Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:03

En wie haald hem nou uiteindelijk op? :+ Ik zie allemaal gekibbel maar geen exacte datum op die van Zoetje na. Snap dat het nieuwe jaar er ook aankomt e.d. maar was nu wel benieuwd hoe en wat. Want als het écht allemaal zó erg is lijkt mij dat ie vandaag al thuis gestaan had.. Of zeg ik nu iets doms? :o

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:04

Cassidy schreef:
Wat mij betreft mag je je mening spuien, ook als nieuwkomer.
Hou er alleen wel rekening mee dat je niet alles weet, en niet alles naar waarde kunt inschatten.

Waarom zou ze dat niet kunnen inschatten, ze heeft zojuist het hele topic doorgelezen zegt ze.......
dan weet ze in principe net zoveel als wij

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:05

ok, dank je wel Lotus

zelf ben ik nl ook bekend met misgroei van benen bij een minishet.
het is ontstaan door pure doorfok, komt helaas erg veel voor.
Er zijn er bij die met goede zorg nog een heel normaal leven kunnen hebben. tegelijk zijn er ook bij die er zo slecht aan toe zijn inderdaad dood beter af zijn.
Dat Prissey en ik meen ook zoetje dit door een dierenarts willen laten bepalen is alleen maar goed. Dat zij beiden ook bereid zijn hem te laten inslapen als het te ernstig is juich ik alleen maar toe.
We mogen ervan uit gaan dat een goede (paarden)arts deze aandoening kan beoordelen en dus kan aangeven wat het beste is. En we moeten er maar op vertrouwen dat deze 2 behulpzame mensen de juiste keus maken.
Volgens mij zitten hier toch alleen maar echte paardenliefhebbers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:05

vindhet super van je TS.
Gewoon door zetten en wat sommige bokkers hier ook zeggen., moet je je niks van aantrekken.
Laten ze blij zijn dat er nog mensen zijn die dieren uit het leed halen!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:06

Neeeee niet alles staat in dit topic hoor Lotus, er is nog wel wat achtergrond informatie.
Hoe kom jij trouwens aan je naam, want Lotus is niet echt gangbaar zeg maar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:08

sjeik schreef:
Neeeee niet alles staat in dit topic hoor Lotus, er is nog wel wat achtergrond informatie.
Hoe kom jij trouwens aan je naam, want Lotus is niet echt gangbaar zeg maar.

die achtergrond info is niet voor iedereen bekend dus we gaan er vanuit dat alles wat in dit topic staat de info is die we hebben....

enne, lotus is mijn nickname

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:09

Yatooch3x schreef:
ok, dank je wel Lotus

zelf ben ik nl ook bekend met misgroei van benen bij een minishet.
Er zijn er bij die met goede zorg nog een heel normaal leven kunnen hebben. tegelijk zijn er ook bij die er zo slecht aan toe zijn inderdaad dood beter af zijn.
Dat Prissey en ik meen ook zoetje dit door een dierenarts willen laten bepalen is alleen maar goed. Dat zij beiden ook bereid zijn hem te laten inslapen als het te ernstig is juich ik alleen maar toe.
We mogen ervan uit gaan dat een goede (paarden)arts deze aandoening kan beoordelen en dus kan aangeven wat het beste is. En we moeten er maar op vertrouwen dat deze 2 behulpzame mensen de juiste keus maken.
Volgens mij zitten hier toch alleen maar echte paardenliefhebbers?

altijd fijn om nog een kenner te hebben hier :D

ik ook, velen met ons....

of hier alleen maar echte paardenliefhebbers zitten op bokt betwijfel ik soms, maar het overgrote deel zeker :o
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 31-12-09 02:10, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:09

Lotus83 schreef:
Yatooch3x schreef:
hallo allemaal

ben net lid geworden.
zit vol verbazing en ook bewondering deze topic te lezen.
wow!
is het te vroeg om nu al mijn visie te geven?
of ben ik dan wel heel brutaal als binnenkomer?
:o

misschien is een nieuw inzicht wel heel verhelderend :D

Haha ja indd!

S_uus

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:12

Mensen ik ga naar bed, trusten en hopelijk morgen wat minder gekibbel en meer duidelijkheid :)
:evaw:

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:12

indd, als in brutaal of als in verhelderend nieuw inzicht?? :o

mag ik me even voorstellen of moet dat in een nieuw topic elders?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:13

suusiejj schreef:
Mensen ik ga naar bed, trusten en hopelijk morgen wat minder gekibbel en meer duidelijkheid :)
:evaw:

Slaap lekker....., ja ik ben ook heel benieuwd naar de afloop van Kneusje....

Lotus83

Yatooch3x schreef:
indd, als in brutaal of als in verhelderend nieuw inzicht?? :o

mag ik me even voorstellen of moet dat in een nieuw topic elders?

Dat moet elders... in het wie wat waar topic

[WWW] Wie, wat, waar?

doei

@Yatooch

Zoals je ziet echte PAARDENLIEFHEBBERS,
En sommige mensenhaters :+

Iedereen maakt weleens fouten, verkeerde beslissingen, of rare reacties.
Where is the love?
Liefde is vergeven!

Ga toch niet zo lelijk tegen elkaar uitspatten, dan zit je zelf ook best fout!

Ik kan niet slapen, dus kom jullie vervelen, :9k

ThePast03

Yatooch3x schreef:

Wat bedoel je met pure doorfok?
Ik heb begrepen dat het een erfelijke afwijking is die resecief vererft en je dus jarenlang kan fokken met een drager zonder dat je het doorhebt. Er kunnen namelijk jarenlang dragers en vrije op de wereld gezet worden voordat je door hebt dat je fokdier een drager is.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 02:14

Voor alle bokkers die even betrokken zijn in dit verhaal..

Moet eerlijk zeggen dat ik gewoon tranen in me ogen heb van jullie vreselijke uitingen en beschuldigingen.. Buiten dat betrek ik hier niet iedereen in dus voel je niet onnodig aangesproken.

Ik heb zoetjes een pb gestuurd en hoop heel erg dat ze hierop geageerd, ik wil gewoon weten wat er gebeuren gaat met deze jonge is dat zo slecht? die pony heeft echt mijn hart en ziel aangetrokken en had hem echt niet een onwaardig leven gegeven ik had hem laten onderzoeken en met een eerlijke mening van de DA de beslissing genomen!

Ik merk wel wat en hoe en wie het allemaal in orde brengt ik hou mijn dingen achter de hand heb de pony tenslotte gereserveerd en wil best met zoetjes kortsluiten maar aangezien ik zoetjes nog helemaal niet gesproken heb weet ik amper van iets af. Heel het topic wordt ik naar beneden gehaalt en denkt menigde dat ik ineens verdwenen ben!

Ik heb geen tijd uren voor bokt uit te trekken heb ook nog een normaal leven die ik lijden moet ook een haflinger merrie die de nodige zorg nodig heeft.

Hierbij komt het ventje echt aan zijn verdiende hulp want ik geef het niet op!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:14

Alves schreef:
@Yatooch

Zoals je ziet echte PAARDENLIEFHEBBERS,
En sommige mensenhaters :+

Iedereen maakt weleens fouten, verkeerde beslissingen, of rare reacties.
Where is the love?
Liefde is vergeven!

Ga toch niet zo lelijk tegen elkaar uitspatten, dan zit je zelf ook best fout!

Ik kan niet slapen, dus kom jullie vervelen, :9k

:9k proost!!!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:16

Doorfok is inteelt. Als je genoeg inteelt pleegt met Haflingers, Fjorden, KWPNERs, Friezen maakt niet uit krijg je ook dit soort veulens.

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:17

@ThePast03
pure doorfok als in " fok door handelaren die inspelen op de trent der mini's"
de fokkers die echt hart hebben voor mini's kijken wel beter uit.
er zijn echt te veel mini's met deze misgroei, ze schieten als (kromme) paddestoeltjes uit de grond...helaas |(

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:17

Prissey schreef:
Voor alle bokkers die even betrokken zijn in dit verhaal..

Moet eerlijk zeggen dat ik gewoon tranen in me ogen heb van jullie vreselijke uitingen en beschuldigingen.. Buiten dat betrek ik hier niet iedereen in dus voel je niet onnodig aangesproken.

Ik heb zoetjes een pb gestuurd en hoop heel erg dat ze hierop geageerd, ik wil gewoon weten wat er gebeuren gaat met deze jonge is dat zo slecht? die pony heeft echt mijn hart en ziel aangetrokken en had hem echt niet een onwaardig leven gegeven ik had hem laten onderzoeken en met een eerlijke mening van de DA de beslissing genomen!

Ik merk wel wat en hoe en wie het allemaal in orde brengt ik hou mijn dingen achter de hand heb de pony tenslotte gereserveerd en wil best met zoetjes kortsluiten maar aangezien ik zoetjes nog helemaal niet gesproken heb weet ik amper van iets af. Heel het topic wordt ik naar beneden gehaalt en denkt menigde dat ik ineens verdwenen ben!

Ik heb geen tijd uren voor bokt uit te trekken heb ook nog een normaal leven die ik lijden moet ook een haflinger merrie die de nodige zorg nodig heeft.

Hierbij komt het ventje echt aan zijn verdiende hulp want ik geef het niet op!

het is heel goed dat je niet zomaar opgeeft....
had ik ook niet gedaan, sterker nog, dat heb ik destijds niet gedaan!

Het is wel goed hulp te aanvaarden, zeker omdat je aangeeft niet alle middelen voorhanden te hebben
ik kan me echter goed voorstellen hoe rot het moet voelen als het lijkt alsof het uit je handen word getrokken...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:19

Yatooch3x schreef:
@[*olduser*]
pure doorfok als in " fok door handelaren die inspelen op de trent der mini's"
de fokkers die echt hart hebben voor mini's kijken wel beter uit.
er zijn echt te veel mini's met deze misgroei, ze schieten als (kromme) paddestoeltjes uit de grond...helaas |(

Ik zal me er eens meer in verdiepen, heb in ieder geval 1 artikel gelezen waar ze er vanuit gaan dat het recessief vererft.
Als dat zo is kun je alleen maar uitkijken als je weet wie de dragers zijn natuurlijk. Weet je dat niet dan kan het iedere fokker vroeg of laat overkomen.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 02:20

nee lotus het gaat er niet om of het uit je handen wordt getrokken.. Ik heb alles maar dan ook alles over voor dit mannentje.. Ook als het blijkt dat iemand meer kan bieden als mij zelf! Alleen het voelt rot hoe bokt gelijk conclussie's trekt en denkt dat ik achter geld aan zit een 2de pony wilt hebben geen hulp wil aanvaarden etc etc ik heb het beste voor met Kneusje en daarom laat ik hem niet los en als zoetjes hem echt het beste kan bieden super toch!!!

Alleen waarom is iedereen ineens zo tegen mij terwijl ik helemaal zoetjes hulp niet heb afgeslagen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:22

There are over 200 variations of dwarfism characteristics which have been cataloged and well described in humans alone. Most of the human dwarfism characteristics have been proven to be genetic in nature. In the dwarfed miniatures, most of these characteristics are recessively inherited (both the sire and the dam appeared to have normal conformation). Many of the scientifically identified characteristics have been researched individually (Bowling 1996).

In the past century, dwarf horses were purposely used in breeding programs because of their diminutive size (even compared to the Miniature!). Thus, the Dwarf gene is floating around in many bloodlines today, and it is difficult to locate as the gene has not been identified by geneticists."

Jolliegirl

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:24

wordt ie nou ingeslapen of gaan ze ermee aanklooien? terwijl hjier al meerdere malen gezegd is dat dit niet paardwaardig is...
zelfs door een VEEARTS.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:25

ThePast03 schreef:
There are over 200 variations of dwarfism characteristics which have been cataloged and well described in humans alone. Most of the human dwarfism characteristics have been proven to be genetic in nature. In the dwarfed miniatures, most of these characteristics are recessively inherited (both the sire and the dam appeared to have normal conformation). Many of the scientifically identified characteristics have been researched individually (Bowling 1996).

In the past century, dwarf horses were purposely used in breeding programs because of their diminutive size (even compared to the Miniature!). Thus, the Dwarf gene is floating around in many bloodlines today, and it is difficult to locate as the gene has not been identified by geneticists."

Kan iemand even vertalen :D

Yatooch3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 02:26

@ThePast03
ik bedoel ook te zeggen dat je vast gelijk zal hebben.
Ik heb het over handelaren die rustig doorfokken met mini's met kromme benen en vergroeiingen ed, dus zij die het wel weten en zich er geen bal van aan trekken. al eens op paardenmarkten geweest waar ze ook minis verkopen?
einde van de markt blijven er rsutig zo'n 100 staan, groot deel met kromme benen, worden niet eens meer mee terug genomen.
en dan komt er maar 1 wagen ze ophalen die van het slachthuis....