Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hutch84 schreef:Ik moet ook zeggen dan ik het er smakelijk uit vindt zien.
Ik ga morgen het rubber vervangen om te kijken of hij nog zuigt. Op het ijzer.
Ik wil dus voor de extra power de westenr mix toevoegen. Naar een gewenings periode.
Hoeveel voerde jij er van want ik heb gisteren het voer gewogen en twee voer scheppen is pas 1 kg dus is best veel.
Ik Heb ook naar volle ttevredenheid pavo daily plus gevoerd maar heb de spelt als test geprobeerd.
Ik train dagelijks dus wil een compleet voeding zonder te veel belasting.
Suzanne schreef:Dankjewel! ik heb ook een vreselijke hekel aan die band.. heel de tijd gedoe mee. Hij staat nu zonder, gaat gelukkig ook weer het land op en hij krijgt wel heel veel ruwvoer, maar alsnog als hij dat op heeft staat hij veel lucht te zuigen.
Maurice_Z schreef:Inderdaad, dat heb ik reeds gedaan. De DA zei dat het niet zijn maag zou zijn (ik heb wel reeds een nieuwe afspraak met een tweede DA om een second opinion te krijgen). Ik heb al zitten overwegen om zijn voedsel te veranderen. Momenteel krijgt hij 1 schep Strucomix original van Cavalor (volgens de DA was dit perfect voor hem), maar ik ga dus op zoek naar iets nieuws, omdat hij hier toch niet goed op reageerd.
Laulitz schreef:Suzanne schreef:Dankjewel! ik heb ook een vreselijke hekel aan die band.. heel de tijd gedoe mee. Hij staat nu zonder, gaat gelukkig ook weer het land op en hij krijgt wel heel veel ruwvoer, maar alsnog als hij dat op heeft staat hij veel lucht te zuigen.
Mijne bleef het ook doen, ondanks veel en regelmatig ruwvoer, geen krachtvoer, 24/7 buiten... Moet zeggen, we hebben onlangs de bomen af moeten zetten omdat ze eraan aten en sindsdien hebben we haar niet meer zien luchtzuigen, dus wie weet
Elisa2 schreef:Kunnen jullie luchtzuigers tegen kuilgras....gewoon goed droog paarden voordroogkuil?
Mijn luchtzuiger heeft de laatste paar jaren steeds vaker koliek, meestal onschuldig {gaskoliek} maar soms ook wat erger en ik ben bang dat ik hem daar kwijt aan ga raken als ik er niks aan doe.
Hij heeft geen band om {vindt ik symptoombestrijding} en wat ik tot nog toe geprobeerd heb is maagcompositum..dat leek de eerste keer iets te werken toen werdt het wat minder. De 2e keer gaf het geen resultaat... hele dag kan hij kleine beetjes ruwvoer eten van een slowfeeder. Nu dus met voordroog kuil en wel willen straks hooi gaan proberen om te kijken of het beter gaat.
Daarnaast gaf ik hem haylage balancer maar dat lijkt niet te werken...en af en toe een kuur met groene leem wat hem wel wat lijkt te helpen.
Elisa2 schreef:Dankjewel! ik had al het idee dat hooi beter voor hem is...weet je ook een goede probiotica?
Kirrr schreef:Ik ga hem luzerne (zonder melasse) geven, maar ik las dat je dat niet alleen kan geven, maar bijvoorbeeld met muesli. Welke muesli raden jullie dan aan?