Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:50

Wat verschrikkelijk voor jullie, dit is echt niet normaal..

Ik weet dat ze bij mensen met vieze en moeilijke wonden hele goede resultaten bereikt worden met vacuumtherapie, er wordt dan een special spons op de maat van de wond gemaakt, daar overheen gaat een folie, en daarop wordt een vacuumapparaatje op aangesloten. dit zuigt de vieze zooi er uit, en versnelt de wondgenezing.
misschien kun je dat met je dierenarts overleggen.

ook met l mesitran heb ik goed ervaringen, maar dat gebruik je niet in deze fase van de genezing..

Heel veel succes met je paardje..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:52

Jakkes wat een toestand zeg :(:)

Ontzettend veel sterkte en ik zal duimen voor een spoedig herstel!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:13

Ik wens jullie ook enorm veel sterkte :(:)
Hopelijk komen jullie er goed doorheen
Ik duim ook voor jullie mee.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:35

Wat fijn dat er een positief berichtje is!! Hopenlijk zet deze positieve trent door, want dat hebben jullie dubbel en dwars verdient!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:48

Wat gaaf dat er positief nieuws is! Hou vol hoor.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:55

Jeetje, wat erg! Echt heel erg zielig voor je merrie. Wat moet je merrie blij geweest zijn toen jij de wei in kwam. Echt heel veel sterkte en ik hoop voor je dat alles weer helemaal goed komt!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:02

Wat fijn om te lezen dat het wat beter gaat! Ik zit nu in Turkije en heb er nog veel aan gedacht! Ben echt blij voor je! Hoop dat het door zet! :)

~_Ellen_~

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:23

Jeetje wat een nachtmerrie!!
hopelijk knapt ze echt snel weer op!!
Heel naar allemaal!
wens haar maar veel beterschap van mij :Y)

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:54

Gelukkig dat het al ietsje beter gaat! Hou hoop!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:25

Hallo lieve mensen,

Ik wilde jullie even laten weten dat ze daarstraks zelfs weer wat gras gegeten heeft!! Misschien triest om t melden maar ik ben er ZOOO blij mee :D
Ook wilde ik even laten weten dat de fabrikant van Mesitran idd gaat sponsoren, maar dit in deze fase van het herstel beter nog niet te gebruiken is...later wel en het pakket kan ik morgen verwachten.
Laten we er het beste van hopen.
Tot de volgende update

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:26

Ik lees al van het begin mee en vind het leuk om een iets positiever bericht te lezen!
Veel sterkte en geef ze maar extra love en care!

Veel succes!

Een stille meelezer :(:)

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:27

Wat een goed nieuws!!!!
Super goed!!
Hou die hoop!!
Super dat hij je wil gaan sponsoren !!

Doe maar een dikke knuffel aan je pony!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:28

Ik lees al een tijdje mee en dat ze gras eet is niet triest maar juist *\o/* .
Ik denk dat ik voor alle bokkers spreek als ik zeg dat het jou en je pony echt gegund is dat ze snel opknapt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:35

Wat een fijn bericht dat ze willen sponsoren! Erg vriendelijk, want de kosten zullen al wel hoog genoeg worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:39

Dekloktikt schreef:
Heel veel sterkte!
En nóóit meer op deze manier dekken. Mijn stiefvader heeft een hengstenhouderij en ik heb ook op een hengstenhouderij gewerkt en we hebben de hengsten nóóit los of onnodig in de buurt van merries gehouden. Dit is gewoon levensgevaarlijk. Als wij een hengst buiten de (megahoog) omheinde paddock op het land hebben mag er ook geen enkel ander paard in een naastliggende wei staan. Die hengsten kunnen zo onvoorstelbaar in hun hoofd worden.
Maar succes met het opknappen en vertroetelen van de merrie, tis echt verschrikkelijk omhet diertje zo aan te treffen |(

Kijk dat dit mis is gegaan is voor paard en eigenaar heel vervelend maar natuurlijk dekken kan ook gewoon goed gaan hoor. Het is onzin om te zeggen dit mag je nooit meer doen het is levensgevaarlijk. Kijk met deze merrie zal ik het zelf ook niet meer doen door de traumatische ervaring die ze nu heeft.
Maar bij ons worden alle merries natuurlijk gedekt en de hengst(al met verschillende hengsten gedaan) loopt dus ook gewoon in de kudde waar ook de veulens bij lopen en dit is nog nooit mis gegaan. Het is maar net wat de hengst gewend is, hoe zijn karakter is en ook hoe hij opgevoed is. Een hengst heeft gewoon te luisteren na de merrie als die hem met lichaamstaal aan geeft dat ze er nog niet klaar voor is moet hij wachten tot het wel zo ver is. Ook als henstenhouder moet je er wel enig verstand van hebben en snel kunnen inschatten of iets goed gaat of niet. En niet gewoon maar bij elkaar zetten en weg gaan en ze het maar uit laten zoeken. Bij ons loopt de hengst vaak de hele winter nog bij een drachtige merrie wel zo leuk voor hem ook een maatje hebben. Ik vind zelf dat d ehengst geen leven heeft als hij alleen maar op stal staat of aleen op de paddock en geen contact heeft met soortgenoten.

Maar ik hoop dat Ts haar paard wel heel snel geneest en de oude wordt. Erg fijn dat je medewerking krijgt van de fabrikant van mesitran door sponsering van spullen de honingzalf is erg goed maar ook erg duur.

Groetjes Genja

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:45

Wat fijn dat Medeco de zalf wil sponsoren!!
Alle beetjes zijn meegenomen.
Ik weet niet of je de gel of zalf krijgt en of ze toelichting hebben gegeven. Anders wil ik nog even zeggen dat de met name de zalf flink kan prikken bij de inwerking met wondvocht. Moet echt dun aangebracht worden. De gel heeft dit minder en kan met een dikkere laag in diepe wonden ingebracht worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:08

Dit is nou de tweede keer dat ik hoor dat mesitran sponsort, vind ik echt top!!

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:10

@ Grit....klopt ik heb de uitleg al via de telefoon gehad maar ze raden aan om eerst de soft te gebruiken als de wonden daar klaar voor zijn...ik heb dus ook met hun een regelmatig contact nu.
Ja ik was gewoon brutaal en heb ze gebeld en daarna via de mail mijn verhaal gedaan en fotos gestuurd...de dag erna had het pakket er al moeten zijn maar er was iets mis gegaan bij tnt...ze leven ook daar erg mee.
Ik ben daar echt heel blij mee want idd de kosten zijn niet gering..
De hengstenhouder morgen maar weer eens verblijden met een bezoekje want het is immers al maandag geweest en we hebben niets meer vernomen van de verzekering ed.
Afwachten maar weer...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:16

Top zeg dat ze je tegemoet komen. Maar natuurlijk is het voor hen ook goede reclame mocht hun spul ervoor zorgen dat de wonden van je paardje mooi genezen.

Ik ben benieuwt naar het bezoek van de hengstenhouder. En ik duim hier weer verder voor een goed herstel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:20

Fijn dat je de soft (gel) krijgt, hoef je in ieder geen rekening te houden met het prikken. Ik duim voor je dat er een paar tubes in het pakket zitten!
En groot gelijk, gewoon vragen, "nee heb je, ja kun je krijgen".

Alginaat is een mooi materiaal voor in diepe wonden met veel vocht (absorbeert veel vocht en reinigt), daar kun je dan ook de soft opsmeren en het zo in de wond stoppen. Dus je kunt altijd nog vragen of ze denken dat alginaat nuttig zou kunnen zijn, wie weet sturen ze daar ook wat van op ;) . Zo gebruiken ze dat ook bij mensen met diepe wonden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:31

Fijn dat je dat pakket kosteloos krijgt opgestuurd, scheelt je een hoop kosten!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:39

waterlelie48 schreef:
Hallo lieve mensen,

Ik wilde jullie even laten weten dat ze daarstraks zelfs weer wat gras gegeten heeft!! Misschien triest om t melden maar ik ben er ZOOO blij mee :D
Ook wilde ik even laten weten dat de fabrikant van Mesitran idd gaat sponsoren, maar dit in deze fase van het herstel beter nog niet te gebruiken is...later wel en het pakket kan ik morgen verwachten.
Laten we er het beste van hopen.
Tot de volgende update

Meid, dat is helemaal niet gek, ik ben er ook echt blij mee +:)+
Ik heb alles gevolgd en had de tranen in je ogen toen ik je eerste bericht las..
Maar nu gaat het goed.. en paardje eet weer grasjes.. das toch wereldnieuws?????? :D

Nu nog een lange tijd herstellen, maar het komt wel goed...

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:41

Ik hoop zo dat het goed komt met je pony!
Fijn dat ze ook weer grasjes eet!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:47

Heel veel sterkte en fijn dat je gesponsord wordt!

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:15

Jee meis alweer positief nieuws, helemaal super *\o/*

Wat wil je nog meer dat je meiske alweer grasjes eet en dat ze je sponseren met de zalf/gel. Helemaal toppie +:)+

Ik volg je topic al van het begin en ben telkens weer nieuwsgierig of er al iets nieuws te melden is. Heb tot nu toe vandaag al een paar goede berichten gelezen. We blijven duimen dat het vanaf nu elke dag beter gaat.