter op elkaar te zitten!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:32

_Dune_ schreef:
Marcella schreef:

Hahaha een blauwe!! Heb je daar een foto van? En waar heb je die vandaan? Ik ken ze alleen in het zwart en groen...

Geen foto, maar wel een filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=FjcQTv7O ... 1OeDKlo%3D

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:39

Cool boodschappenmandje heeft jouw paard! Ik wist niet dat er andere kleuren bestonden! Toch maar eens op zoek gaan, ik moet dit jaar een nieuwe kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:42

Leedebee schreef:
@DD
Vind jij die niet benauwd voor je paard? Die banen lijken wel nog dichter op elkaar te zitten!

Ze leeft nog steeds, dus ademen zal geen probleem zijn :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:45

_Dune_ schreef:
Cool boodschappenmandje heeft jouw paard! Ik wist niet dat er andere kleuren bestonden! Toch maar eens op zoek gaan, ik moet dit jaar een nieuwe kopen.

Bestelt via josie hier op bokt die ze in engeland bestelt. ;)