Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:47

Het is niet de bedoeling plaats namen te noemen, maar weet je ook de stal waar dit gebeurd is? Dan kan de nieuwsredactie dit na gaan.

Josien_

Plaatsen mogen niet genoemd worden URIA !

janouk
Blogger

eldango schreef:
Wat mij het meest verbaasde dat tijdens de voetbalwedstrijd van Ajax-Roda JC er politie paarden aanwezig waren. Deze waren niet vervoerd volgens de politie maar naar het stadion gereden.

Dat is toch niet raar? De paarden staan niet zo heel ver van de Arena op stal. En onderweg zullen ze niet veel 'vreemde' paarden tegen komen tussen de supporters.

kiki1976

Mensen noem aub geen plaatsnamen, straks gooien ze het topic dicht!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:49

Al verander naar midden nederland dit is wel toegestaan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:52

janouk schreef:
eldango schreef:
Wat mij het meest verbaasde dat tijdens de voetbalwedstrijd van Ajax-Roda JC er politie paarden aanwezig waren. Deze waren niet vervoerd volgens de politie maar naar het stadion gereden.

Dat is toch niet raar? De paarden staan niet zo heel ver van de Arena op stal. En onderweg zullen ze niet veel 'vreemde' paarden tegen komen tussen de supporters.

Ik vind het ook niet heel raar. Het risico zal daar minimaal zijn en daarbij gaat de veiligheid van mensen waarschijnlijk nog altijd boven die van dieren.

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:56

Wat zouden jullie in mijn geval doen. Ik heb mijn paarden bij huis staan en er rijden hier een aantal dagen in de week jonge meiden op. Deze deze meiden komen ook op maneges en andere stallen.

Nu heb ik iedereen al een mail gestuurd met wat voorzorgmaatregelen, om niet met dezelfde kleding,schoenen en spullen te komen waar je ook mee op andere stallen komt, ook hun ouders hebben dit bericht gelezen.
Nu zit ik ongeveer zo'n 15 km van een besmette stal en de meiden komen op stallen in wisselende plaatsen (op deze stallen is ook nog geen besmetting bekend is)
Ook heb ik ze gevraagd eerlijk te melden, als ze op stallen zijn geweest waar zieke paarden waren.

Nu twijfel ik toch heel erg om de hekken te sluiten en ze even niet te laten komen, is dit nu overdreven?
Maar ja hoelang laat je ze dan niet komen een week,2 weken, maand?

Of zal ik het bij deze voorzorgmaatregelen houden?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:58

Als jij je fijner voelt bij ze niet te laten komen dan moet je dat gewoon doen.
Betere het zekere voor het onzekere nu.
En als je ze iets meebrengen zit jij met de gebakken peren met een beetje pech.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:58

In jouw geval, wilde ik ze niet meer op het erf hebben. Better safe than sorry.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:59

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Mijn bijrijdsters heb ik de keuze gegeven: of alleen onze paarden en nergens anders, of op de manege, maar dan niet naar mijn paarden.
Voor 2 weken is dat best te doen. Ze hadden er ook alle begrip voor.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:59

CrackerHorse schreef:
Wat zouden jullie in mijn geval doen. Ik heb mijn paarden bij huis staan en er rijden hier een aantal dagen in de week jonge meiden op. Deze deze meiden komen ook op maneges en andere stallen.

Nu heb ik iedereen al een mail gestuurd met wat voorzorgmaatregelen, om niet met dezelfde kleding,schoenen en spullen te komen waar je ook mee op andere stallen komt, ook hun ouders hebben dit bericht gelezen.
Nu zit ik ongeveer zo'n 15 km van een besmette stal en de meiden komen op stallen in wisselende plaatsen (op deze stallen is ook nog geen besmetting bekend is)
Ook heb ik ze gevraagd eerlijk te melden, als ze op stallen zijn geweest waar zieke paarden waren.

Nu twijfel ik toch heel erg om de hekken te sluiten en ze even niet te laten komen, is dit nu overdreven?

Persoonlijk zou ik liever dan geen risico nemen en ze even niet laten komen.
Liever het zekere voor het onzekere nemen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:00

Ik zou ze ook even niet meer op het erf willen hebben.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:00

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:01

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

Bedankt voor jullie reacties, ik ga contact opnemen dat ik in ieder geval even 2 weken de hekken sluit. Inderdaad liever het zekere , dan onnodig risico nemen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:06

kiki1976 schreef:
Mensen noem aub geen plaatsnamen, straks gooien ze het topic dicht!

Dan gooien ze dit topic maar dicht, kan mij het schelen.

Waar ik nu even niet goed van word is dat er schijnbaar stallen zijn waar het heerst die hun bek dichthouden!
Maar ondertussen moeten we wel van allerlei maatregelen nemen maar we mogen niet de waarheid weten. Wat gebeurd er als iemand gewoon eerlijk zegd dat er op zijn haar stal een rhino virus heerst?? Naar mijn idee breid het zich zo veel meer uit door verkeerde informatie te verstrekken.

En stalhouders jullie worden echt niet gebombadeerd ofzo als er rhino heerst. Hoe meer bekendheid hoe beter te handelen. Maar nee we zwijgen liever...gatver.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:08

Helemaal mee eens Cowgirl, als pensionstallen/maneges het gewoon bekend maken is het verschrikkelijk en heel sneu voor ze, maar pensionstallen die het verzwijgen kan ik mij ook heel druk over maken.

Dat komt heus wel uit, en dán creëer je pas een slechte naam.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:08

DeniseES schreef:

Interessant filmpje. Mensen waren met hun paard dus gewoon al in Ermelo. Toch raar dat ze niet eerder hebben afgelast en eerder ruiters hebben ingelicht. Je kunt er nu nooit zeker van zijn dat paarden toch niet met elkaar in aanraking zijn gekomen.

Dierenarts heeft het hier ook over de symptomen van rhino, dus goed filmpje om te kijken :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:09

CrackerHorse schreef:

Mijn verzorgster laat ik wel komen, ondanks dat ze 1x per week op een manege rijdt. Ik heb haar gevraagd schone kleding te dragen en geen schoenen aan te trekken die ze onlangs ook naar de manege heeft gedragen. Overigens ga ik zelf niet op pad met mijn paarden naar andere stallen, dat vind ik een groter risico.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:10

Toch opvallend, want ik rij zelf helemaal geen wedstrijden maar wist vrijdag al dat het niet doorging

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:11

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:12

Mag je wel en streek noemen
Kreeg net sms van iemand
Hier bij ons in de buurt nu ook

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:17

ja streek mag volgensmij wel

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:18

ik hoop niet dat het in de buurt van putten is ?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:21

Ik heb geen 181 pagina's doorgelezen. Heb alleen een vraag of er een algeheel verbod is op vervoeren?

Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? :) alvast dank!