Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:Niek heeft ook weer last van zijn aangezichtszenuw. Het schudden valt op zich nog mee maar wil het graag voor zijn voordat het weer erger gaat worden. Hij wordt nu behandeld voor Staphylococcus bacterie die in de kaakholte zit. Paar weken terug kwam eerst een schimmel naar boven. Gelukkig hebben we die nu weer onder de knie.
Moragh, de medicatie die Laarakker voorschrijft is uitgetest voor het paard in kwestie en zal voor ieder paard anders zijn.
singasong schreef:Niek heeft ook weer last van zijn aangezichtszenuw. Het schudden valt op zich nog mee maar wil het graag voor zijn voordat het weer erger gaat worden. Hij wordt nu behandeld voor Staphylococcus bacterie die in de kaakholte zit. Paar weken terug kwam eerst een schimmel naar boven. Gelukkig hebben we die nu weer onder de knie.
Moragh, de medicatie die Laarakker voorschrijft is uitgetest voor het paard in kwestie en zal voor ieder paard anders zijn.
Moragh schreef:singasong schreef:Niek heeft ook weer last van zijn aangezichtszenuw. Het schudden valt op zich nog mee maar wil het graag voor zijn voordat het weer erger gaat worden. Hij wordt nu behandeld voor Staphylococcus bacterie die in de kaakholte zit. Paar weken terug kwam eerst een schimmel naar boven. Gelukkig hebben we die nu weer onder de knie.
Ben ik bekend mee, maar er zijn wel wat algemene dingen die kunnen helpen (zie bv de Puur Pollen ed)
Groene Os werkt(te?) samen met Laarakkers, maar zij hebben niets tegen schudden, dus vandaar dat ik me afvroeg wat zijn geven.
mirgino schreef:singasong schreef:Niek heeft ook weer last van zijn aangezichtszenuw. Het schudden valt op zich nog mee maar wil het graag voor zijn voordat het weer erger gaat worden. Hij wordt nu behandeld voor Staphylococcus bacterie die in de kaakholte zit. Paar weken terug kwam eerst een schimmel naar boven. Gelukkig hebben we die nu weer onder de knie.
heeft dit met het weer te maken?
ik ben met Gringo ook nog steeds aan het zoeken wat het kan zijn.
hij heeft nl geen uitvloeiing uit de neus en hoest ook niet
hij krijgt nu wel Puur Pollen en hopelijk helpt dat ,maar dan moet het wel door de pollen komen.
want wat heeft jouw paard precies en wanneer doet hij het?
Moragh schreef:@tylando: klinkt een beetje als wat mijn paardje ook doet. Ik heb bij haar het idee dat de irritatie meer rond de oren zit, al vind ze zo'n netje bij de neus ook mega irri.
Wat was de eerste manier van aanpak bij Laarakkers? Wat kreeg je qua medicijnen van Laarakkers?
mirgino schreef:ik ben vanmiddag toch op de Lingehoeve en zal het voorleggen daar aan een arts
ik ga zo eerst zijn gedrag op film zetten zodat ik dat kan laten zien
alles van het onderzoek vorig jaar bij Visdonk kan ik op laten sturen
Gringo lijkt last van zijn oren te hebben
Ukster schreef:singasong schreef:Niek heeft ook weer last van zijn aangezichtszenuw. Het schudden valt op zich nog mee maar wil het graag voor zijn voordat het weer erger gaat worden. Hij wordt nu behandeld voor Staphylococcus bacterie die in de kaakholte zit. Paar weken terug kwam eerst een schimmel naar boven. Gelukkig hebben we die nu weer onder de knie.
dit had benneton ook de laatste keer dat ze was geweest (aangezichtszenuw en dat in de kaakholte), en na de kuur die ik toen zou krijgen zou hij beduidend minder moeten schudden. helaas niet gelukt
Maris schreef:Mirgino, het schudden van jouw paard ziet er heel anders uit als bij mijn paard. Lijkt idd of hij last heeft van zijn oren ofzo. Wel mega veel schudden zeg.
ellepel schreef:Maris schreef:Mirgino, het schudden van jouw paard ziet er heel anders uit als bij mijn paard. Lijkt idd of hij last heeft van zijn oren ofzo. Wel mega veel schudden zeg.
nou,dat dacht ik dus ook.
appie schud niet als hij met zijn hoofd naar beneden staat.
en op dit filmpje is het net andersom.
schud hij meer als hij aan het eten is eigenlijk?
zit te denken aan een aandoening van de speekselklieren waarbij deze opbollen en zodoende druk bij het oor veroorzaken..
tandarts is al geweest mirgino?
wat heb jij een mooi paard,zit mooi in de vacht zeg!
ap is echt nog zo'n bolletje wol![]()
ap loopt ja-knikkend door de wei,lijkt wel heel grappig.![]()
zal daar ook weer es een filmpje van maken
mirgino schreef:zijn tanden zijn 3x gedaan vorig jaar en volgens de kliniek hoefde dat zeker 1 jaar niets aan gedaan te worden
en vandaag heeft hij op de paddock gestaan en ik kon weer alles aanraken en inzitten en heb goed geroken in zijn oor maar kan niks raars ontdekken
maar dat van de speekselklieren is wel iets om over na te denken
hij had in de wei gister gras gegeten en dus veel omlaag gestaan en zal dan best veel speeksel aangemaakt hebben
vandaag heeft hij niet op de wei gestaan,dus ook geen speeksel aangemaakt door het grazen.
ik ga dat even goed observeren morgen als hij weer 1.5 uur naar de wei gaat
het is kort gras en hij moet echt grazen.
singasong schreef:ellepel schreef:ap loopt ja-knikkend door de wei,lijkt wel heel grappig.![]()
zal daar ook weer es een filmpje van maken
ik begrijp niet waarom dit grappig lijkt? Een paard wat schudt heeft gewoon pijn.