Sandra_H schreef:ja dat is het nadeel van vanalles proberen. Maarja je moet iets. Maar uiteindelijk blijf je dan wel zo ongeveer hangen bij waar ze het goed op doen.
v.w.b. de groenlipmossel: slik het nu zelf (geen reuma ofzo, wel gewoon oud en stijf), mijn katten van bijna 20 kunnen weer op de schutting springen sinds ze het krijgen en mijn collega en haar moeder, de een met fybro, de ander reuma, hebben er ook baat bij. Dus het zal wel iets doen.
Ja, dat is ook zo. Ik probeer ook weleens wat en ook wel langere tijd, maar het is vaak wel een zoektocht.
Klinkt goed die groenlipmossel. Geheel offtopic, maar wat ik gebruik voor mijn soort reuma is een stuk minder fijn spul eigenlijk.
Fangio schreef:Ik maak het nu ook nat, maar vind het enorm veel tijd en water kosten. Terwijl ik zo'n hooistomer op een tijdklok kan aanzetten en ondertussen andere dingen kan doen en ik stroom, hoewel ik dat ook moet betalen een minder kostbare bron vind dan water.
Oftewel, ik hoop echt dat die haygain wat is
Ik heb ermee gewerkt ergens en het is wel makkelijk. Maar wij hebben 5 paarden die 24/7 samen zijn. Apart zetten al eens geprobeerd en werkte niet. Daarbij hebben wij nu ook een pp, dus is geen optie. Voor 5 paarden alles stomen is echt wel wat werk.
Ik vind het waterverbruik ook zonde, maar of ik nou 4x de haygain aanzet ( stroom verbruik ) of even wat hooi afspuit, er is over beiden iets te zeggen.
En eerlijk gezegd is het echt het oude hooi wat stoffig begint te worden na de winter. Daarvoor was er geen echt stof probleem nog.