[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 08:55

jeetje eef, kun je wat meer leestekens in je bericht zetten? leest wat makkelijker denk ik Knipoog

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:33

De lactose is er trouwens uit gehaald nu bij Hippo ex-cema...
(mijn paardje is testpaard)
het gaat nu wel goed met hem:

Afbeelding

de eerste foto is van een paar maanden terug.
Het is nu natuurlijk geen exceem weer meer,en hij komt in zijn wintervachtje.
Volgend jaar ga ik weer op tijd met Hippo ex-cema beginnen,dan ben je alle ellende misschien voor,en niet meteen aan het vechten tegen de gevolgen...ik hoop dat het dan goed gaat!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:56

is dat zo? dat zou erg goed zijn! ik heb er nooit meer wat van gehoord (mijn paard was ook testpaard). had jij een mail gekregen daarover?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:57

de lactose is er nu uitgehaald bij hippo exzema?
lezen die mensen hier mee ofzo?
we hebben het er hier over gehad( lactose intolerantie) en nu is de lactose eruit. Knipoog

ziet er goed uit joh!
en ja het is einde seizoen, het word deze week flink kouder dus dan is het bijna gebeurd

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:00

Heb een beetje het topic doorgelezen, maar weet iemand van jullie of het erfelijk is?? Zomerexceem?? Is dat ook ergens bewezen in een test??

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:41

Of het bewezen is weet ik niet, maar ik denk zomaar dat de gevoeligheid ervoor zeker erfelijk kan zijn. Zeker niet altijd hoor, mijn paards moeder had het niet, zijn vader dénk ik ook niet.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:45

ja ze lezen hier mee. tenminste, in t vorige topic wel Knipoog die meiden die dat onderzoek deden dan he. fabrikant weet ik niet, maar dat kan heel nederland doen toch? Knipoog nahja, ik vind t raar dat het er uberhaupt in zat...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:47

nou gaaf dat ze luisteren naar de "zomereczeem kenners" hier Haha!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:23

Mijn paardje is als het goed is voorlopig blijvend test paard.Ik had zelf hippo gekocht de eerste keer,en toen vond ik het dus niet goed genoeg helpen...dus contact gehad en toen kwamen ze bij mijn paardje kijken...hoop tips,smeertseltjes en dingetjes uit geprobeerd.
Ze zijn nog meer dingen aan het produceren...als het in de handel komt kan ik de mokzalf van harte aanbevelen Haha! dat werkte echt ongelooflijk snel bij mijn paardje Knipoog
Ik heb echt prettig contact met de mensen van Hippo ,ze zijn echt geinteresseerd in mn paardje,en houden veel contact en helpen waar ze maar denken te kunnen helpen.Ben er super blij mee!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:35

Ik ga denk ook maar dat Hippo ex-cema halen.
Mijn DA had het daar ook al over Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:14

ikenindi schreef:
ja ze lezen hier mee. tenminste, in t vorige topic wel Knipoog die meiden die dat onderzoek deden dan he. fabrikant weet ik niet, maar dat kan heel nederland doen toch? Knipoog nahja, ik vind t raar dat het er uberhaupt in zat...

idd die lezen mee haha Haha!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:16

HenJ schreef:
Heb een beetje het topic doorgelezen, maar weet iemand van jullie of het erfelijk is?? Zomerexceem?? Is dat ook ergens bewezen in een test??

De aanleg is wel degelijk erfelijk. Daarom ben ik er persoonlijk ook fel op tegen dat er met eczemers gefokt wordt. Als je dan zo graag een eczeempaard wil, koop er dan een. Dan help je er een ander weer vanaf. Er zijn leuke paarden zat hetgeen betekent dat er niet met eczemers gefokt hoeft te worden ookal is 'ie nog zo leuk en lief.

Voor mij persoonlijk betekent het dat ik min bloedlijn kwijt ben want het fokproduct heeft dus eczeem zoals gezegd. Haar broer is helaas gecastreerd en de moeder leeft helaas niet meer.

Onder andere het shetland stamboek is begonnen met selecteren. Ponies met eczeem zijn uitgesloten van de fokkerij. Het resultaat is dat het aantal eczemers al flink afgenomen is.

Ik heb zelf een eczeem pony gefokt uit 2 niet schurende ouders. Ik heb het idee dat er wel een trigger nodig is om de eczeem op gang te helpen, zoals: flink ziek, castratie, verkeerd dieet, stress, etc.

Die van mij is in haar eerste winter echt erg ziek geweest. Het immuun systeem krijgt dan een dreun waardoor het overactief wordt en dus de overgevoeligheid voor die jeweetwel muggetjes op gang komt.

Het enige dat imo over blijft is duimen dat er iets gevonden wordt waardoor eczeem definitief te genezen is en ik dus toch met mijn merrie zou kunnen fokken. Ik heb er alleen helaas een hard hoofd in.

Ik zeg: Lang leve de eczeemdekens!!

Groetjes,

Aline

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:31

het heeft gevroren!

Go jij! Go jij!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:53

Yep, hier in Twente ook Haha!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:26

En ook hier in de betuwe kon ik vanochtend het ijs van de autoruiten afkrabben!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:46

en toch zie ik hier in de tuin vliegjes zweven in de zon Knipoog
dan zullen ze bij de paarden er ook vast wel zijn.
ap schuurt trouwens helemaal niet meer, ook niet als ze hem uit de wei op stal zetten.

hehe...op naar volgend jaar Tong uitsteken

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:53

Ik hoop echt dat het volgend jaar bij mij minder is Scheve mond
Ben er nu tenminsten optijd bij Ja

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:42

even weer een stipje hier Knipoog
Heb twee eczemers. Ik heb ze sinds twee weken op het dieet van nicolette hebing. Bietenpulp,aangevuld met zemelen, veendrenkstof,zeewier en een scheutje olie. En natuurlijk veel hooi.

Ik hoop dat het gaat helpen.
Vorig jaar heb ik me suf gesmeerd met vanalles en nog wat. Ik heb ze deze zomer onder de rambo sweet itch hoody gehad en dat beviel prima. Ik ben alleen zo stom geweest om ze te vroeg af te laten Bloos Vooral mijn paard heeft nu toch weer flink geschuurd aan haar manenkam Boos! Die is nu weer flink breed.
Volgend seizoen dus weer onder de deken (super sterke dekens trouwens Haha!, kost een paar centen maar dan heb je ook wat...)

Nog meer mensen die voeren volgens het boekje van hebing. zomereczeem opgelost met voeding? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:12

Zomereczeem niet definitief opgelost, maar wel in een hele mindering gebracht d.m.v. voeding. Daarnaast wel de eczeemdeken op voor het laatste schuren, en klaar is kees.

Smeren doe ik allang niet meer, soms wekt het alleen maar meer jeuk op.
Staart en manen laat ik dan ook de hele zomer met rust, zo min mogelijk prikkels dus.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 14:57

Ik heb me al heel lang niet laten zien in dit topic, en eigenlijk vooral omdat mijn merrie voor het eerst sinds haar derde jaar weinig last van jeuk had - goed nieuws dus eigenlijk! Ze krijgt totaal andere voeding dan eerst (met dank aan Henny_w!!) waar ze het super op doet en is bovendien drachtig (ander hormoonbalans van invloed?).
Nu moet ik wel bekennen dat ze de hele zomer onder deken heeft gestaan, maar eerdere jaren kon ik standaard een paar keer per week met naald en draad aan de slag omdat ze de deken kapot had geschuurd, en dit jaar kon ik m'n naaisetje helemaal in de kast laten Go jij! Go jij! Ze schuurt nog wel, maar duidelijk minder, en al helemaal niet meer zo dwangmatig als eerst.

Nu het gevroren heeft, zit ik te twijfelen of ik de deken meteen moet afdoen, of nog niet.
Wat hebben jullie gedaan? Lopen er nog veel eczemers met pyama's rond?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:01

ik heb hem af, en kijk het even aan...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:03

Die van mij loopt al een week zonder eczeemdeken maar heeft wel winterdekentje op Ja

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:04

Misty loopt ook al een tijdje zonder deken, en hier zijn (vooral na het vriezen) geen vliegjes meer te bekennen! Haha! *LOL*

Ik ben ook wel benieuwd naar Hippo, is dat inwendig of uitwendig spul?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:36

Sodeletuut schreef:
Misty loopt ook al een tijdje zonder deken, en hier zijn (vooral na het vriezen) geen vliegjes meer te bekennen! Haha! *LOL*

Ik ben ook wel benieuwd naar Hippo, is dat inwendig of uitwendig spul?

Hippo is een olie en poeder die door het vier gegeven moet worden,er is ergens een site van hippo excema,even googlen...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:00

Oké, ik zal wel even googlen Haha!