Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Wat mij betreft mag je je mening spuien, ook als nieuwkomer.
Hou er alleen wel rekening mee dat je niet alles weet, en niet alles naar waarde kunt inschatten.
sjeik schreef:Neeeee niet alles staat in dit topic hoor Lotus, er is nog wel wat achtergrond informatie.
Hoe kom jij trouwens aan je naam, want Lotus is niet echt gangbaar zeg maar.
Yatooch3x schreef:ok, dank je wel Lotus
zelf ben ik nl ook bekend met misgroei van benen bij een minishet.
het is ontstaan door pure doorfok, komt helaas erg veel voor.
Er zijn er bij die met goede zorg nog een heel normaal leven kunnen hebben. tegelijk zijn er ook bij die er zo slecht aan toe zijn inderdaad dood beter af zijn.
Dat Prissey en ik meen ook zoetje dit door een dierenarts willen laten bepalen is alleen maar goed. Dat zij beiden ook bereid zijn hem te laten inslapen als het te ernstig is juich ik alleen maar toe.
We mogen ervan uit gaan dat een goede (paarden)arts deze aandoening kan beoordelen en dus kan aangeven wat het beste is. En we moeten er maar op vertrouwen dat deze 2 behulpzame mensen de juiste keus maken.
Volgens mij zitten hier toch alleen maar echte paardenliefhebbers?
Yatooch3x schreef:indd, als in brutaal of als in verhelderend nieuw inzicht??![]()
mag ik me even voorstellen of moet dat in een nieuw topic elders?
Yatooch3x schreef:het is ontstaan door pure doorfok, komt helaas erg veel voor.
Alves schreef:@Yatooch
Zoals je ziet echte PAARDENLIEFHEBBERS,
En sommige mensenhaters![]()
Iedereen maakt weleens fouten, verkeerde beslissingen, of rare reacties.
Where is the love?
Liefde is vergeven!
Ga toch niet zo lelijk tegen elkaar uitspatten, dan zit je zelf ook best fout!
Ik kan niet slapen, dus kom jullie vervelen,
Prissey schreef:Voor alle bokkers die even betrokken zijn in dit verhaal..
Moet eerlijk zeggen dat ik gewoon tranen in me ogen heb van jullie vreselijke uitingen en beschuldigingen.. Buiten dat betrek ik hier niet iedereen in dus voel je niet onnodig aangesproken.
Ik heb zoetjes een pb gestuurd en hoop heel erg dat ze hierop geageerd, ik wil gewoon weten wat er gebeuren gaat met deze jonge is dat zo slecht? die pony heeft echt mijn hart en ziel aangetrokken en had hem echt niet een onwaardig leven gegeven ik had hem laten onderzoeken en met een eerlijke mening van de DA de beslissing genomen!
Ik merk wel wat en hoe en wie het allemaal in orde brengt ik hou mijn dingen achter de hand heb de pony tenslotte gereserveerd en wil best met zoetjes kortsluiten maar aangezien ik zoetjes nog helemaal niet gesproken heb weet ik amper van iets af. Heel het topic wordt ik naar beneden gehaalt en denkt menigde dat ik ineens verdwenen ben!
Ik heb geen tijd uren voor bokt uit te trekken heb ook nog een normaal leven die ik lijden moet ook een haflinger merrie die de nodige zorg nodig heeft.
Hierbij komt het ventje echt aan zijn verdiende hulp want ik geef het niet op!
Yatooch3x schreef:@[*olduser*]
pure doorfok als in " fok door handelaren die inspelen op de trent der mini's"
de fokkers die echt hart hebben voor mini's kijken wel beter uit.
er zijn echt te veel mini's met deze misgroei, ze schieten als (kromme) paddestoeltjes uit de grond...helaas
ThePast03 schreef:There are over 200 variations of dwarfism characteristics which have been cataloged and well described in humans alone. Most of the human dwarfism characteristics have been proven to be genetic in nature. In the dwarfed miniatures, most of these characteristics are recessively inherited (both the sire and the dam appeared to have normal conformation). Many of the scientifically identified characteristics have been researched individually (Bowling 1996).
In the past century, dwarf horses were purposely used in breeding programs because of their diminutive size (even compared to the Miniature!). Thus, the Dwarf gene is floating around in many bloodlines today, and it is difficult to locate as the gene has not been identified by geneticists."