Dat is ook één van de redenen waarom ik twijfel of mijn pony echt eczeem heeft, gezien de valk al in de staart heeft geschuurd en die van mij eigenlijk niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Ik vind die deken echt heel erg mooi opisop! Het is ook handig dat alles los zit, want voor op de wagen heb ik eigenlijk alleen een hals nodig. Vraag is alleen of een hals alleen wel blijft zitten, maar dat zal op de wagen wel meevallen
Ik zag hem niet op jullie site staan, waar heb je hem vandaan?
Sanet schreef:@op=op, zit daar geen losse buikflap bij?
MirandaFuego schreef:@
@xkimmx, je hoort steeds vaker dat paarden gaan hoesten of niet lekker zijn na inenten....maar niet enten kun je ook zomaar niet doen, vooral niet als je op een wat grotere stal staat.
Bedenk ook dat de ziektes die ze zonder de enting kunnnen krijgen nog veel heftiger zijn.
Als een paard ziek is kun je beter niet enten, maar als je paard straks beter is kan het gerust, zeker als je nooit eerder problemen met enten hebt gehad.
Je kan ook aan de da vragen welk middel het best gebruikt kan worden, sommige wekken meer reactie op dan anderen.
Britt_Pit schreef:Jeetje, wat gaat t hier hard, was veel leeswerk.![]()
Even een tip voor het enten; twee jaar terug heb ik mijn exceem paard in april laten enten; tot de dag van het enten had ze nog geen jeuk; dag erna begon ze direct met heftig schuren![]()
Sindsdien ent ik in december; wat veel beter bevalt. De combinatie van verharen ( en daardoor mogelijk een iets verlaagde weerstand?) en enten is dat jaar de druppel geweest tot jeuken.
Uiteraard kun je als je op een grotere stal staat het eigelijk niet maken om niet te enten (al zit hier een "holistische"stal die enten geen enkel paard) Je kunt wel voorstellen om jouw paard uit te stellen tot de winter ivm zijn exceem.
Er schijnt vogens onze da wel degelijk een verband te zijn tussen exceem en gevoelige longen. Een exceem merrie van mijn werk is ook altijd kortademig in het jeuk-seizoen. Mijn eigen merrie heeft (gelukkig) geen last van haar longen.
En hier nog geen jeuk waargenomen (klopt t gelijk even af)