Het (west-)Nijl-virus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicolleZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:56

hi allemaal,

ik woon in zuid afrika en zit er dus altijd midden in. over de paarden pest weet ik eigenlijk het meest omdat dat zoveel speelt bij ons. het belangrijkst om te weten is dat dat mugje alleen tussen zons onder en zons op aktief is. met het wnv weet ik dat niet zeker.

wij enten niet voor het wnv wel voor de paarden pest en dat breng een hoop ellende mee.

mugjes prikken het paard altijd op de kwetsbaarste delen. hoofd, op de borst, benen en onder de buik.

dus om het een en ander uit te sluiten, hebben wij altijd een vliegenmasker op bij de paarden na zons onder. ook speciale insectwerende spray, rook en een hoop andere dingen als preventief.

als er meer bekend is over inenten voor wnv hoor ik dat graag.

mensen die meer willen weten over paarden pest, stuur gerust een pb.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:48

nicolleZA schreef:
hi allemaal,

ik woon in zuid afrika en zit er dus altijd midden in. over de paarden pest weet ik eigenlijk het meest omdat dat zoveel speelt bij ons. het belangrijkst om te weten is dat dat mugje alleen tussen zons onder en zons op aktief is. met het wnv weet ik dat niet zeker.

wij enten niet voor het wnv wel voor de paarden pest en dat breng een hoop ellende mee.

mugjes prikken het paard altijd op de kwetsbaarste delen. hoofd, op de borst, benen en onder de buik.

dus om het een en ander uit te sluiten, hebben wij altijd een vliegenmasker op bij de paarden na zons onder. ook speciale insectwerende spray, rook en een hoop andere dingen als preventief.

als er meer bekend is over inenten voor wnv hoor ik dat graag.

mensen die meer willen weten over paarden pest, stuur gerust een pb.

Misschien is het een idee om als voorlichting een nieuw topic daarover te starten. Is altijd interessant. Wel er even bij zetten dat deze ziekte NIET in NL is.

Odysseus

Re: Het (west-)Nijl-virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:51

Net de rekening binnen van mijn W-N enting:
€41,60
Geen voorrijkosten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:16

Ik ben benieuwd, de mijne wordt geent op het KI-station waar ze nu staat.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:26

hebben jullie al het voorpagina nieuws gelezen over de entingen dat is niet zo best he.hebben jullie een van die nummers??

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:31

Ik las het net, weet niet zo goed even wat ik moet denken, heb hier een lege spuit liggen met in het begin wat cijfers en 2 letters en op het laatst 002.
Er staat ook Fort Doge op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:34

Vordur, in NL is niet met Prevenile geent, maar met Duvaxyn WNV.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:36

Ja dat staat er bij mij ook op ( Duvaxyn )