Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
140509 schreef:nou mijn paard is hier niet mee geboren door een val zijn haar wervels naar binnen geklapt daarom kan dit nog goed komen alleen kan utrecht haar alleen maar helpen daarom moet ze daar heen
rapido schreef:als ik eerlijk mag zijn zou ik helemaal geen kosten gaan maken aan dit paard als ik de TS was.
ik zou het dier lekker nog een anderhalf jaar op de wei zetten en dan kijken hoe het gegroeid is.
Mocht het dan er nog niet o.k uit zien dat is het gewoon vette pech en is dit paard niet geschikt als rij paard.
Lante schreef:rapido schreef:als ik eerlijk mag zijn zou ik helemaal geen kosten gaan maken aan dit paard als ik de TS was.
ik zou het dier lekker nog een anderhalf jaar op de wei zetten en dan kijken hoe het gegroeid is.
Mocht het dan er nog niet o.k uit zien dat is het gewoon vette pech en is dit paard niet geschikt als rij paard.
En waar baseer je dat laatste op..?
Lante schreef:Heb je de rest van het topic ook gelezen? Er zijn hier namelijk genoeg bewijzen geleverd dat een paard met een dergelijke rug met een goed zadel in veel gevallen best gereden kan worden, er loopt zelfs één ZZ Licht ...
maralyn schreef:Veel friezen hebben last van een weke rug, en eigenlijk 80% van de friezen hebben hoefproblemen omdat ze vroeger door gefokt zijn en nu last hebben van de inteelt gehalte.
Aantal friezen die ik ken hebben ook een erg weke rug, maar kan ook nogsteeds actief op gereden worden.
Ze rijd recreatief omdat ze zelf geen wedstrijden wil rijden. Maar ook zij kan gewoon rijden. Zo ook een andere fries die voor 40% een weke rug had, had de zadelmaker er over. Die word en gereden en gemend.
Dus geen toekomst? Zeker niet waar. Je moet alleen wel de zadel op de juiste manier laten opvullen.
Lante schreef:rapido schreef:als ik eerlijk mag zijn zou ik helemaal geen kosten gaan maken aan dit paard als ik de TS was.
En waar baseer je dat laatste op..?
140509 schreef:Het is verschrikkelijk dat ik nog steeds bezig ben met vervoer te regelen
ik moet iemand hebben die rijd en zelf een auto heeft die mag trekken en evt een trailer heeft en anders kan ik die regelen misschien kan 1 van jullie me helpen met vervoer want zonder vervoer kom ik nooit in utrecht en ik moet er echt heen met haar ik hoop dat jullie iemand weten dan ben ik je zo dankbaar
en met mijn paardje is er niet veel anders